Bewuste keuze Bert!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bewuste keuze Bert!
Ik ben ook niet zo van verbieden, maar helaas werkt veel niet zonder regels.Bert van Sprang schreef: ↑ma 01 mar, 2021 09:52Dat weet ik en dat is ook prima. Ik ben alleen niet zo van het verbieden.
Waar het om draait is regelgeving. Je wordt niets afgepakt.
Tuurlijk wel. Er zijn talloze zaken verboden waar jij ook blij mee bent. Zou jij het goed vinden als je met 120 door de bebouwde kom mocht rijden, mocht fietsen zonder remmen, dronken autorijden, overal mocht roken, geheel onverzekerd zijn, overal afval mocht verbranden etc. etc.?Bert van Sprang schreef:Ik ben alleen niet zo van het verbieden.
Dat is ook zo. Dat is het uitgangspunt van talloze wetten. Toch heeft de wetgever besloten dit nader te specificeren omdat het ondoenlijk was alle disputen voor de rechter te brengen. Een dronken automobilist is bijvoorbeeld zelden van plan anderen tot last te zijn. Wat het niet verbieden van dronken autorijden tot gevolg heeft weten we allemaal uit het verleden en uit diverse andere landen.Bert van Sprang schreef: ↑ma 01 mar, 2021 12:51Ik zou er voor zijn dat je je overal zo moet gedragen dat je anderen niet tot last bent.
Precies, waarom niet gewoon vanuit huis vertrekken?Peter Molog schreef: ↑ma 05 apr, 2021 22:03Vliegen naar Thailand is ook nergens voor nodig.Shorttrack schreef: Het moet gedaan zijn met die korte vluchten die nergens voor nodig zijn.
Aanvulling: Het lijkt mij verder dat het altijd goed is om kritisch te zijn over je eigen gemotoriseerde verplaatsingen...Edwin* schreef: ↑ma 05 apr, 2021 22:24Precies, waarom niet gewoon vanuit huis vertrekken?Peter Molog schreef: ↑ma 05 apr, 2021 22:03Vliegen naar Thailand is ook nergens voor nodig.Shorttrack schreef: Het moet gedaan zijn met die korte vluchten die nergens voor nodig zijn.
Want wat is het verschil tussen een onnodig vliegreisje naar Dublin en van daaruit in Ierland fietsen, een onnodige autorit om een pakje sigaretten te kopen of een onnodige vliegreis naar Thailand om daar te gaan fietsen? Waarom moet men met persé in Thailand fietsen? Je kunt ook naar Thailand fietsen en daar verder in Thailand fietsen.
(Dat geldt overigens ook voor Ierland).
Mij lijkt juist, hoe verder de reis, des te onnodiger het is.... (tenzij je het op de fiets doet ).
Peter Molog schreef: ↑ma 05 apr, 2021 22:03Vliegen naar Thailand is ook nergens voor nodig.Shorttrack schreef: Het moet gedaan zijn met die korte vluchten die nergens voor nodig zijn.
Dat zijn vaak wel de leukste tochten
Ook de auto heeft een aanzienlijk aandeel in de vervuiling en heeft zware gevolgen voor het klimaat. .Shorttrack schreef: ↑ma 05 apr, 2021 23:40
. Maar naar zuidfrankrijk kun je makkelijk met de trein of auto.