Additionally, paste this code immediately after the opening tag: telefoonhouder - open - off road - Forum Wereldfietser

telefoonhouder - open - off road

Beste fietsliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe goede telefoonhouder. (Moment iPhone se2) Graag wil ik een open model.
Belangrijk is: opladen tijdens het fietsen moet mogelijk zijn. Dus kabel ingang moet vrij zijn.
Ook kom Ik regelmatig op off road, dus op ruig terrein terecht. Dus eigenlijk zoek ik een houder die ook wat klappen kan opvangen en mijn tel. tegen de hardste klappen kan beschermen.

Maar bestaat er zoiets?
Is Bv. SP Universal Bike Mount wat? Of is het een stijf systeem die geen klappen opvangt.

Ben benieuwd...
Quad lock

https://www.mantel.com/quad-lock-bike-k ... foonhouder

Mocht je een andere telefoon kopen dan vervang je alleen de ‘case’.

Groet Anja
SP Connect - dan hoef je alleen de telefoonhoes te vervangen - de houder kun je dan gewoon blijven gebruiken. Hoes om de telefoon vind ik zelf fijner dan de telefoon open en bloot op de fiets.
Inge1 schreef:
wo 03 feb, 2021 07:56
SP Connect - dan hoef je alleen de telefoonhoes te vervangen - de houder kun je dan gewoon blijven gebruiken. Hoes om de telefoon vind ik zelf fijner dan de telefoon open en bloot op de fiets.
Vraagje: is de SP Connect met waterdichte hoes? Geschikt bij druppeltjes regen of ook als het echt regent?

Gr Tim
Kijk bijvoorbeeld hier eens:

viewtopic.php?f=10&t=33880

Maar ook met het trefwoord 'Quadlock' kom je daarvan een hoop tevreden gebruikers tegen.

'k Zou uitkijken met waterdichte hoesjes in hoosbuien, het zou lullig zijn als je op je telefoon vertrouwt als navigatiemiddel en het hoesje toch een beetje water door laat.... ook de combinatie met het offroad gebruik geeft daarin nog wat extra onzekerheid natuurlijk.

De nieuwste generatie smartphones is al waterdicht, misschien iets om te overwegen als 'ie vervangen moet worden?
Reeds een 2 tal jaren een tevreden gebruiker van sp Connect. Eerst met een iPhone 6, nu met iPhone SE 2.
Gebruik de hoes enkel als het regent. Dus iPhone hangt steeds aan lader als het droog is. Als het regent de hoes erover en wordt de stekker verwijderd. Bij sterke regenval werkt het touchscreen hierdoor wel niet naar behoren. Dit kan wel storend zijn in sommige gevallen.

Achterkant cover zit permanent rond mijn iPhone (ook als ik niet fiets) en geeft voldoende bescherming vind ik.

Mvg
Guy
Ben ook zeer tevreden over SP-Connect.
Dank jullie wel voor jullie reactie.

Mijn interesse gaat idd uit naar Quadlock of SP Connect.
Qua gebruiksvriendelijkheid, zal het elkaar niet veel ontlopen, denk ik....

Maar welke van de systemen vangt het best de klappen op?

Heeft de Quad Lock Bike Kit V2 een intern veersysteem?
Odette schreef:
wo 03 feb, 2021 15:13

Maar welke van de systemen vangt het best de klappen op?
Dat systeem zul je elders moeten zoeken denk ik. Bij bijvoorbeeld DVO, Fox of Rockshox. Maar ook brede banden op de juiste spanning kunnen daarin meehelpen. En vergeet ook je routekeuze en je rijtechniek op die route niet.
Bedankt voor jullie reacties.

Gek genoeg kan ik niets vinden over DVO, Fox of Rockshox.
Inmiddels heb ik een keuze gemaakt...
Het is toch de SP Universal Bike Mount met hoes en regencover geworden.

Nu maar hopen dat mijn tel. mijn ‘bumper ride’ overleeft. ;)
Odette schreef:
do 04 feb, 2021 12:14

Gek genoeg kan ik niets vinden over DVO, Fox of Rockshox.
Die maken verende voorvorken.

;)
Haha :D
Odette schreef:
do 04 feb, 2021 12:14

Het is toch de SP Universal Bike Mount met hoes en regencover geworden.

Nu maar hopen dat mijn tel. mijn ‘bumper ride’ overleeft. ;)
SP Connect heeft ook stuurbevestiging met trillingsdemper in het programma. Van deze (https://nl.sp-connect.eu/collections/mo ... -mount-pro) verwacjt ik niet zo veel, met zo'n korte veerweg kun je niet zoveel opvangen. Maar dit (https://nl.sp-connect.eu/collections/mo ... 8211811437) zou bijvoorbeeld bij een val net kunnen voorkomen dat je telefoon losraakt. Als je echt off-road gaat is voorvering (en dikke zachte banden misschien sowieso niet zo'n slechte optie, niet alleen voor je telefoon.

Frank
Laat ik hier maar aanhaken. Mijn - waterdichte - telefoon zit in een telefoonhoes met een Quadlock op mijn fiets bevestigd. De telefoonhoes is tweedelig: de telefoon zit in een PU-hoes, en die zit weer in een hard plastic mantel, waar de Quadlock op is geplakt. Het geheel zit "bombenfest" op mijn fiets.
IMAG2629.jpg
Het moment om mijn telefoon te vervangen begint te naderen. Als je geen iPhone of Samsung Galaxy wilt, is de keuze in hoesjes beperkt. Zo'n tweedelige versie is dan sowieso niet beschikbaar. Ik kom alleen eendelige telefoonhoezen tegen, zo te zien allemaal PU (ietwat zacht materiaal, rubberachtig).

Zijn er hier mensen die een Quadlock, SP Connect o.i.d. op een PU telefoonhoes geplakt hebben? Houdt dat? Ook offroad, op wasbord, etc.?
eindgebruiker schreef:
do 13 mei, 2021 21:26

Het moment om mijn telefoon te vervangen begint te naderen. Als je geen iPhone of Samsung Galaxy wilt, is de keuze in hoesjes beperkt. Zo'n tweedelige versie is dan sowieso niet beschikbaar. Ik kom alleen eendelige telefoonhoezen tegen, zo te zien allemaal PU.

Zijn er hier mensen die een Quadlock, SP Connect o.i.d. op een PU telefoonhoes geplakt hebben? Houdt dat? Ook offroad, op wasbord, etc.?
Een Galaxy hier. In een Lifeproof Fré, met SP Connect plakker. Of dat ding PU is of niet weet ik niet, maar dat kan Lifeproof je vast wel vertellen :)

Werkt prima tijdens off-road bikepacking. Al zou ik 'm voor off-road met meer vlucht-elementen wel extra willen gaan vastzetten denk ik. Net even wat extra zekerheid.
Hier een iPhone 12 met een Quadlock-adapter. Voorheen een iPhone SE 2016 met een QuadLock-adapter en een waterdichte hoes.
Met de waterdichte hoes kan je niet opladen, is het beeld waziger en gaat swipen lastig. Ook werkte de home-button niet (goed).
Wat dat betreft is een waterdichte telefoon (en faceID) super handig.
Hmm, Quadlock geeft antwoord op mijn eigen vraag:
Please Note:
The 3M™ VHB adhesive will adhere to smooth, non-textured, non-porous surfaces such as plastic and metal. It will NOT adhere to rubber, silicon, TPU or soft touch coatings.
Please ensure the application surface is thoroughly cleaned and dry before applying the adaptor.
https://www.quadlockcase.com/collection ... versal-fit

Helaas, het houdt dus niet op (Thermoplastic) PolyUrethaan.

De Lifeproof Fré heeft volgens mij een polycarbonaat achterkant, dat is hard plastic.
Ik doe altijd nog wat extra lijm tussen hoesje en plakker, heb het eens met secondelijm gedaan, dat ging prima, maar UHU epoxy gaat ook.
Hallo meneer misschien een sks telefoonhouder kopen zit heel vast en kun je elke telefoon op klikken via een universele pad die je dan op de hardcase doet en dan in de houder, zit echt heel vast :D