Additionally, paste this code immediately after the opening tag: onderzoek naar ligfietsers - Forum Wereldfietser

onderzoek naar ligfietsers

https://speld.nl/2020/11/29/wetenschapp ... ver-soort/
met een vette knipoog uiteraard. 'wat mij betreft hebben ligfietsers gelijk' :)
Ze zijn erg zeldzaam. Of moet ik zoeken op Homo Birotus Recumbens?
Afbeelding
Eigenlijk is het vooral bijzonder dat zoveel mensen zich zo vaak verplaatsen in een blikken gevaarte dat groot gevaar oplevert voor andermans en de eigen gezondheid (om over de andere problemen nog maar te zwijgen), i.p.v. zich fit te fietsen op het efficientste verplaatsingsmiddel. :)

Grappige is dat jonge kinderen mijn open ligfiets altijd heel interessant en leuk vinden. Jongeren vinden hem dan weer enorm stom en belachelijk (want afwijkend van de groep). Daarboven varieert het enorm, met name ouderen vinden het de laatste tijd (veel meer dan voor corona) een mooie aanleiding om eens een praatje te maken (eenzaamheid lijkt echt z'n tol te gaan eisen).
" “Ze worden af en toe gespot bij het stoplicht. Maar niemand durft ooit toenadering te zoeken."

Ach, was het maar waar! Dat je bij een rood verkeerslicht voortdurend de vraag "Hoe hard rijdt die nou?" moet beantwoorden ("Tja, hoe hard rijdt jóuw fiets?") is tot daar aan toe. Maar dat je ook nooit meer even discreet een sanitaire stop kunt houden zonder dat zich achter je half ontblote reet een schare nieuwsgierigen verzamelt of gauw een bandje kunt wisselen omdat er altijd wel een inboorling in de weg komt drentelen ("Niet aanraken hoor mijnheer, als u de body indeukt, verpest u de lak"), dat werkt me weleens op mijn zenuwen.

Groetjes,

Carl