Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb onderdeel - waar te koop? - Forum Wereldfietser

Ortlieb onderdeel - waar te koop?

Hallo, ik ben een onderdeel verloren van de draagrails van mijn Ortlieb tas. Maar ik kan het nergens los vinden en of/hoe het te bestellen is. Ook niet op de site van Ortlieb. Ik moet dat zoeken momenteel wel op een telefoon doen, misschien heb ik ergens overheen gekeken. Iemand een idee? Alvast bedankt.
ql2_oben-292x300.png
Outdoor XL in Barendrecht, bij mij waren al snel twee onderdeeltjes van de tassen kapot, deze werden gratis vervangen, prima service dus.

Mvg
Willem Klein
Als het om de schroef gaat kun je die misschien bij dit model ook door een M5-boutje en zelfsborgend moertje vervangen. Bij oudere modellen was dit wel een gebruikelijke en definietief werkende oplossing.
Ik heb Ortlieb hier eens over gemaild omdat ik ze inderdaad bergens kon vinden. Toen stuurden ze een hele zak op
willem klein schreef:
ma 25 jan, 2021 13:14
Outdoor XL in Barendrecht, bij mij waren al snel twee onderdeeltjes van de tassen kapot, deze werden gratis vervangen, prima service dus.

Mvg
Willem Klein
Maar Ik heb ze daar niet gekocht. Geen idee meer waar wel eigenlijk.

Leon schreef:
ma 25 jan, 2021 13:19
Als het om de schroef gaat kun je die misschien bij dit model ook door een M5-boutje en zelfsborgend moertje vervangen. Bij oudere modellen was dit wel een gebruikelijke en definietief werkende oplossing.
Het gaat om het hele omcirkelde eindstuk.

Berger schreef:
ma 25 jan, 2021 13:41
Ik heb Ortlieb hier eens over gemaild omdat ik ze inderdaad bergens kon vinden. Toen stuurden ze een hele zak op
Heb je er nog eentje over?
Volgens Ortlieb.com moet je dan de tas opsturen.
"21122INFO (QL2 ERSATZSCHIENE) Wenn deine QL2-Schiene kaputt gegangen ist, sende uns die Tasche bitte ein. Ein Rücksendeetikett findest du auf unserer Homepage. "
https://www.ortlieb.com/media/downloads ... 6874%3A240

Je kunt ook de QL2 de QL2 laten en er een QL1 opzetten als je bagagedrager dat accepteert. QL1 kun je wel gewoon kopen. Je hebt dan wel de rail én de hakenset nodig dus goedkoop is het niet. Helaas is er geen levendige handel in oude Ortliebtassen; helaas, want er moeten er vele duizenden ongebruikt op zolders liggen.
Ik heb een Ortlieb voortas liggen. De tas zelf heeft een gat als gevolg van een val. Maar de onderdelen zijn nog OK. Als je in de buurt van Hoogvliet woont, kun je de tas komen halen.
was1951 schreef:
ma 25 jan, 2021 16:18
Als je in de buurt van Hoogvliet woont, kun je de tas komen halen.
Ik woon in de buurt van Hoogvliet en ben nog op zoek naar z'n haak:

Afbeelding

Heb je die misschien ook?
Dit is de tas (zie bijlagen)
20210126_182434.jpg
20210126_182421.jpg
waarvan de onderdelen beschikbaar zijn
Die tas is toch nieuw? Zo'n QL1-bevestiging is bovendien veel sterker dan wat daarna kwam. Zonder om zo'n tas te vernielen.
De tas was inderdaad vrij nieuw toen mijn zoon er een gat in viel 😀😀
Dichtplakken. Heb ik ook gedaan (met originele Ortlieb patches). Nog steeds 100% waterdicht.
Fedor schreef:
wo 27 jan, 2021 18:21
Dichtplakken. Heb ik ook gedaan (met originele Ortlieb patches). Nog steeds 100% waterdicht.
Dat is Ducttape toch :D
LHTJoost schreef:
wo 27 jan, 2021 18:51
Fedor schreef:
wo 27 jan, 2021 18:21
Dichtplakken. Heb ik ook gedaan (met originele Ortlieb patches). Nog steeds 100% waterdicht.
Dat is Ducttape toch :D
Tegenwoordig wel want de patches kom ik niet meer tegen.
Fedor schreef:
wo 27 jan, 2021 18:56
LHTJoost schreef:
wo 27 jan, 2021 18:51
Fedor schreef:
wo 27 jan, 2021 18:21
Dichtplakken. Heb ik ook gedaan (met originele Ortlieb patches). Nog steeds 100% waterdicht.
Dat is Ducttape toch :D
Tegenwoordig wel want de patches kom ik niet meer tegen.
Als was1951 zijn tas toch sloopt kan hij er ook stukjes van knippen. Dan heb je weer de originele patches. Die lijm je met pvc "zacht plastic"-lijm.
Tussen de Ortlieb FAQ's staat deze:

Kan ik gaten in mijn tas zelf herstellen, bv. onderweg met materiaal voor de reparatie van een fiets?

In plaats van materiaal voor de reparatie van een fiets adviseren wij bv. de Tip-Top reparatieset Camplast; hiermee kunnen kleine gaatjes en scheuren in tassen van PVC- of PU-weefsel waterdicht hersteld worden, bv. onderweg tijdens een fietstocht. Bijkomende, geschikte reparatiesets voor onderweg: Tenacious Sealing & Repair Tape van McNett; Tenacious Tape Max van McNett. Voor een betrouwbare reparatie adviseren wij, het defecte product naar onze klantenservice te zenden.
En deze ook:

Ik heb gaten en schuurplekken aan mijn Ortlieb product.

Dat kan door ons gerepareerd worden. Een nauwkeurige beschrijving en/of markering van het defect zijn/is daarvoor noodzakelijk. Gaten, spleten, enz. worden door ons weer waterdicht afgesloten. Neem dan contact op met onze Klantenservice
Dank voor alle reparatiesuggesties :) :) ,. Maar deze tas dook in eens weer op bij het opruimen van de zolder. En 13 jaar geleden hebben we al nieuwe gekocht ter vervanging van de beschadigde tas..
Vos schreef:
ma 25 jan, 2021 13:57
Berger schreef:
ma 25 jan, 2021 13:41
Ik heb Ortlieb hier eens over gemaild omdat ik ze inderdaad bergens kon vinden. Toen stuurden ze een hele zak op
Heb je er nog eentje over?
Jammer dat Berger niet meer reageerde; als je een zak met onderdelen hebt waar iemand om verlegen zit kan je die vraag verwachten.
Inmiddels zelf contact opgenomen met Ortlieb en ze hebben toegezegd het onderdeel (kosteloos) op te sturen. Ik zou er eigenlijk wel een in reserve willen hebben want het is een heel vervelend onderdeel om te verliezen. Je tas hangt helemaal scheef en trekt aan de rest van de tas. Regelmatig de schroefjes maar eens nalopen zal het devies zijn.
Staat hier niet tussen wat jullie zoeken?
https://www.ortlieb.com/nl_nl/producten ... onderdelen