?
De achtervork, de staande en de liggende, vind je tussen zitbuis en achteras.
De lengte wordt gemeten tussen hart trapas en hart achteras.
https://www.gravelbike.be/blog/2020/6/6 ... gravelbike
Of is dat bij een tandem anders?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Kan prima, gewoon een kwestie van de juiste tandem kiezen.
Ik bedoel de effectieve lengte natuurlijk. Een tandem is per slot van rekening niks anders dan een van achteren lange fiets met zo'n 75 kilo stokende begage op de drager.DaVinci schreef: ↑do 18 mar, 2021 11:55?
De achtervork, de staande en de liggende, vind je tussen zitbuis en achteras.
De lengte wordt gemeten tussen hart trapas en hart achteras.
https://www.gravelbike.be/blog/2020/6/6 ... gravelbike
Of is dat bij een tandem anders?
Die is wel leuk inderdaad, maar ik ken een paar stukjes hier op de Holterberg e.o. van mtb routes waar je met deze tandem ofwel zult moeten afstappen (komt de bocht niet fatsoenlijk door), ofwel behoedzaam en minder wendbaar de bocht zult moeten nemen.Jurr schreef: ↑do 18 mar, 2021 12:00Kan prima, gewoon een kwestie van de juiste tandem kiezen.
Mountainbike tandems tot fully of zelfs fatbike aan toe bestaan allemaal.
Ik vind deze wel leuk:
https://fat-bike.com/2013/07/salamandre ... le-tandem/
Ik heb een bedrijf dat oa. Auto’s plakt, als de spatborden redelijk egaal zijn is plakken idd ook een optie. Bij verkoop haal je folie eraf en heb je weer nieuwe spatborden, voor wat het waard is.Jurr schreef: ↑wo 17 mar, 2021 08:37Zou dan eerder een setje zwarte erbij kopen. In kleur vind je ze niet zo snel, en als je spuitwerk gaat uitbesteden is een setje SKS of soortgelijk vast al snel goedkoper. Zwarte folie over de originele heen zou ook nog kunnen.
Leuke fiets trouwens!
En welkom terug (-:
Ik houd het zeker in gedachten.alstro schreef: ↑do 18 mar, 2021 19:56Ik heb een bedrijf dat oa. Auto’s plakt, als de spatborden redelijk egaal zijn is plakken idd ook een optie. Bij verkoop haal je folie eraf en heb je weer nieuwe spatborden, voor wat het waard is.Jurr schreef: ↑wo 17 mar, 2021 08:37Zou dan eerder een setje zwarte erbij kopen. In kleur vind je ze niet zo snel, en als je spuitwerk gaat uitbesteden is een setje SKS of soortgelijk vast al snel goedkoper. Zwarte folie over de originele heen zou ook nog kunnen.
Leuke fiets trouwens!
En welkom terug (-:
Dat met name is voor mij een punt om ze toch te laten wrappen àls ik een andere kleur wil.
Wat bedoel je met dat laatste?Edwin* schreef:... over de lager geplaatste achtervork. '... enerzijds om een bredere band te kunnen plaatsen en anderzijds een groot voorblad om tegelijkertijd een wendbare fiets te krijgen, maar ook een snel reagerende fiets op het aanzetten op de trappers, de overbrenging is namelijk wat korter.
Waar zie jij die dan?Fedor schreef:Remnokken op de achtervork? Die zie je niet veel meer.
Mijn leverancier bedoelde met dat laatste volgens mij dat als de aandrijflijn kort is de fiets sneller reageert als je aanzet op de trappers dan wanneer de aandrijflijn lang is.Leon schreef: ↑vr 19 mar, 2021 10:03Wat bedoel je met dat laatste?Edwin* schreef:... over de lager geplaatste achtervork. '... enerzijds om een bredere band te kunnen plaatsen en anderzijds een groot voorblad om tegelijkertijd een wendbare fiets te krijgen, maar ook een snel reagerende fiets op het aanzetten op de trappers, de overbrenging is namelijk wat korter.Waar zie jij die dan?Fedor schreef:Remnokken op de achtervork? Die zie je niet veel meer.
Waarom staat er eigenlijk IIOIIIIO op de voorvork? (Ja, ik weet het, maar vind het echt niet mooi)
#1. De ketting is bij deze fiets 4,5 cm korter dan bij mijn fiets. Nu is een kortere ketting uiteraard stijver dan een lange, maar ik denk dat dat alleen maar iets mathematisch is en niet iets wat je ooit zou kunnen merken.Edwin* schreef: ↑vr 19 mar, 2021 10:32Mijn leverancier bedoelde met dat laatste volgens mij dat als de aandrijflijn kort is de fiets sneller reageert als je aanzet op de trappers dan wanneer de aandrijflijn lang is.
Ik heb dat ter kennisgeving aangenomen en hier verwoord om mijn belofte in te lossen dat ik navraag zou doen naar de reden van de wijze van (lage) plaatsing van de achtervork. Ik hoop dat het hiermee duidelijk is.
Het zou namelijk wel heel erg saai zijn als iedereen op een “ouderwetse VSF T400 met een normale trapas en drie voorbladen waaronder een 22 zelfs 55 mm banden” fietst.