Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Breedte stuur nieuwe fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Breedte stuur nieuwe fiets

Iemand zei me ooit dat de breedte van zijn stuur gelijk is aan zijn geboortejaar. Bij mij klopt het ook ongeveer. :D
Het gaat toch niet om hoe breed het stuur moet zijn, maar op de eerste plaats om hoeveel buiging (backsweep)? Mijn voorstel: met 12º buiging kun je heel Europa door (als het mag)! Iets meer gaat ook zonder pijn in de polsen. Procraft is het merk.
RealRedHair schreef:
za 26 dec, 2020 17:11
Inkorten is misschien toch nog lastig omdat ik dan met de knik in stuur zit. Zie foto.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar inkorten doe je aan twee kanten: 10cm inkorten is 2 maal 5 cm.
Mijn stuur is 66 en komt van 70. Maar denk dat er nog wat in gezaagd gaat worden.
sjefke schreef:
zo 27 dec, 2020 22:06
RealRedHair schreef:
za 26 dec, 2020 17:11
Inkorten is misschien toch nog lastig omdat ik dan met de knik in stuur zit. Zie foto.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar inkorten doe aan twee kanten: 10cm inkorten is 2 maal 5 cm.
Als ik inkort dan kom ik mogelijk in de knel met handvaten remmen en de knik in stuur. Zie de foto van mijn eerdere post.