Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groene route van Middellandse zee naar Nederland - Forum Wereldfietser

Groene route van Middellandse zee naar Nederland

Hi,

Ik wil in april de groene route fietsen, maar nu vindt ik alleen maar kaarten vanaf Nederland naar het zuiden. Wie kan mij vertellen of je deze ook de omgekeerde weg goed kan gebruiken en of er anders kaarten te koop zijn vanaf de Middellandse zee naar Nederland (nog beter natuurlijk).

Hoor het graag

Hidde

Heel simpel. Je markeert thuis met een markeerstift die route op de Michelin-kaarten en je fietst op deze Michelin-kaarten met de gemarkeerde route. Je gaat dan alleen niet van boven naar beneden, maar van beneden naar boven. Je hebt wel een stapeltje kaarten nodig, maar je kunt ook kleurenkopien maken van die stukken van de kaart waar de route opstaat. Het grootste deel van de kaarten gebruik je namelijk niet. Een andere mogelijk is dat je de kaarten van stukken die achter je liggen onderweg in een postkantoortje naar huis stuurt.
Op de Michelin-kaarten is het goed fietsen. Wegen hebben een nummer die op de kaart staan, maar ook bij de kruispunten en afslagen. Je kunt op die kaarten zien of je voor of na de kerk rechtsaf moet. Op de kaarten zie je ook allerlei herkenningspunten: watertorens, spoorlijnen, begraafplaatsen, enz. Bekijk eerst eens goed de legenda van de kaart.
Zelf vind ik fietsen op een kaart veel prettiger dan door middel van een beschrijving in een gids. Het inkleuren van een route op de kaart is voor mij standaard: ook al ga met de richting van de route mee.

Beide gidsen zijn in 2003 geheel herzien, uitgevoerd in kleur en voorzien van kleurenkaartjes 1:150.000, stadsplattegrondjes, hoogteprofielen en heen- en terugbeschrijving. Dat laatste maakt de route ook geschikt voor hen die liever terug willen fietsen.
http://www.fietskaartinformatiestichtin ... /ggro1.htm

Inderdaad, op Michelinkaarten is het erg gemakkelijk. Koop op marktplaats een 2e hands michelinkaart en haal daaruit de kaarten die je nodig hebt.

Op http://www.mijnfietsvakantie.nl, mijn site, staat ook een route die gebaseerd is op de groene route. Mijn fietsvakanties heb ik ook altijd met Michelinkaarten gedaan i.p.v. een boekje. Die gebruik ik in de voorbereiding.

Of ga naar de Slegte (of andere dump-boekenzaak) en koop tegen een zacht prijsje (±7euro) de Michelin-wegenatlas van vorig jaar.

Zelf gedaan bij het rijden van de route van Benjaminse naar Barcelona. (deels andersom gefietst, bovendien houd ik niet van het lezen van een routebeschrijving, ik rijd liever op een kaart, maar da's persoonlijk :wink: )

We hadden de benodigde bladzijden uit deze wegenatlas gescheurd (rest thuisgelaten ivm gewicht) en hierop de route ingetekend én campings aangekruisd. Goed gedetailleerd (1:200 000), lekker licht en ondanks dat het van vorig jaar is, geen problemen ondervonden met onvindbare wegen e.d.