Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

515 berichten
Hallo Dick,

Is dat die lange groene over de gehele bovenbuis?
Die heb ik op maat laten maken bij Bas van Detour Studio uit Arnhem.
Zéér solide tasje, onwijs netjes afgewerkt.

Een andere optie is Jean Michel van Tim Tas Rek uit Den Bosch. Ook een alleraardigste vent, die ook vakwerk levert.
jwkeij schreef:
do 26 nov, 2020 14:09
Is dat die lange groene over de gehele bovenbuis?
Die heb ik op maat laten maken bij Bas van Detour Studio uit Arnhem.
Zéér solide tasje, onwijs netjes afgewerkt.

Een andere optie is Jean Michel van Tim Tas Rek uit Den Bosch. Ook een alleraardigste vent, die ook vakwerk levert.
Heel mooi dat de tassen (frametas is toch van TimTas?) van twee verschillende leveranciers zo goed bij elkaar passen (zelfde stof gebruikt) :)

Bij welk van de twee komen de vorktassen vandaan?
Inderdaad jwkeij! Op mijn Cannondale past geen tas meer onder de bovenbuis. Ik kijk allang uit naar een dergelijke (boven)tas!

Thanks voor de info!
jwkeij schreef:
do 26 nov, 2020 14:09
Hallo Dick,

Is dat die lange groene over de gehele bovenbuis?
Die heb ik op maat laten maken bij Bas van Detour Studio uit Arnhem.
Zéér solide tasje, onwijs netjes afgewerkt.

Een andere optie is Jean Michel van Tim Tas Rek uit Den Bosch. Ook een alleraardigste vent, die ook vakwerk levert.
Misschien nieuw topic over toptassen openen?
De groene? Komen van Bas van Detour Studio. 40x9 cm. In de ene past mijn Vaude tent, in de andere mijn matje, handdoek en koffiezetterij.
Ik heb ook nog 2 kleine grijze van Jean Michel, maar daar past een stuk minder in, had mij vergist in de maat.
wind42bikepackingtrip.png
wind42bikepackingtrip.png (441.91 KiB) 2824 keer bekeken
Fedor schreef:
wo 15 jul, 2020 18:39
Hier de lijst met kampeerspullen + echte gewicht.
Upgrade van mijn gewichten omdat er wat zaken vervangen zijn.

Tent + footprint: was 2950 gram, is nu 2012 gram
Slaapzak: was 1202 gram, is nu 834 gram (incl. compressiehoes)
Slaapmat + kussen: was 1024 gram, is nu 612 gram
Kookgerei: was 926 gram, is nu 442 gram (wel met kleinere gastank, maar wel incl. vouwmok, theezakjes en suiker)

Totale gewichtsbesparing voor deze spullen (naast de best flinke ruimtebesparing): 2202 gram.
Goed bezig. Meer dan 2 kilo is best wel veel.
Fedor schreef:
zo 27 dec, 2020 11:20
...
Kookgerei: was 926 gram, is nu 442 gram (wel met kleinere gastank, maar wel incl. vouwmok, theezakjes en suiker)
...
Wat is een vouwbeker? En wat is het voordeel t.o.v. een conventionele drinkbeker, zoals die van de Ikea?
Afbeelding

Zoiets denk ik, heb ik ook lang gebruikt. Inmiddels vervangen door een beker waar mijn spiritusbrander precies inpast.
Bert van Sprang schreef:
zo 27 dec, 2020 12:07
Afbeelding
Klopt.

De vouwbever past (opgevouwen) precies in het pannetje, en de brander past dan weer precies in de beker. Hierdoor rammelt de brander niet.
Fedor schreef:
zo 27 dec, 2020 11:20

Upgrade van mijn gewichten omdat er wat zaken vervangen zijn.
Da's en flink verschil zeg, leuk! Wat doet het nu op het totaal?

En ook minder pak volume waardoor je in tasgewicht nog naar beneden kunt?

Fedor schreef:
zo 27 dec, 2020 11:20
[...]

Kookgerei: was 926 gram, is nu 442 gram (wel met kleinere gastank, maar wel incl. vouwmok, theezakjes en suiker)

[...]
Toch blij dat ik geen koffie en thee drink. Scheelt weer op de paklijst ;)
Fedor schreef:
zo 27 dec, 2020 12:14
De vouwbever past (opgevouwen) precies in het pannetje,
Weten we ook gelijk waar je hem gekocht hebt. :)

Carl
Even wat plaatjes ter verduidelijking:
DSCN8541.JPG
DSCN8544.JPG
DSCN8543.JPG
De theezakjes worden gebruikt om het gastankje te klemmen en de beker om de brander te klemmen (tegen het rammelen). De hoes is dik zodat je deze als pannenlap (handvatten worden nogal heet) kan gebruiken. Lepel paste niet in de pan dus die zit buiten de pan in de hoes.
Theezakjes niet gebruiken dus :|
LHTJoost schreef:
zo 27 dec, 2020 13:31
Theezakjes niet gebruiken dus :|
Het rammelen hoor je amper tot niet (inhoud wordt ook geklemd tussen bodem en deksel), dus ze mogen gerust op :)
Heb je de hoes los gekocht? Die van mij gaan steeds kapot.
Bert van Sprang schreef:
zo 27 dec, 2020 15:42
Heb je de hoes los gekocht?
Nee, zat bij de pan. Heb ff gezocht maar ook los leverbaar (maar dan wel uit de USA ben ik bang ;))

https://www.toaksoutdoor.com/collection ... oducts/bag

Wel alleen in knaloranje.
Zo'n 100 grams gasblikje ben je wel snel doorheen denk ik. Heb ik hier voor enkel een weekendje weg.
Weer even een update van dit prachtige topic! :D
Na een kapotte weegschaal en wat gedoe met een tent... Een andere paklijst.
PaklijstNZNL21.png
wat mij opvalt is dat je bikepackingtassen net zoveel wegen als mijn achterdrager met voor-, stuur- en zadeltassen .