Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 26 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Is in deze tijd 100% focus op de webshop in de lucht krijgen niet het enige juiste dat je kunt doen?
Bedankt voor de motivatie, stuurlui. ;)

Ik ben al zes maanden, zeven dagen per week, in mijn eentje aan het doen wat ik kan. Kom maar eens kijken hoe mooi het is geworden.
Christophorus schreef:
vr 12 feb, 2021 17:40
Ik riskeer een boete en alsnog een sluiting. Als daar 1 verkoop tegenover staat, is me dat die boete wel waard.

Misschien dat ik ‘m zelfs wel aanvecht, want ik mag mijn levensonderhoud niet verdienen, maar krijg ook geen coronasteun.
Ik snap je frustratie. ter informatie; er zijn meer ondernemers die het lastig hebben. er zijn óók meer ondernemers waarvan het inkomen wegvalt zonder dat ze recht hebben op enige vorm van steun. Mensen die voorheen wél op een inkomen uit onderneming konden rekenen, in tegenstelling tot Sintchristophorus.

Ik mot het effe kwijt, want ben wat geprikkeld door je verongelijkte toon. Je bent middenin corona begonnen. Kon uitstekend voorzien dat dit op enige wijze invloed zou gaan hebben op je plannen. Je investeerders zien hun centen in die bewuste situatie allereerst richting een coole blauwe bus, nepplanten en de duurst mogelijke fietsen gaan.

Je hebt een dikke gunfactor nodig om je zaak tot een succes te maken. Vanwege dat iedereen die fietsen overal elders óók kopen kan. Is dan het geklaag en gesjoemel met regels voordat er ook maar één fiets verkocht is de juiste weg?

Hou de rug recht en groetjes vanaf de wal,
Zo kan-ie wel weer, jongens. Doe 's lief ❤️
Grandonneur schreef:
zo 14 feb, 2021 20:14
Je hebt een dikke gunfactor nodig om je zaak tot een succes te maken. Vanwege dat iedereen die fietsen overal elders óók kopen kan. Is dan het geklaag en gesjoemel met regels voordat er ook maar één fiets verkocht is de juiste weg?
Ik ben heel blij dat de gunfactor er blijkt te zijn. Er zijn al fietsen verkocht. Nog niet aan buurtbewoners, maar juist aan mensen die van ver kwamen en de moeite namen om de sneeuw te trotseren.
We dwalen wellicht wat af maar....
Als je plannen maakt om een winkel te beginnen, ga je natuurlijk niet over 1 nacht ijs. Die zijn al veel eerder, lang voor corona, ontstaan. En als er dan een pandemie uitbreekt op het moment dat je winkel vorm krijgt ga je natuurlijk niet stoppen. Wie kon vorig jaar nu weten waar we vandaag de dag zouden staan?
Dat je af en toe gefrustreerd bent begrijp ik, als vader van twee jonge schoolgaande kinderen en zelf zzp'er, helemaal. Dat er veel anderen in hetzelfde bootje zitten maakt voor je gevoel niets uit. Relativeren gaat daardoor soms wel wat makkelijker.
Dat de bedrijven die vorig jaar gestart zijn geen steun krijgen, vind ik vreemd. Want zoals ik hierboven al noemde is het geen impulsieve actie om in 2020 te starten maar meestal gewoon domme pech.

En dan nog een praktische tip:
ik zie dat je Wordpress gebruikt en daar heb ik veel ervaring mee. Het klopt dat je pagina's eerst kan aanmaken en vullen alvorens deze te publiceren en/of in het menu op te nemen. Waarschijnlijk heb je de instelling om aangemaakte pagina's automatisch in het menu op te nemen aan staan.
Maar je kan dus wel degelijk pagina's aanmaken, vullen en dan op het gewenste moment live zetten. Niet voltooide pagina's zijn als je ze niet in het menu zet, niet zichtbaar/bereikbaar voor bezoekers.
Christophorus schreef:
zo 14 feb, 2021 20:42
Ik ben heel blij dat de gunfactor er blijkt te zijn. Er zijn al fietsen verkocht. Nog niet aan buurtbewoners, maar juist aan mensen die van ver kwamen en de moeite namen om de sneeuw te trotseren.
Mooi om te horen 😀
Sonny schreef:
zo 14 feb, 2021 20:56
We dwalen wellicht wat af maar....
Als je plannen maakt om een winkel te beginnen, ga je natuurlijk niet over 1 nacht ijs. Die zijn al veel eerder, lang voor corona, ontstaan. En als er dan een pandemie uitbreekt op het moment dat je winkel vorm krijgt ga je natuurlijk niet stoppen. Wie kon vorig jaar nu weten waar we vandaag de dag zouden staan?
Dat je af en toe gefrustreerd bent begrijp ik, als vader van twee jonge schoolgaande kinderen en zelf zzp'er, helemaal. Dat er veel anderen in hetzelfde bootje zitten maakt voor je gevoel niets uit. Relativeren gaat daardoor soms wel wat makkelijker.
Dat de bedrijven die vorig jaar gestart zijn geen steun krijgen, vind ik vreemd. Want zoals ik hierboven al noemde is het geen impulsieve actie om in 2020 te starten maar meestal gewoon domme pech.
Zo is het precies.

Het is niet mijn bedoeling om verongelijkt of zielig te doen, maar ik zeg meestal wel wat ik vind en durf dat in dit geval ook op te schrijven. Ik heb het niet slecht, want ik ben ruim op tijd zuiniger gaan inkopen, zodat ik nu nog een buffer heb. De frustratie heeft meer te maken met de schrijnende omstandigheden van de andere ondernemers om mij heen en de disproportionele regels in het algemeen.

Zo heeft mijn buurman een bedrijf in licht- en geluidsinstallaties voor evenementen. Toen die branche stil viel, begon hij een winkeltje in witgoed en elektronica om zijn personeel aan het werk te kunnen houden. En toen kwam de tweede lockdown... en nu heeft hij er dus een last bij, zonder steun. Zijn flexibiliteit werkt nu dus tegen hem...

En de buurvrouw heeft een bloemen- en plantenwinkel. Zij mocht met kerst buiten vanuit een kraam verkopen. Er stonden leuke kerststukjes en waxinelichtjes en dergelijke. Toen kwamen twee overijverige BOA's haar sommeren de waxinelichtjes weg te halen, want die vielen niet onder bloemen en planten. En het zag er te gezellig uit en dat was toch echt niet de bedoeling. Kom op zeg...
Gaat de winkel op 3 maart open? Met het in acht nemen van de gestelde regels.
bert sitters schreef:
do 25 feb, 2021 13:20
Gaat de winkel op 3 maart open? Met het in acht nemen van de gestelde regels.
Ja, nu al. Heb al afspraken staan.
Op de voorpagina van de website kan je zien welke dagdelen er nog vrij zijn. https://saintchristopher.bike/
Kijk eens wat ik nu voor moois heb binnen gekregen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een prachtige wandkaart van het Middellandse Zeegebied e.o.! Tip: nog wel even strijken.
willem.m schreef:
do 04 mar, 2021 15:57
Een prachtige wandkaart van het Middellandse Zeegebied e.o.! Tip: nog wel even strijken.
De kaart loopt door tot het plafond. Heel Europa staat erop. Deze oude schoolplaat uit een Duits klaslokaal is helaas door een paar plakbandreparaties niet meer goed te strijken. Maar ach, het heeft zo wel zijn charme.
Christophorus schreef: Kijk eens wat ik nu voor moois heb binnen gekregen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik zie nix. Maar het schijnt over een kaart te gaan.
Niet zo flauw, het gaat over die fiets natuurlijk.
Titanium?
Maar eh...... fietst dat wel lekker met de accu's zo hoog gemonteerd?
Christophorus schreef:
do 04 mar, 2021 15:49
Kijk eens wat ik nu voor moois heb binnen gekregen...
Haal weg die foto's anders gaat het me te veel geld kosten (en ik krijg ruzie thuis) ;)

Hoe werkt die draaishifter van Pilot trouwens? Die wil ik misschien nog wel hebben als ik op mijn huidige fiets een dropbar (icm Rohloff) zou plaatsen. Ziet er een stuk fraaier uit dan de Co Motion draaishifter.
DaVinci schreef:
do 04 mar, 2021 18:33
Maar eh...... fietst dat wel lekker met de accu's zo hoog gemonteerd?
Haha, goeie. Die houd ik erin.
Fedor schreef:
do 04 mar, 2021 19:00
Hoe werkt die draaishifter van Pilot trouwens? Die wil ik misschien nog wel hebben als ik op mijn huidige fiets een dropbar (icm Rohloff) zou plaatsen. Ziet er een stuk fraaier uit dan de Co Motion draaishifter.
Hij doet het. Scherpe richels geven veel grip. Wel met handschoenen fietsen.
Christophorus schreef:
do 04 mar, 2021 19:05
Fedor schreef:
do 04 mar, 2021 19:00
Hoe werkt die draaishifter van Pilot trouwens?
Hij doet het.
Da's breed interpreteerbaar ;) Net zo soepel als de originele draaischifter (van Pinion dan)?
Fedor schreef:
do 04 mar, 2021 19:09
Net zo soepel als de originele draaischifter (van Pinion dan)?
Dat kan per fiets verschillen, afhankelijk van hoe vloeiend de kabels lopen. Ik kan je na een paar tochtjes vertellen of ik er gelukkig van word. Of kom het zelf maar eens uitproberen.