Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 70 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2580 berichten
bdr schreef:
za 06 mar, 2021 23:35
Nu nog op zoek naar nieuwe voorvork die wel oogjes heeft voor bagage en ruimte voor 27.5"x2.25" (57-584). Ik weet dat er op bikepacking.com een lange lijst is van vorken met oogjes maar de grote vraag is wat er überhaupt leverbaar is...
Ik heb even vluchtig gekeken; schat dat mijn fyxation vork met 584 velgen ongeveer 60mm ruimte zou hebben. Is krap maar wie weet. B4T lijkt hem te kunnen leveren. Ik zou ze even bellen of het idd past? Mooie vork hoor.
60mm is wat weinig. Ik heb achteraan 66mm ruimte dus dat zou ik ook graag vooraan willen. Bombtrack EXT of EXT v2 zou kunnen maar echte maten vind ik niet, noch verkooppunten. Cairn adventure fork is eigenlijk wat ik zoek maar pas leverbaar in december. Op dit moment ben ik aan het kijken naar de bron van al deze vorken, China dus. Carbonda heeft een vork die zou passen en ik weet dat er op fiets.nl mensen met Carbonda rijden. Op aliexpress staat er ook één van winowsports maar daar vind ik geen referenties van.
bdr schreef:
zo 07 mar, 2021 21:47
Bombtrack EXT of EXT v2 zou kunnen maar echte maten vind ik niet, noch verkooppunten.
Simple Bike Store in Rotterdam is dealer. Op loopafstand van Centraal Station.

En anders 1 van de Duitse webshops.
Vanuit België is Nederland nog altijd no-go. Ik vind Bombtrack alleen op bike24.com, de EXT v2 is niet leverbaar, EXT binnen 4 à 5 weken. Tire clearance is 700c x 45c / 650b x 52c, dus net te weinig voor mij. Hoe breed de vork werkelijk is vind ik niet. Maar het is een optie.

Bedankt om mee te denken!
JanH schreef:
zo 07 mar, 2021 10:04

En ik dacht dat een vork een vork is als er vork op staat.
Als ik dit lees dan besef ik dat des te meer ik lees ik steeds meer besef dat ik heel weinig weet. :?
Stuurbuis diameter, misschien zelfs tapered? Stuurbuis al ingekort bij een gebruikte vork? Draad balhoofd of ahead? Axle to crown hoogte, vorksprong, naafbreedte, as diameter, lowrider nokken, Anything Cage nokken, spatbord bevestiging... Velgremmen of schijfremmen, en op welke manier wil je die bevestigen? Interne dynamo kabel? Stekkerloze naafdynamo?Remleiding door de vork heen of buitenlangs? Maximale bandbreedte, bij welke velgdiameter? Materiaal kiezen uit staal, aluminium of carbon....

Zomaar even een paar dingen om rekening mee te houden, ik ben er vast nog wel wat vergeten. En dan heb je alleen nog maar de starre voorvorken. Er kan natuurlijk ook nog vering in, op allerlei verschillende manieren...

;)
Jurr schreef:
zo 07 mar, 2021 22:38

Stuurbuis diameter, misschien zelfs tapered? Draad balhoofd of ahead? Axle to crown hoogte, vorksprong, naafbreedte, as diameter, lowrider nokken, Anything Cage nokken, spatbord bevestiging... Velgremmen of schijfremmen, en op welke manier wil je die bevestigen? Interne dynamo kabel? Stekkerloze naafdynamo?Remleiding door de vork heen of buitenlangs? Maximale bandbreedte, bij welke velgdiameter? Materiaal kiezen uit staal, aluminium of carbon....
Stuurbuis diameter: Tapered 1 1/8" 1 1/2", balhoofd: Ahead, axle to crown: 395mm à 400mm, vorksprong: 45 à 50mm, naafbreeedte: 100mm, asdiameter: 12mm, lowrider nokken: liefst, anything cage nokken: ja, spatbord: ja, remmen: schijfrem min 160mm, bevestiging: flatmount, intern dynamo: nee, stekkerloos: nee, remleiding: liefst buitenlangs, bandbreedte: 57mm bij 650b, materiaal: maakt niet uit, minder dan 1kg.

Voila, dat is het lijstje.
Fedor schreef:
za 06 mar, 2021 17:18
mdw schreef:
di 26 jan, 2021 15:03
M'n nieuwste aanwinst, deze komt vrijdag toe.. :D :D :D

Heb er niet aan kunnen weerstaan en een Kona Sutra ULTD gekocht 8)
En hoe bevalt die? Hoe gebruik je hem?
Ja hoor, bevalt me zeker!
Rij er mee naar het werk, is maar 6.5 km enkel, maar is wel tof. Behalve als het regent, dan is ééntje met spatborden.
In het weekend hier in de buurt al een paar leuke uurtjes op gefietst, zelfs wat mtb-routes meegepikt, gaat heel goed :-)
Heb pas een koppel tassen gekocht om eens te proeven van het bikepacken, ben van plan af en toe een nachtje er op uit te trekken.
IMG_20210304_202329415.jpg
zadeltas is nog onderweg, is van topeak.
jwkeij schreef:
wo 03 feb, 2021 11:19
mdw schreef:
wo 03 feb, 2021 10:00
IMG_20210203_091106631.jpg

En hij is gearriveerd!!
Zie ik daar Maxxis Rekon Race banden? Laat even weten hoe ze rollen! Deze staan op mijn wensenlijst, maar heb geen flauw benul hoe het rolt.
Die rollen dus héél goed, ik kan natuurlijk niet echt goed vergelijken met andere. Maar op asfalt vindt ik het zeker niet storend, ik kan mooi blijven vlammen. Als je alleen asfalt gaat rijden zijn er natuurlijk betere alternatieven.
Misschien dat ik die schwalbe one eens ga proberen, maar eerst afwachten waar ik het meeste ga rijden. Nu nemen we regelmatig singletracks mee en daar heb je dan toch plezier van die grip.
Twee naafflensringen, 64 spaken, 64 spaaknippels, twee velgen en de velgproducent die me uitlegde wat ermee moest gebeuren ;)
20210310_101113.jpg
Spooky tintje die velg, ik hou d’r van! Wat is het, geanodiseerd grijs of iets dergelijks? (Of een erg stoffig lensje, dat kan natuurlijk ook)

Die 4 spaken maken ‘em echt af 8)
Haha, dank!

Blank geanodiseerd en gefotografeerd met een bijzonder stoffige lens en beroerd licht ;)

'k Vond het wel grappig om ze een subtiele knipoog te geven met die spaken, leuk dat het ondanks de slechte foto toch opvalt bij de oplettende kijker :)
Nadat ik de laatste tijd wat te vaak een lekke band reed op mijn Schwalbe G-One Allround banden heb ik na enig wikken en wegen gekozen voor een set Hutchinson Override banden. Een tandje breder van 35mm naar 38mm. Wederom tubeless. Wel meegegaan in de mode van het moment, dus met een gekleurde wand.
IMG_20210309_180751(1).jpg
Nog geen afstand mee gereden, maar in het dorp voelt het lekker. Ondanks het vlakkere loopvlak lijken ze iets luider dan de Schwalbe banden.
Smoelt wel lekker fris zo. Breekt ook wat met dat zwart met grijs en zwart ;) Ben benieuwd hoe ze bevallen :)
Thanks. Heb indertijd bij de bestelling van de fiets erg getwijfeld. Stond er ook in room/mat wit (en enthousiast oranje) met bruine band, bruine stuurlint en bruin zadel. Schitterend, maar toen wist ik al dat alle overige onderdelen bij mij zwart werden. Dus voor volledig zwarte afwerking gegaan.
Hij is zo stealthy dat hij erg opvalt. :D
Ziet er top uit!!
Leon schreef:
za 13 mar, 2021 15:13
Hij is zo stealthy dat hij erg opvalt. :D
Kreeg geen toestemming thuis om de groene Ortliebs te kopen paar jaar terug, dus zelfs die zijn zwart.
Jarno schreef:
za 13 mar, 2021 20:02
Leon schreef:
za 13 mar, 2021 15:13
Hij is zo stealthy dat hij erg opvalt. :D
Kreeg geen toestemming thuis om de groene Ortliebs te kopen paar jaar terug, dus zelfs die zijn zwart.
Laat me raden: jouw fietskleding en helm zijn ook zwart/donkergrijs.
Wel lekker makkelijk combineren dan :)
willem.m schreef:
za 13 mar, 2021 21:10
Laat me raden: jouw fietskleding en helm zijn ook zwart/donkergrijs.
Hij heb daarentegen dan ook wel héél veel mooie reflectorretjes in izjn wielen.