Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat vind ik ook wel een nadeel. Vanwege dat geluid overweeg ik nu naar Pinion over te stappen. Ook voor de mountainbike vanwege de gewichtsverdeling.
Net wat je zegt, ik bedoel, als ik op de site van Rohloff en Pinion kijk vind ik de flitsende kleuren waarin de zaak geleverd kan worden vooral mooi om te zien, maar als je fiets ergens geparkeerd staat is zo’n fel rode, gouden, of blauwe naaf of versnellingsbak toch vooral een blikvanger, daarom kom ik toch steeds weer op een zwarte of donkere kleur uit voor zowel de fiets alsook de onderdelen als ik ‘m zelf moet aanschaffen.
Eens! Hoe gek ik ook op Rohloff ben, als ik door het bos cross met m’n bikepackingtasjes verlang ik regelmatig naar het vingervlugge en lichtvoetige karakter van een licht fietsje met een strak derailleursysteem.
Bewust niet?Christophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 20:22Zo rijd ik zelf al ruim 7 jaar (ruim 30.000km) op een Santos Travel Lite en de enige onderdelen die ik eraan vervangen heb zijn:
[...]
Rohloffolie: nul (Foei, Michiel!)
Zonder bikepacking tasjes kan het ook wel zonder versnellingen in bijna heel Nederland. Wordt het nog onderhoudsarmer vanChristophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 20:25
Hoe gek ik ook op Rohloff ben, als ik door het bos cross met m’n bikepackingtasjes verlang ik regelmatig naar het vingervlugge en lichtvoetige karakter van een licht fietsje met een strak derailleursysteem.
Al is het Pinion systeem dan weer geen naaf, maar een versnellingsbak.
Ho ho! Zutphen en omgeving staat bekend als de Graafschap. De echte Achterhoek begint vanuit Zutphen gezien denk ik bij de Baakse Beek, en merk je pas echt in Hengelo (Gld) en Toldiek. (In het nóg iets verderop gelegen Hummelo zag ik twee weken geleden nog Bennie Jolink wandelen, die nog aan het bijkomen was van het belachelijke bezoek van activistische boeren op zijn erf.) Achterhoekse vlaggen die je tegenwoordig in Zutphen en omgeving ziet, maken deel uit van een marketingcampagne om heel Gelderland ten oosten van de IJssel, bestaande uit de Graafschap, Achterhoek en Liemers, wat eenvoudiger te promoten. En blijkbaar werkt het. Als geboren Achterhoeker weet ik wel beter.
Goedzo! Zeg het ze!willem.m schreef: ↑ma 25 jan, 2021 22:02Ho ho! Zutphen en omgeving staat bekend als de Graafschap. De echte Achterhoek begint vanuit Zutphen gezien denk ik bij de Baakse Beek, en merk je pas echt in Hengelo (Gld) en Toldiek.
...
Achterhoekse vlaggen die je tegenwoordig in Zutphen en omgeving ziet, maken deel uit van een marketingcampagne om heel Gelderland ten oosten van de IJssel, bestaande uit de Graafschap, Achterhoek en Liemers, wat eenvoudiger te promoten. En blijkbaar werkt het. Als geboren Achterhoeker weet ik wel beter.
Kennelijk ben je al een tijd weg daar want het Graafschap Zutphen schijn al ruim 200 jaar opgeheven te zijn.willem.m schreef: ↑ma 25 jan, 2021 22:02Ho ho! Zutphen en omgeving staat bekend als de Graafschap. De echte Achterhoek begint vanuit Zutphen gezien denk ik bij de Baakse Beek, en merk je pas echt in Hengelo (Gld) en Toldiek. (In het nóg iets verderop gelegen Hummelo zag ik twee weken geleden nog Bennie Jolink wandelen, die nog aan het bijkomen was van het belachelijke bezoek van activistische boeren op zijn erf.) Achterhoekse vlaggen die je tegenwoordig in Zutphen en omgeving ziet, maken deel uit van een marketingcampagne om heel Gelderland ten oosten van de IJssel, bestaande uit de Graafschap, Achterhoek en Liemers, wat eenvoudiger te promoten. En blijkbaar werkt het. Als geboren Achterhoeker weet ik wel beter.
Ha ha, daar doet me het ook aan denken. Het "Ze pakken alles van ons af en nu opzouten"-gevoel, dat ik nu ook ervaar.Christophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 22:37Zeg dat maar niet tegen de inheemse bevolking...
Hé, pssssst. Urk is ook nog gewoon een eiland.
Dat weet jij, maar het is (naar mijn mening helaas) wel de indruk die het stukje wekt. Daarstraks pikte ik er bijvoorbeeld de kosten olie en derailleurs uit. Er zijn best nog wel wat details te vinden. Even gauw enkele;Christophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 20:22Het is goed om te weten dat ik bij het verbruik van Rohloff, Pinion en tandriem niets te rooskleurig heb berekend, want ik wil niet te hoge verwachtingen scheppen. Overdreven halleluja verhalen leveren in de toekomst ontevreden klanten op en daar wordt niemand gelukkig van.
Is het dan niet misleidend ? Je eigen rekenvoorbeeld en je herkent jezelf er niet eens in.Christophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 20:22Ik herken mezelf dus niet eens in mijn eigen rekenvoorbeeld.
Het zou misleidend zijn als ik het rooskleuriger voorstelde dan de realiteit, maar bij de tandriem ben ik juist pessimistischer.cycler schreef: ↑di 26 jan, 2021 01:35Is het dan niet misleidend ? Je eigen rekenvoorbeeld en je herkent jezelf er niet eens in.Christophorus schreef: ↑ma 25 jan, 2021 20:22Ik herken mezelf dus niet eens in mijn eigen rekenvoorbeeld.