Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 885 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Edwin* schreef:
zo 11 apr, 2021 08:49
.... in de buurt van Ootmarsum?
Ik denk niet dat je het in deze hoek moet zoeken*.

* Disclaimer: ik moet het doen met beelden die ik tot zo'n 20 jaar geleden heb gezien & opgeslagen. Sindsdien kom ik er nog maar af en toe.
willem.m schreef:
zo 11 apr, 2021 09:04
Net als JanH zou ik het niet weten. Het is niet alsof we in de rest van NL alle weilanden in Twente herkennen.
Als ik, samen met een paar anderen zo doorgaan, kennen jullie Twente straks op je duimpje.
Deze weg ligt op zo'n 170 meter van het Wereldtijdpad en in een eerdere post van mij staat een aanwijzing die het wel heel makkelijk maakt om de plek te vinden.
Nou Edwin*, dan mag jij de directe omgeving van Holten en Rijssen afspeuren.
Ik stap over 10 minuten op de fiets, nog even een rondje nu het droog is en af en toe een flets zonnetje schijnt.
Als ik terug ben zal ik me er in gaan verdiepen, als het plaatje dan nog niet geraden is...
Landschap kan ook op Drenthe of Achterhoek lijken, geen idee. Ik ben nu op mijn molen, vloeren en trappen schoonmaken (die verrekte kauwen!).
IMG_20210411_130934.jpg
@Martin: zie eerder, het is in de omgeving van Rijssen / Holten.
Poppink schreef:
zo 11 apr, 2021 11:40
Deze weg ligt op zo'n 170 meter van het Wereldtijdpad en in een eerdere post van mij staat een aanwijzing die het wel heel makkelijk maakt om de plek te vinden.
Bedoel je deze?
Ik kom regelmatig langs het Wereldtijdpad, de hoofdweg tussen de Borkeld en de Holterberg.
Ik gok hier, helaas geen streetview of mapillary:
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... 9087?hl=nl
Exact, jij bent.
20180417_1846_DSC_9425_F5121.JPG
Met daarbij het uitzicht de andere kant op (o.a. de A1)
@Poppink: wat bedoelde je met "De boeren gaan er met hun tijd mee."
Gevonden door het Wereldtijdpad bij langs te lopen.

Nieuwe opgave (eerst door Lens, Bing en Google Afbeeldingen gehaald, nou ja we zien wel):
Knipsele2.JPG
Er is een vrijwel exacte streetview van dit Raad plaatje!
JanH schreef:
zo 11 apr, 2021 18:20
@Poppink: wat bedoelde je met "De boeren gaan er met hun tijd mee."
Gevonden door het Wereldtijdpad bij langs te lopen.
Zo'n cryptische aanwijzing, een raadpraat, doet me aan de periode met bsm denken... 😕 Goede raadplaatjes bevatten een visuele aanwijzing.
Ik heb de kerktoren in een hogere resolutie uitvergroot en wat donkerder gemaakt. Maar helaas nog niet "Lens-baar".... Ik heb zowat alle kerktorens van Limburg en Voerstreek nagelopen. Ik denk moet nog ergens in België zijn. Misschien in Vlaams Brabant.
Maar nu ik die toren toch goed bekijk, is die van Kempische stijl.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 11 apr, 2021 19:36
Maar helaas nog niet "Lens-baar"....
Gelukkig, is ook de bedoeling, anders zou er niet veel aan zijn. :wink:

Kerk is in Frankrijk.
Ik doe helemaal niet cryptisch.
De boeren in Twente gaan met hun tijd mee, ook in het ogenschijnlijk idyllische en onaangeroerde Twentse landschap.
Alles wordt platgespoten en gemest zodat het leven voor het kruipsel en de insecten ondraaglijk wordt.
Vervolgens heeft dat z'n invloed op de rest van de keten.

Als je zegt Frankrijk, zeg ik Normandië.
Am I right or am I right.
Of langs de Groene Valleien fietsroute?
Poppink schreef:
zo 11 apr, 2021 21:58
Ik doe helemaal niet cryptisch.
De boeren in Twente gaan met hun tijd mee, ook in het ogenschijnlijk idyllische en onaangeroerde Twentse landschap.
Alles wordt platgespoten en gemest zodat het leven voor het kruipsel en de insecten ondraaglijk wordt.
Vervolgens heeft dat z'n invloed op de rest van de keten.
Dat 'met zijn tijd mee' is dan wel cynisch bedoeld want het spul waarmee dit vaak gebeurt is in de jaren zeventig, dus bijna een halve eeuw geleden, op de markt gebracht en het octrooi al meer dan 20 jaar verlopen.
Poppink schreef: Als je zegt Frankrijk, zeg ik Normandië.
Am I right or am I right.
Nee
DaVinci schreef:
zo 11 apr, 2021 22:19
Of langs de Groene Valleien fietsroute?
Ja
Gokjes: Bantheville of Blombay.
Er staat geen kerk in Bantheville en de kerk van Blombay lijkt helemaal niet op die van de raadselfoto.
Er staat in ieder geval wel een molen, maar zonder wieken.
https://www.google.nl/maps/@49.8238882, ... 312!8i6656
De steunberen op de hoeken zijn hier te laag.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 apr, 2021 10:01
Er staat geen kerk in Bantheville
Screenshot_2021-04-12 Bantheville - Wikipedia.png
Oeps :oops: , op Google satelliet toch gevonden, maar dat is 'm toch niet. De torenspits op de raadselfoto heeft een vierkante basis, die hier is achthoekig.