Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsbroek - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsbroek

Tim1983 schreef:
di 29 dec, 2020 18:54
Ik zag ergens passeren dat een broek met bretels vooral voor wielrenners is (wegens veel sportievere houding). Klopt dit of maakt het echt niet uit?
Toevoegend aan de al gegeven meningen: ik houd niet zo van koordjes en elastiek om mijn middel en draag daarom liever ook broeken met bretels. Daarnaast fiets ik bij mooi weer graag zonder shirt en dan ben je met een broek met bovenstuk toch net weer even wat minder naakt, voor het zicht van anderen in de omgeving. :) Het is wel wat lastiger bij wc-bezoek als je wél een shirt aan hebt. *) Maar na het wassen hang je een broek met bretels weer handiger te drogen aan je fiets. Ik heb één collant (van AGU) waarvan de bretels van mijn schouders zakken als ik loop, maar al mijn andere broeken blijven ook als ik niet op de fiets zit netjes op hun plek.

Groetjes,

Carl

*) Niet alle broeken met bretels zijn op dezelfde hoogte gesneden middenvoor en in de rekbaarheid zit ook wel variatie. Bij bezoek aan een eh, boom ipv. wc leveren sommige broeken bij mij wel een beetje een uitdaging op. Tegenwoordig let ik daarop bij aankoop.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik zal waarschijnlijk ook gaan voor de bretels dan!

Gr Tim
Carl schreef:
di 29 dec, 2020 22:43
*) Niet alle broeken met bretels zijn op dezelfde hoogte gesneden middenvoor en in de rekbaarheid zit ook wel variatie. Bij bezoek aan een eh, boom ipv. wc leveren sommige broeken bij mij wel een beetje een uitdaging op. Tegenwoordig let ik daarop bij aankoop.
Vroeger waren de bretels een deel van de stof van de Bib. Tegenwoordig zijn ze vaak (helaas nog niet bij alle merken) van elastische band gemaakt en dus veel rekbaarder. Dat gecombineerd met een "lage" voorkant (ff op letten dus) maakt pissen een stuk makkelijker.