Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 803 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
De tovenaar schreef:
di 26 jan, 2021 17:51
renel schreef:
di 26 jan, 2021 17:33
De foto is idd gemaakt vanuit Servië met zicht op Roemenië.
En zo heel veel campings zijn er daar volgens mij niet.
Gevonden :roll:
Heb even geen plaatje dus ik laat de oplossing aan een ander over. Zoek het stroomopwaarts van de IJzeren Poort.
Dat zijn dus nog steeds een flink aantal kilometers, gelukkig vaart er een boot die als camera auto dienst heeft gedaan.
De camping heet op OSM een camping (camp_site) en op gmaps kamp/camp.
Als cadeau alvast de streetview, nog geen 3 km na de camping.
knipsel.jpg
_Peter_ schreef:
di 26 jan, 2021 20:20
Dat zijn dus nog steeds een flink aantal kilometers, gelukkig vaart er een boot die als camera auto dienst heeft gedaan.
Het aantal campings dat op dat traject aan het water ligt is op 1 hand te tellen.
Is het bij Liobcova?
Heel goed geraden FransD.
Jouw beurt!
renel schreef:
di 26 jan, 2021 22:44
Heel goed geraden FransD.
Jouw beurt!
Dat was niet zo moeilijk meer met alle informatie die was gegeven. Hier een nieuw plaatje wat dichter bij.
2019-10-05 10.32.01.jpg
FransD schreef:
di 26 jan, 2021 22:57
renel schreef:
di 26 jan, 2021 22:44
Heel goed geraden FransD.
Jouw beurt!
Dat was niet zo moeilijk meer met alle informatie die was gegeven. Hier een nieuw plaatje wat dichter bij.
2019-10-05 10.32.01.jpg
Teichstraße, Heimbach, Eifel? https://www.google.nl/maps/@50.6338163, ... a=!3m1!1e3
en
https://www.heimbach-eifel.de/stadtentw ... onzept.php
Dat is goed. We kwamen door dit leuke plaatsje tijdens een weekendtrip langs de Rur.
Martin: jij bent.
FransD schreef:
wo 27 jan, 2021 19:45
Dat is goed. We kwamen door dit leuke plaatsje tijdens een weekendtrip langs de Rur.
Martin: jij bent.
Je had de teksten "Kleines Lädchen mit Herz" op het winkeltje weg moeten halen, want bij het googlen kwam dit als eerste op een adres in Heimbach. Daarna op Google afbeeldingen "Brunnen in Heimbach" gezocht, om zekerheid te hebben en dan bingo! Bovendien was ik in 1963 daar op schoolreis. Ik bekeek van een afstand de Schloss van Heimbach en na afloop maakte ik in de schoolklas hiervan een tekening. Mijn leraar haalde een ansichtkaart uit Heimbach te voorschijn en hij was verbaasd over mijn scherpe fotografische geheugen: de tekening klopte precies tot in detail. En ik was 12 jaar....

Hier is mijn volgende Raad plaatje.

Fietspad.jpg
Het Maatpad in Dalfsen lijkt me
FransD schreef:
wo 27 jan, 2021 20:23
Het Maatpad in Dalfsen lijkt me
Hallo FransD, het klopt goed! Ik had dat getal 58 eigenlijk weg moeten halen, vergeten.... Maar dit hoort bij Hoonhorst, waar ik de net gerestaureerde molen heb bezocht. Google Maps denkt nog teveel in gemeenten.... De foto is op dezelfde datum genomen als die bocht langs de spoorlijn bij Staphorst, nog onlangs in deze rubriek geplaatst.
De volgende is voor jou.
Het knooppuntnummer hielp me inderdaad op weg. Ik heb een database met alle knooppunten in Nederland. Daarin staat 19 knooppunten 58 en bij de tweede (ik begon in het noorden, want de boerderij leek me over de IJssel te staan.) en de tweede was raak.

Dit kleine kerkje kwam ik in 2010 tegen. Is het voor een zeer kleine afscheiding uit de gereformeerde kerk of een folie?
DSC00084.JPG
FransD schreef:
wo 27 jan, 2021 22:00
Dit kleine kerkje kwam ik in 2010 tegen. Is het voor een zeer kleine afscheiding uit de gereformeerde kerk of een folie? DSC00084.JPG
Je bedoelt vast een folly. Ik zoek voorlopig maar niet, ik heb al teveel gewonnen....
Bij ons is wegens kabelstoring het internet de hele dag uit de lucht, ook geen TV. Een smartphone met zo'n piepklein schermpje is niet handig om verder naar oplossingen te zoeken waar dat witte ding te vinden is.
Ga wat anders doen.
FransD schreef:
wo 27 jan, 2021 22:00
Dit kleine kerkje kwam ik in 2010 tegen. .. JPG
Lastig. Het is zo te zien een privéding. Kennelijk komen niet alle gekke omgebouwde garageboxen in tuinen internet.
Mijn gedachte aan de kerksplinter kwam doordat ik hier in de bijbelbelt was, wat onder andere blijkt uit de politieke kleur van de huidige burgemeester.
Blijkbaar toch erg moeilijk. Zoals jullie vast hebben opgemerkt is de foto van boven genomen. Ik fietste dan ook op een dijk. Zojuist was ik een plaats gepasseerd waar de dijk in een grote boog omheen ligt. Vroeger werd de plaats aan drie kanten omgrensd door de rivier, nu is de rivier strak getrokken.
FransD schreef:
vr 29 jan, 2021 13:29
Blijkbaar toch erg moeilijk. Zoals jullie vast hebben opgemerkt is de foto van boven genomen. Ik fietste dan ook op een dijk. Zojuist was ik een plaats gepasseerd waar de dijk in een grote boog omheen ligt. Vroeger werd de plaats aan drie kanten omgrensd door de rivier, nu is de rivier strak getrokken.
In Aalburg, Spijk of Veen? Op een oude kaart van dit diepchristelijke gebied lijkt het water anders te lopen.

P.S.
Je fietste er hopelijk niet op zondag.

/Edit: De locaties die ik noem zullen niet juist zijn, want de dijk loopt er niet met een grote boog omheen.
willem.m schreef:
vr 29 jan, 2021 14:12

In Aalburg, Spijk of Veen? Op een oude kaart van dit diepchristelijke gebied lijkt het water anders te lopen.

P.S.
Je fietste er hopelijk niet op zondag.

/Edit: De locaties die ik noem zullen niet juist zijn, want de dijk loopt er niet met een grote boog omheen.
Dat zijn inderdaad niet de juiste plaatsen. Maar voor een vogel is het minder dan een halfuurtje fietsen.