Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos, Koga, idworx, Tout Terrain, Van Nicholas of Gaastra? - Forum Wereldfietser

Santos, Koga, idworx, Tout Terrain, Van Nicholas of Gaastra?

wat vind je van ons filter?

Is goed zo
5%
1
Mag uitgebreider
10%
2
Er staat te veel informatie
Geen stemmen
0
Ik mis bepaalde zaken
5%
1
Ik wil jullie graag laten weten wat er beter kan
5%
1
De flauwe grappen van Eric hoeven voor mij niet zo
75%
15

Wil je weten wat de goedkoopste fiets met Rohloff en riemaandrijving is? Of wil je een klassieke derailleurfiets met smalle banden? Of ga je voor staal en Pinion?

Sinds kort hebben wij een filter op onze website zodat je precies kan aanvinken waar je naar op zoek bent. Met dank aan Coolblue!

Bij iedere fiets hebben wij onze persoonlijke mening erbij gezet, zowel plus als minpunten aangegeven en kun je onze trotse klanten zien poseren met hun fiets :D

https://www.vakantiefietser.nl/vakantiefietsen/

Oh ja, we hebben sinds een paar weken ook de Tern GSD R14. Een ideale reisfiets voor die fietser die 200 kilo mee wil nemen.

Afbeelding
Leuk die filters, wat schijfremmen betreft zou ik het filter best wat specifieker willen hebben. Bijvoorbeeld op merk en/of soort (mechanisch of hydraulisch).
Datzelfde geldt voor verlichting en/of naafdynamo. Son of Shimano, een wereld van verschil.
Dank!

Wij verkopen alleen geen mechanische schijfremmen (nou ja, als je dat wilt kan het wel hoor, maar de remkracht is minder, ze zijn onderhoudsgevoeliger en overal te wereld kent men inmiddels wel hydraulische schijfremmen)

Son en Shimano (en SP) is een goed idee en ga ik zeker overwegen!
Hope of Magura is ook een keuze. Leuk om een fiets te kunnen samenstellen met, uiteraard persoonlijke, "must haves".

Dat was 10 jaar geleden een simpel lijstje met Son, Magura HS33 en Rohloff. Over het lijstje van nu moet ik een nachtje slapen, maar daar staan schijfremmen zeker op. En dan ook met een merk.
Meh, ik mis de LHT met BB7's.
Gelukkig is er nog genoeg te vinden buiten Amsterdam, want je zit nu dus vast aan de keus van Eric. Voor de nieuwkomer natuurlijk prima, maar als je al wat langer fietst weet je wat je wel en niet op je fiets wil en ga je naar een andere specialist die buiten wat de leveranciers aanbieden maatwerk kan leveren.

Het grote voordeel van mechanische schijfremmen is het mechanische, geen vastlopende zuigers en gedoe met lekke leidingen, een remkabel kan kapot maar is overal wel te vinden. En als thuiskomertje wil een derailleurkabel zelfs met wat beleid. Ook in lange en of steile afdalingen trouwens.

En leuk zo'n Tern maar de actieradius zal vanwege het gewicht wat die mee kan zeulen beperkt zijn tot 20km? Dus daar heb je op wereldfietsreis ook weinig aan.
Wat mij vooral tegen staat is de suggestie dat een goede betrouwbare vakantiefiets echt heel veel geld moet kosten. Begrijp me goed, ik ben dol op chique dure (maat)fietsen maar je hoeft echt geen grachtengordel budget te hebben voor een probleemloze fietsvakantie.
Zie hier voor mijn tips voor goedkopere oplossingen: https://fietsvakantie.home.blog/
_Peter_ schreef:
ma 22 mar, 2021 22:44
[…]
Het grote voordeel van mechanische schijfremmen is het mechanische, geen vastlopende zuigers en gedoe met lekke leidingen, een remkabel kan kapot maar is overal wel te vinden. En als thuiskomertje wil een derailleurkabel zelfs met wat beleid. Ook in lange en of steile afdalingen trouwens.
[…]
Mijn enige fiets (heb geen auto) die ik gebruik in de stad, voor woon/werkverkeer en vakanties heeft hydraulische remmen. Inmiddels negentien jaar ervaring met dagelijks gebruik in stallingen enz. Buiten gebruikelijke remblokjes nog nooit problemen met vastlopende zuigers of lekke leidingen gehad.
Ben ik de enige? Geloof er niets van.
En met welke filter optie kom ik op die fraaie Salsa die jullie laatst voor een klant gebouwd hebben? ;)
Shrek schreef:
ma 22 mar, 2021 22:28
Meh, ik mis de LHT met BB7's.
De BB7's die 'm Disc Trucker maken? ;)
Jurr schreef:
di 23 mar, 2021 10:21
Shrek schreef:
ma 22 mar, 2021 22:28
Meh, ik mis de LHT met BB7's.
De BB7's die 'm Disc Trucker maken? ;)
Oeps precies dat ja.

Wim schreef:
di 23 mar, 2021 08:28
Wat mij vooral tegen staat is de suggestie dat een goede betrouwbare vakantiefiets echt heel veel geld moet kosten.
Haha 8)
Ik haal deze nog maar eens van stal:
Leon schreef:
do 13 dec, 2018 12:54
Het aloude verhaal.
Toen ik klein was hadden goede fietsen trommelremmen, want die waren berter dan terugtrapremmen. Cool!

Maar de snellere fietsen hadden sidepullremmen. Want trommelremmen hadden niet genoeg remkracht. Sidepullremmen wel. Cool!

Daarna kwamen U-brakes. Sidepullremmen hadden namelijk niet genoeg remkracht. U-brakes wel. Cool!

Daarna kwamen cantilevers. U-brakes hadden namelijk niet genoeg remkracht. Canti's wel. Cool!

Daarna kwamen V-brakes. Canti's hadden namelijk niet genoeg remkracht. V-brakes wel. Cool!

Daarna kwamen Hydraulische remmen. V-brakes hadden namelijk niet genoeg remkracht. Hydraulische remmen wel. Cool!

Daarna kwamen schijfremmen. Hydraulische velgremmen hadden niet genoeg remkracht. schjifremmen wel. Cool!

Ik durf te voorspellen dat er over niet al te lange tijd remmen komen waaruit blijkt dat de huidige schijfremmen echt niet goed genoeg zijn.
Ik zeg niet dat schijfremmen niet nóg fijner remmen. Maar elk voordeel heb zijn nadeel.
Oh ja, we hebben sinds een paar weken ook de Tern GSD R14. Een ideale reisfiets voor die fietser die 200 kilo mee wil nemen.
Die Tern heeft een max gross weight van 200kg, dus inclusief rijder. Dus in plaats van 200 kg meenemen, kan je (berijder:70kg, fiets 30kg?) net 100 kg laden. Ik heb gereisd met een (niet elektrisch) longtail met een totaal gewicht van ongeveer 210 kg. In afdalingen voel je dat het frame toch wel zwaar belast wordt, ik zou mij met die lange stuurpen tijdens hard remmen toch niet zo zeker voelen (en die pen ziet er weinig anders uit dan degene op onze dahon vouwfietsen)? Dus om die GSD nu aan te prijzen als reisfiets?
Dan lijkt een Big dummy of een Yuba Mundo lijken me toch meer geschikt. Die hebben dan wel geen dure koffiemolen in het achterwiel :-p.
Toen ik klein was hadden goede fietsen trommelremmen, want die waren beter dan terugtrapremmen. Cool! .................... schjifremmen wel. Cool! Ik durf te voorspellen dat er over niet al te lange tijd remmen komen waaruit blijkt dat de huidige schijfremmen echt niet goed genoeg zijn.
Waarschijnlijk is dat dan een superieure terugtraprem en is de cirkel rond
Afbeelding

Brakeless fixed gear gravel bikepacking is het nieuwe Santos-Rohloff-Son-Tubus-Ortlieben.
Kan handig zijn voor een eerste selectie zo’n filter. maar de resultaten zijn vreemd: als ik voor een diet met derailleur kies, worden me enkel fietsen met rohloff voorgeschoteld.
Complimenten voor de prima content over de verschillende fietsen die je aanbiedt. Liever de aandacht daarop gevestigd dan op dit (in mijn ogen) nutteloze filter.
Bert van Sprang schreef:
di 23 mar, 2021 11:13
Toen ik klein was hadden goede fietsen trommelremmen, want die waren beter dan terugtrapremmen. Cool! .................... schjifremmen wel. Cool! Ik durf te voorspellen dat er over niet al te lange tijd remmen komen waaruit blijkt dat de huidige schijfremmen echt niet goed genoeg zijn.
Waarschijnlijk is dat dan een superieure terugtraprem en is de cirkel rond
Een electro-magnetische rem met energierecuperatie zou mij nog wel kunnen bekoren... Het voelt toch altijd als onnodige verspilling van moeizaam verworven potentiële energie als je bij het afdalen moet remmen.
Om weer terug te komen bij het verzoek van Eric:
Ik opende op mijn mobiel (nieuwste Pixel met nieuwste Androidversie) de link. Vervolgens verschijnt een niet voor mobiele applicaties geoptimaliseerd scherm. Helemaal links zitten miniscule filteropties, waar ik niet goed bij kan. Als ik op 'vereenvoudigde weergave' klik, verschijnt alleen de informatie uit de hoofdkolom en niet de filteropties in de kolom aan de linkerzijde. Kortom, het is op deze manier weinig aantrekkelijk om het filter in te vullen. (En dat heb ik dus ook niet gedaan.)
1. Nicovelo, ik zal eens kijken of er iets verkeerd staat. Maar zou het héél misschien kunnen dat je iets verkeerd hebt gedaan? Want we hebben echt ons best gedaan om hem zo goed mogelijk te maken :oops: :oops:

2. Iedereen die mij kent, weet dat ik vind dat je met iedere fiets op reis kun gaan. Ik heb zelf niet zo lang geleden op een Hero fiets 2.500 kilometer door India gefietst. Er is alleen een verschil tussen een bedrijfje en particulier. Als je een winkeltje hebt zoals ik, waar wij het hartstikke druk hebben, dan verkoop ik liever geen fietsen die ik niet goed vind. .Want dat levert alleen maar garantie problemen op etcetera. Kijk hier maar eens naar de Hero fiets: https://www.vakantiefietser.nl/reisimpr ... noordwest/

3. De Tern is niet zo zeer een wereldreisfiets en is een heel vreemde eend in de bijt. Zie het maar als een vervanger van een auto in de stad. Maar ja, daar heb je nog duizend andere alternatieven voor.

4. Wij bouwen inderdaad ook ander merken op (in het laagseizoen) omdat dat heel leuk is om te doen (zoals de Salsa en nog wat andere merken die lastig leverbaar zijn).

5. Helaas kan ik niets zeggen over andere merken die ook vakantiefietsen maken, omdat ik ze niet ken. Maar zet ze er gerust naast zou ik zeggen.

6. Willem, wij richten ons niet op smartphones. Dat is een bewuste keuze. Enerzijds hebben we er geen tijd voor. Anderszijds (en dat komt goed uit) blijkt uit onderzoek dat consumenten die zich meer willen verdiepen in materie dat vaker op een groot scherm doen dan een klein scherm.

Jongens en meiden dank voor de feedback tot nu toe, Ik stel het erg op prijs!