Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Marco Meijerink schreef:
wo 20 jan, 2021 16:21
Oef...die stuurpen heb ik niet zien aankomen. Dat kan inderdaad niet. Sorry. In de topcap zit ook nog wat electronica en je kan dus niet zonder.
Geen probleem, ik ben niet zo’n techneut en zal daarom eerst eens gaan kijken hoe ver ik kom met een ander stuur. Bedankt voor het meedenken 👌🏻
Als je weet hoe de hoek moet zijn dan zou ik altijd gaan voor een vaste stuurpen en voorbouw.
_Peter_ schreef:
wo 20 jan, 2021 17:41
Als je weet hoe de hoek moet zijn dan zou ik altijd gaan voor een vaste stuurpen en voorbouw.
Ik heb dat nog niet helemaal inzichtelijk dus ga na de lockdown ook even advies inwinnen bij de dealer.
Als jouw dealer ook reparaties doet dan is die naar alle waarschijnlijkheid gewoon open en heb je iets wat gerepareerd moet worden.
_Peter_ schreef:
do 21 jan, 2021 17:18
Als jouw dealer ook reparaties doet dan is die naar alle waarschijnlijkheid gewoon open en heb je iets wat gerepareerd moet worden.
Daar heb ik vanmiddag toevallig naar geïnformeerd en ben in afwachting van een reactie :)
We hebben een nieuwe versie van de Forumslader binnen gekregen. Gaan we uiteraard testen. Een versie die niet in je stuurpen kan maar wel geschikt is om in je stuurtas, rolzak of bikepacking frametas mee te nemen.

Zodra we er echt mee hebben gefietst laten we jullie weten wat onze ervaringen zijn. Uiteraard ook op onze blog....

Alvast een paar plaatjes:
IMG_5082.jpeg
IMG_5083.jpeg
IMG_5085.jpeg
Vroeger (?) Kon je de Forumslader inbouwen. Lijkt me hiermee erg lastig.
Begrijp het plaatje ook niet trouwens. 1 kabeltje? Ingang? Uitgang?
Peter, dat kan nog steeds.....alleen niet met deze versie zoals ik had beschreven.
Forumslader heeft nog steeds een versie die in de stuurpen kan.

De kabel met stekker sluit je aan op je naafdymano. De USB ingang zit ernaast. Daar zit nu een zwart kapje op ter bescherming. Maar als je die eraf haalt zie je een reguliere USB plug.
Fraai zeg zo!

Zou wel mijn uitvoering zijn om 'm zo tussen twee fietsen te kunnen wisselen.
Marco Meijerink schreef:
za 13 mar, 2021 17:20
De kabel met stekker sluit je aan op je naafdymano. De USB ingang zit ernaast. Daar zit nu een zwart kapje op ter bescherming. Maar als je die eraf haalt zie je een reguliere USB plug.
En nog drie andere draadjes, die zitten er vast ook niet voor niets ;)
Fedor schreef:
za 13 mar, 2021 17:37
Marco Meijerink schreef:
za 13 mar, 2021 17:20
De kabel met stekker sluit je aan op je naafdymano. De USB ingang zit ernaast. Daar zit nu een zwart kapje op ter bescherming. Maar als je die eraf haalt zie je een reguliere USB plug.
En nog drie andere draadjes, die zitten er vast ook niet voor niets ;)
Is waarschijnlijk voor de koplamp...
Marco Meijerink schreef:
za 13 mar, 2021 16:05
We hebben een nieuwe versie van de Forumslader binnen gekregen.
Hee, wat fijn. Precies de versie die ik zoek. Deze kan ik eenvoudig op zowel mijn ligfiets als bukfiets gebruiken. Bijna twee jaar geleden werd er al door _Peter_ verwezen naar een prototype: viewtopic.php?f=8&t=31342&start=180#p339361

Marco, heb je deze via Jens zelf gekregen? Op de Forumslader-site wordt ie nog niet genoemd. Wel wordt daar gesproken over een aanstaande versie 6.
Hoe groot is 'ie eigenlijk in die nieuwe verpakking?
Zou fijn zijn als er voor inbouw ook eentje gaat komen met usb-C aansluiting aangezien de meeste apparaten die steeds meer hebben.
Inge1 schreef:
zo 14 mar, 2021 09:21
Zou fijn zijn als er voor inbouw ook eentje gaat komen met usb-C aansluiting aangezien de meeste apparaten die steeds meer hebben.
Is maar net waar voor kabeltje je er tussen stopt toch?

Draadloos lijkt me ook wel wat :P
Draadloos opladen is extreem inefficiënt.
Klopt - doch usbC naar usbC is toch wel erg handig.
Ik gebruik al een aantal jaren van die magnetische laadkabeltjes. Ene kant gewoon USB, andere kant magneetje die op een adaptertje komt. Het adaptertje blijft gewoon in het device zitten. Dit bevalt mij erg goed. Aan en afkoppelen van laadsnoertje gaat echt super handig. Bovendien is je usb aansluiting in het device minder aan slijtage onderhevig. Ook op de fiets is dit ideaal.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat er dan geen dataoverdracht over USB meer mogelijk is (hoewel die variant wel verkrijgbaar is maar die is weer wat lomper). Maar goed dataoverdracht gaat tegenwoordig toch veelal via bluetooth of wifi.
Marco Meijerink schreef:
za 13 mar, 2021 16:05
We hebben een nieuwe versie van de Forumslader binnen gekregen. Gaan we uiteraard testen. Een versie die niet in je stuurpen kan maar wel geschikt is om in je stuurtas, rolzak of bikepacking frametas mee te nemen.

Zodra we er echt mee hebben gefietst laten we jullie weten wat onze ervaringen zijn. Uiteraard ook op onze blog....

Alvast een paar plaatjes:

IMG_5082.jpeg

IMG_5083.jpeg

IMG_5085.jpeg
Dat heeft dan wel lang geduurd, al moet ik wel zeggen dat het eindprodukt er goed uitziet, niet meer direct van de 3d-printer. Nu afwachten of het doosje ook los verkocht gaat worden, hopelijk snel.

Omdat de data tussen de forumslader en de app via Bluetooth gaat is dataoverdracht niet nodig via USB, en die magnetische USB-kabels passen bij mij ook nog eens door het frame om ze mooi weg te werken. Moet je ze wel in China bestellen want in NL heb ik ze nog niet gezien.