Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draaibevestiging fietscomputer Mio Cyclo 300 - Forum Wereldfietser

Draaibevestiging fietscomputer Mio Cyclo 300

Door een val is de draaibevestiging van mijn fietscomputer Mio Cyclo 300 afgebroken.
Nu lees ik dat dit opgelost kan worden met vervangende bevestiging voor garmin Edge series, genoemd als
"Dog-Ears mount tab bevestiging ". Dit zou vlgs tekst ook mogelijk zijn voor de Mio Cyclo 300 .
Heeft iemand daar ervaring mee?
Bij de uitleg voor de garmin worden er namelijk schroeven gebruikt. Deze schroef gaten zijn niet aanwezig op de Mio.
Vandaar mijn vraag.
Hoop iemand heeft hier al ervaring opgedaan. Graag hoor ik van jullie. Dank alvast.

Titel van draadje aangepast voor de duidelijkheid, Moderator
Deze schroefgaatjes zitten nu niet in jouw Mio.
Ik lees hier https://www.gadgetsformobiledevices.nl/ ... eries.html dat er twee schroefgaatjes ontstaan in de fietscomputer.
Als je de Mio kapot hebt gemaakt zoals ze in deze video https://www.youtube.com/watch?v=2te056QKfGE de Garmin, dan is dit denk ik een slimme goedkope oplossing. Het is even de vraag hoever die schroeven in de behuizing vast schroeven maar door deze dog-ears komt het toestel wel iets hoger te staan heb ik het idee. Het is denk ik even meten (en nog een keer meten) om zeker te zijn voor je gaat schroeven. Andere optie is kijken of iemand een kapotte MIO heeft voor onderdelen.
Dit is een soort van alu "hoed" met "oren" die bovenop de bestaande bevestiging met beschadigde "oren" wordt gemonteerd om terug "oren" te hebben. Mijns inziens is het niet nodig om hiervoor schroeven te gebruiken, een fatsoenlijke lijm die op plastic pakt zal ook wel werken.
Lijm dan vooral niet de gaatjes van de speaker dicht :)
Hallo allen,

Bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag.
Ik ga het eerst met goede lijm proberen en zo nodig als het niet anders kan met de schroefjes.

Tsja de laatste opmerking is een goede . "lijm vooral de gaatjes van de speaker niet dicht".
Deze opmerking ben ik ook tegen gekomen.
Maar waar zitten de speaker gaatjes? Kan het niet ontdekken.
(Durf het bijna niet te vragen)
De Mio Cyclo geeft alleen piepjes dus het zal wel oké zijn.
Die van de garmin zitten in het midden van de bevestiging.
Waar ze op de Mio zitten weet ik heel eerlijk gezegd niet.
Ik zie een gaatje aan de zijkant zitten op wat foto's op google.
Maar of dat de speaker is geen idee
Soms hebben ze in een kunststof deel wat info gezet. Bijvoorbeeld de datum van productie of het type kunststof waarvan dat deel is geperst. Op basis van PE zal het niet meevallen om een degelijke lijm te vinden.
Als je het wilt verlijmen kun je mischien wat info aanvragen bij een modelbouw winkel die kunnen je wel verder helpen met de juiste lijm. Of info verkrijgen op het modelbouw forum.