Maar "met een beetje pech" wel door Polen of Roemenen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lowland wordt ook nog steeds gemaakt in Maarsbergen en ik denk dat in NL de loonkosten nog hoger zijn dan in Duitsland.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Maar "met een beetje pech" wel door Polen of Roemenen
Je mag ervan uit gaan dat Cumulus goede kwaliteit levert. En als ze dan voor slaapzakken met vergelijkbare specs goedkoper zijn dan Yeti dan zou ik het wel weten.Fedor schreef: ↑vr 27 nov, 2020 08:04Toch is bijv. de Yeti VIB-lijn niet lichter (en soms zelfs zwaarder) dan vergelijkbare slaapzakken van veel goedkopere merken zoals Lowland en Cumulus. Waar zit dan de "benefit" van de hogere prijs in?
En ook de andere merken pretenderen dat ze "correct" dons gebruiken.
willem.m schreef: ↑vr 27 nov, 2020 11:24Je mag ervan uit gaan dat Cumulus goede kwaliteit levert. En als ze dan voor slaapzakken met vergelijkbare specs goedkoper zijn dan Yeti dan zou ik het wel weten.
...Soms is het ook een kwestie van keuzes durven maken op basis van onvolledige informatie. #controlmodeuit
Met mijn 185cm sluit mijn nieuwe slaapzak (Cumulus Lite Line 400) netjes aan, maar zit zeker niet te krap. Schouders netjes bedekt en de capuchon kan ook op.javb2812 schreef: ↑do 26 nov, 2020 23:28Het kán persoonlijk zijn maar ik meet 185cm, en voor mij is de gewone maat Cumulus Liteline 400 te kort.Bert van Sprang schreef: ↑do 26 nov, 2020 13:35Waar ben je bang voor? De cumulus is lang genoeg voor een persoon van ca 185 cm, of jij je prettiger voelt in een langere slaapzak is erg persoonlijk.
Bij warm weer maakt het niet uit, omdat ik dan toch mijn hoofd niet in de capuchon steek.
Bij kouder weer, waarbij ik mezelf echt "inpak" in de slaapzak, pletten mijn voeten heel gauw het dons waardoor het daar niet meer isoleert.
Ik heb zelf de verlengde versie van deze slaapzak, mijn vriendin de gewone maat. Heb het dus goed kunnen vergelijken.
Hans
5% maar die kreeg iedereen
Mijn slaapzak zit in de 15L medium variant van die S2S. Prima ding, jaren geleden gekocht nadat het bij mijn slaapzak geleverde exemplaar het begaf tijdens het comprimeren. Misschien dat je bij een winkel die 'm op voorraad heeft wel even kunt testen wat de kleinste maat is waar je slaapzak in past?Fedor schreef: ↑vr 04 dec, 2020 10:15
Denk er wel aan om evt. deze: https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-co ... olour=1204
er bij te kopen (kleinste maat van Sea To Summit Compression Sack). Mensen hier ervaring mee i.c.m. met de Lite Line 400 of een dergelijke slaapzak? Vraag me af of de zak niet te groot is waardoor comprimeren lastig gaat.
De compressiezak is zwaarder dan de standaard pakzak, moet nog ff het verschil bekijken. Wel zal de pakmaat wel kleiner worden (er is "nog compressieruimte" als ik de slaapzak in de standaard pakzak stop).Bert van Sprang schreef: ↑vr 04 dec, 2020 10:221. 10 liter is veel te groot.
2. als je de slaapzak in het door Cumulus meegeleverde zakje krijgt, waarom zou je dan een compressiezak gebruiken. Dit heeft volgens mij alleen zin als het volume daarna kleiner is en het totale gewicht afneemt.