Als je dat intensief doet zeker.
Ik heb ooit een paar beurten karting gedaan, en kwam totaal nat uit dat pak. Zelfs toen spieren gevoeld waarvan ik niet wist dat ik ze had.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je dat intensief doet zeker.
Kijk maar eens in de jaren '60 t/m ongeveer 2010. Zoveel jongelui op knetterende brommers. Van nozems op zo'n Kreidler tot hippe dingen. Toegegeven, ik heb enkele jaren een Puch gehad, met op mijn hoofd een helm als Amerikaanse vlag geverfd. Veel tankstations hadden zo'n aparte pomp met een glazen cilinder en hefboom voor bijtanken. Daarna aan mijn broer weggegeven, want het fietsen kriebelde alweer.... In de laatste decennia van die lelijke brommers met zo'n schuin insectenachterlijf. Geen gezicht. Nu is er veel gedoe over luchtvervuiling bij gekomen. En nu gaan ze zeker over op e-bikes. Tijden veranderen.bert sitters schreef: ↑ma 17 aug, 2020 12:18Voor wie is een fiets met elektrische trapondersteuning wél handig?
Er is de nodige discussie over het nut van een e-bike. Er zijn zelfs mensen die durven te beweren dat een fiets met elektrische trapondersteuning géén fiets zou zijn.
De Fietsersbond heeft een paar punten op een rijtje gezet, waarbij een elektrische fiets op maat kan zijn:
1. De elektrische fiets is een uitkomst voor mensen die vanwege hun gezondheid niet meer op een gewone fiets snel kunnen fietsen.
2. Voor jongeren met een hectisch leven kan het rustgevend zijn om het op een elektrische fiets kalm aan te doen.
3. Mensen die 10 tot 20 kilometer van hun werk (of school) wonen. Met een elektrische fiets hoef je niet eerder van huis omdat je tegenwind hebt. Je rijdt met een constante snelheid zonder dat je ervan gaat zweten.
4. Voor mensen die in heuvelachtig gebied wonen en vanwege de klimmetjes vaak de auto pakken.
5. Fietsers die veel gewicht te torsen hebben. Een ouder met een paar kinderen achterop kan bij het optrekken dat steuntje in de rug wel gebruiken.
Zie verder: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... Yjgwd3B80U
Dat brommers vervuilen als een dolle is geen gedoe van de laatste tijd. Dat was in de jaren 60 al bekend. De nu oudere generatie mensen heeft echer al die tijd de kop in het zand gestoken als het om allerlei vormen van vervuiling gaat. Daarom zitten jongere mensen nu met de gebakken peren en maken gedoe.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 24 nov, 2020 00:06Nu is er veel gedoe over luchtvervuiling bij gekomen.
Enige nuancering is in dit artikel in The Guardien aan te treffen.Leon schreef: De nu oudere generatie mensen heeft echer al die tijd de kop in het zand gestoken als het om allerlei vormen van vervuiling gaat. Daarom zitten jongere mensen nu met de gebakken peren en maken gedoe.
Young people are often dubbed “Generation Green” – millennials and teenagers championing climate action and environmental values, often with a well-aimed dig at older generations who have failed to prevent a climate catastrophe.
Yet it is their baby boomer parents and grandparents who are most likely to act in support of green issues, according to a national survey.
About half of people over 55 say they shop locally, buy fewer clothes that last longer and try to avoid single-use plastics. Only about a quarter of those aged 18-34 said they do the same. And only 16% of 18-34s buy seasonal produce, compared with 35% of over-55s.
PvdA: Geef me werk en inkomenLeon schreef: ↑di 24 nov, 2020 10:22Hier wordt het huidige gedrag van de ouderen vergeleken met het huidige gedrag van de jongeren. Toen de babyboomers jong waren (ze waren gemiddeld 23 tijdens de energiecrisis) hebben er echter nog niet bepaald veel echt een verandering in gang gebracht. In het begin was er wel reuring, maar later werd het toch weer business as usual: alles moet meer en meer. Want op welke partijen heeft de meerderheid al die tijd gestemd?
Prima hoor. De vraag is wel of we dat nog fietsen noemen. Zo ja, dan zou ik het fijn vinden als er een ander woord zou komen voor het zelf op spierkracht fietsen.
Het is niet echt fietsen meer, dat geef ik eerlijk toe. Maar als je maar beperkte tijd hebt, is het toch een fijne oplossing. Je bent toch een beetje aktief en je kunt toch een redelijke grote route fietsen. Maar echt fietsen is het niet nee. (mijn persoonlijke mening, geen feit)
Stop er toch eens mee....
Omdat die persoon (meestal) ook nog eens terug moet fietsen?
Ik associeer telefoneren met het draaien aan een draaischijf, waarbij je zo'n leuk ratelend geluid hoort. Maar het lijkt erop dat mijn associatie door de tijd is ingehaald...
Niemand verbiedt toch iets? Ik hoop ooit zo oud te worden dat ik een e-fiets nodig heb, en ik zou niet willen dat me dat dan verboden wordt.