Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 66 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
renel schreef:
vr 08 jan, 2021 13:42
willem.m schreef:
vr 08 jan, 2021 09:39
Wat is de functie van die gaatjes?
Koeling.
Niet koeling maar gewichtsverlies is de belangrijkste functie van die gaatjes. Fietsonderdelen worden bij wijze van spreken per gram verkocht.
Waterafvoer en hitteafvoer?

Normaal wil je zo veel mogelijk raakvlak hebben bij schijfremmen (zie de eerste generatie schijfremmen bij motoren, maar blijkbaar kunnen gaatjes ten positieve schelen.
Andel crankset, "inspired by René Herse". 46/30. Ik had ze al eens vergeefs eerder gezocht, en werd nu getipt dat ze in Engeland verkrijgbaar waren. Nog even net voor de Brexit meegepakt: :)

Afbeelding
Oh en dat zeg je nu na de Brexit.

Qua aandrijving heb ik hier heel veel van Spa Cycles, dat wordt ook een probleem...
Toen ik die cranks bestelde leek het nog op een harde Brexit uit te draaien, inmiddels lijkt het er wat rooskleuriger uit te zien.

Dat hoop ik tenminste wel, want ik mag daar graag shoppen. Afgelopen jaar vooral bij SJS en Planet X.
Het is niet dat ik nergens anders kettingbladen kan vinden, ik houd me aan 5-arm BCD 110, maar Spa Cycles was merkelijk goedkoper voor kettingbladen en vooral, zowat de enige plaats waar je gegarandeerd betaalbare korte cranks kon vinden.
Het geleidewieltje is aangekomen. Ik ben benieuwd of het straks lekkerder fietst en of ik inderdaad harder dan de wielrenners de berg op ligfiets :wink:
Bestellen bij recumbentparts.com is wel nog steeds wat avontuurlijk, net als me vorig jaar gebeurde. Na ruim een week had ik nog niks gehoord, ook geen bevestigingsmail. Ze hadden van hun webshopsysteem geen melding gekregen dat er een betaling was binnengekomen en de mail die ik gestuurd had was verdwenen. Dus als je er iets bestelt: meteen bellen. Verder prima.
Van de rubber ringen is er één om het geleidewieltje dat er nu op zit bruikbaar te houden en één voor het andere geleidewieltje. De kleine frutsels zijn voor de montage. Je kunt er natuurlijk ook een stapel ringetjes of een moertje van de juiste maat tussenfrutselen maar ik dacht "laat ik het eens netjes doen".
Afbeelding
Herkenbaar: heb veel moertjes als oplossing gebruikt, maar ik vraag in dit soort gevallen tegenwoordig mijn oudste zoon om een passend ringetje uit de 3D printer te laten rollen.
Was er dus toch een reden geweest om kinderen te nemen. :wink:
Tijd voor groot onderhoud aan de Koga Miyata Randonneur. Dus maar eens flink wat onderdelen besteld:

Afbeelding
Nieuwe remblokken, nieuwe cassette, nieuwe ketting (en alvast een reserve), nieuwe kabels.

Afbeelding
En in de volgende zending: nieuwe pedalen, nieuw trapaslagers en een nieuw middelste kettingblad.

Zo, nu aan de slag!
Leon schreef:
vr 15 jan, 2021 11:44
Het geleidewieltje is aangekomen. Ik ben benieuwd of het straks lekkerder fietst en of ik inderdaad harder dan de wielrenners de berg op ligfiets :wink:
het schijnt in het kunnen ontspannen en de ademhaling te zitten als ik Walter mag geloven (naast natuurlijk conditie en en goede benen) Het geleidewieltje zorgt er alleen voor dat je kettingloop een beetje beter of stiller is. De keuze in leveranciers is inderdaad wat beperkt, al hebben https://www.raptobike.nl/componenten/aandrijving/idlers en https://shop.icletta.com/en/drivetrain- ... nzeln.html
ook nog wel wat in het aanbod zitten.
M'n nieuwste aanwinst, deze komt vrijdag toe.. :D :D :D

Heb er niet aan kunnen weerstaan en een Kona Sutra ULTD gekocht 8)
mdw schreef:
di 26 jan, 2021 15:03
M'n nieuwste aanwinst, deze komt vrijdag toe.. :D :D :D

Heb er niet aan kunnen weerstaan en een Kona Sutra ULTD gekocht 8)
Mjam mjam, erg gave fiets!
En gelukkig nog in mijn maat gevonden, ben superblij :lol:
mdw schreef:
di 26 jan, 2021 15:03
M'n nieuwste aanwinst, deze komt vrijdag toe.. :D :D :D

Heb er niet aan kunnen weerstaan en een Kona Sutra ULTD gekocht 8)
Ik heb de LimiTeD.. die wat mij betreft helemaal niet beperkt is :D Fijnste fiets die ik ooit had. Hier een vergelijk van de 2:

https://bikepacking.com/bikes/kona-sutr ... JYWHZcx7VI
gios schreef:
do 28 jan, 2021 14:51
mdw schreef:
di 26 jan, 2021 15:03
M'n nieuwste aanwinst, deze komt vrijdag toe.. :D :D :D

Heb er niet aan kunnen weerstaan en een Kona Sutra ULTD gekocht 8)
Ik heb de LimiTeD.. die wat mij betreft helemaal niet beperkt is :D Fijnste fiets die ik ooit had. Hier een vergelijk van de 2:

https://bikepacking.com/bikes/kona-sutr ... JYWHZcx7VI
Heb zowat alles gelezen wat ik erover kon vinden, maar toch bedankt!
En daarnet telefoon gekregen, dat hij pas volgende week geleverd gaat worden :cry: Maar het is toch geen goed weer :) :(
Een handje RD-M550 derailleurs. Je wilt toch niet zonder komen te zitten? :)

Afbeelding
vraagje: spaar je ze? :wink: ik snap je keuze want ik vind dit ook mooie en goede derailleurs :)
hoogframe schreef:
vr 29 jan, 2021 08:08
vraagje: spaar je ze? :wink: ik snap je keuze want ik vind dit ook mooie en goede derailleurs :)
Nou, nee, dat niet. Maar af en toe heb ik een goede derailleur nodig met een lange kooi, die SIS/STI-compatible is, en er ook nog een beetje klassiek uitziet. En die blijken in Nederland vrij zeldzaam te zijn. Kennelijk hadden we weinig bergen in de jaren '80. :)

Dus als iemand er vier aanbiedt voor een faire prijs vul ik mijn voorraad graag weer aan. Beter mee verlegen dan om verlegen, is mijn motto.
IMG_20210203_091106631.jpg
En hij is gearriveerd!!
Recht uit de doos, deze avond pedalen erop, stuur recht en gaan met die banaan :D :D :D
Zal pas voor dit weekend worden, maar toch :lol: :lol: