Je moet gewoon €0,20, achter onder je remblok doen en dan de rem hard tegen de velg houden en vastmaken.
Remblokken moeten aan de voorkant dichter bij de velg staan dan achter.
Mario
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je kunt ook de afstelschroef aan het stuur een eind aandraaien, de blokjes vastzetten en het schroefje weer lossen.supermario schreef: ↑zo 21 feb, 2021 14:22Je moet gewoon €0,20, achter onder je remblok doen en dan de rem hard tegen de velg houden en vastmaken.
Naar mijn mening [ en ervaring ] is het het in een v-vorm monteren van remblokken iets wat je niet moet doen, in het begin raakt niet je hele remblok je velg dus het remt slechter dan nodig, dan slijten ze sneller dan nodig tot het rem oppervlak weer vlak op de velg komt dus het is maar even dat ze in v-vorm de velg raken.supermario schreef: ↑zo 21 feb, 2021 14:22Je moet gewoon €0,20, achter onder je remblok doen en dan de rem hard tegen de velg houden en vastmaken.
Remblokken moeten aan de voorkant dichter bij de velg staan dan achter.
Mario
Kun je er beter de rest van de fiets ook bij kopen. Doe mij de shifters dan maar, hoewel de meerderheid die rare dual control dingen heeft....Grandonneur schreef: ↑zo 21 feb, 2021 20:45
Het is een beetje wat de gek er voor geeft. Op MP staat een setje voor en achter vraagprijs €80.
OOHH!! Ik houd me aanbevolen voor avid SD7 voor 20 euro!! Die ben ik nog niet tegengekomen. Er zijn een heleboel mountainbikers die zeggen dat de SD7 i.c.m. de SD7 grepen beter remmen dan de xtr. Maar goed, ik zelf weet het niet uit ervaring he . De xtr die ik kan kopen zijn 70 euro. Die zien er mooier uit dan die van 80.Shrek schreef: ↑ma 22 feb, 2021 09:11Gedateerde MTB-onderdelen (9-speed, voorderailleurs, velgremmen, snelspanners, 26") gaan voor een habbekrats op MP maar XTR heeft altijd nog iets van verzamelaarswaarde en moet al snel 3x zoveel opbrengen als XT. (ik ben ook een sucker voor XTR-grijs hoor!)
Dus ik denk dat het ook wel nuttig is om je af te vragen hoeveel meerwaarde remmen van 80 euro gaan hebben boven wat je nu hebt, of boven een setje Avid SD7 ofzo, die je voor 20 euro of minder kunt kopen.
In mijn ervaring kan een brakebooster bij velgremmen (HS33 of V brakes) een rem stil maken (scheelt in vibraties).