Zoals gezegd; staat in commercieel nieuws. En sinds wanneer hebben winkels alleen bestaansrecht als ze de gemiddelde consument bedienen? Wonderlijke gedachtengang.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zoals gezegd; staat in commercieel nieuws. En sinds wanneer hebben winkels alleen bestaansrecht als ze de gemiddelde consument bedienen? Wonderlijke gedachtengang.
Dat is wel zo, maar probeer tegenwoordig maar eens een vakantiefiets met derailleur te kopen. In de winkel, op de fietsbeurs en op websites vind je ze weggestopt in een hoekje en je moet wel heel sterk in je schoenen staan om het marketingpraatje van de dealer te weerstaan en 1000 euro in je zak te houden. Ook dit topic is weer een voorbeeld daarvan.
Ach... hij kan zodra de zaak loopt een mooie advertentie in het tijdschrift kwijt, een banner op de website en korting geven voor leden...
Hier ben ik altijd gevoelig voor, daarom koop ik bijna altijd online. Omdat ik me altijd iets anders laat aanpraten dan ik wilpeter de rijk schreef: ↑di 26 jan, 2021 21:03en je moet wel heel sterk in je schoenen staan om het marketingpraatje van de dealer te weerstaan en 1000 euro in je zak te houden. Ook dit topic is weer een voorbeeld daarvan.
Bij mij ging dit een aantal jaren terug als volgt toen hij mijn Santos/Rohloff/riem zag:Konden we frank van rijn maar vragen voor een mening als derailleur fietser
Jij bent lief voor je Santos! Mijn werk en prive ervaring met veel fietsers die het hele jaar door fietsen is Magura velgrem blokken +- 10.000km CDC riemset 30.000km en achtervelg 25/30.000km gemiddeld [ nu in een week 3 x een 30.000km beurt gedaan met riemset, velg etc]Christophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 20:22
Ook onder Rohloff-tandriem rijders heb je zuinige rijders die de cijfers extra positief kunnen maken, maar die ik niet heb meegerekend. Zo rijd ik zelf al ruim 7 jaar (ruim 30.000km) op een Santos Travel Lite en de enige onderdelen die ik eraan vervangen heb zijn: 1x remblokken en 1x binnenband.
Smering: nul.
Rohloffolie: nul (Foei, Michiel!)
Reinigingsmiddelen: nul.
Dihydroxy monoxide behandeling: 1x per jaar.
De tandriem kan naar schatting nog minstens 20.000 km mee. Ik herken mezelf dus niet eens in mijn eigen rekenvoorbeeld.
Ik prefereer voor het reinigen van mijn fiets het iets minder agressieve dihydrogen monoxide.
Ik val qua fietsen 100% in groep 2, maar techniek interesseert me dan juist niet want ik wil gewoon (veel en overal) fietsen.keesswart schreef: ↑wo 27 jan, 2021 17:59Op de site van M-gineering (zie hier) wordt de Rohloff-derailleurkwestie als sinds jaar en dag als volgt samengevat:
Er zijn twee soorten vakantiefietsers:
- je hebt de reiziger die de fiets gebruikt om te reizen, voor het ontdekken van vreemde culturen, gebruiken, exotische keukens en ingewandstoornissen etc, en deze mensen zijn niet gefocust op de techniek van de fiets. De techniek stoort alleen maar en leidt af van het eigenlijke doel.
- de andere categorie is de fietser, die wil gewoon fietsen, en vakantiefietsen is dan een middel om iedere dag weer een andere uitdagende route te ontdekken. Een beetje techniek maakt het alleen maar leuker, de uitdaging om het terrein goed te lezen en op het juiste moment te schakelen hoort daar bij.