Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voordrager / Front rack - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Voordrager / Front rack

:D typefout, maar ik corrigeer het maar niet in de originele tekst, het moet natuurlijk 7,5 kg zijn.
Fedor schreef:
di 24 nov, 2020 20:30
Bert van Sprang schreef:
di 24 nov, 2020 19:40
Ik vind dit toch wel een mooi rekje...
Deze vond ik ook interessant. Vraag me alleen af of dit alleen ter ondersteuning is van bikepacking tassen die aan het stuur gebonden zijn (om te voorkomen dat ze op de band gaan hangen), dus niet om tassen zelf te dragen.

Ik zag ook een versie waarbij ook het koplamp-montagepunt gebruikt wordt. Die kan sowieso al meer gewicht hebben.
Dat dus, maar voor tassen van klassieke snit. Die hangen bovenaan vast met een decaleur. Het rekje dient alleen ter ondersteuning.
Ik heb ook zo'n rekje op m'n m-gineering. Toen ik Marten vroeg hoeveel kilo dat kan hebben was het antwoord 'zoveel je wil'. Dat is dus stevig geconstrueerd.
Een vriendin van mij heeft gekozen voor een fanny-pack (oftewel heuptasje) als makkelijk te bereiken buidel tijdens het fietsen. Ook nog een idee...

Afbeelding

zelf geen ervaring mee, kan mogelijk in de weg zitten. maar heb haar nog niet negatief erover gehoord.
LHTJoost schreef:
di 24 nov, 2020 23:20
Bert van Sprang schreef:
di 24 nov, 2020 22:16
... laadvermogen 7,5 gram...
Nou Bert, dan kan je er in ieder geval nog overheen kijken :D
:lol:

Maar ik ben blij dat hij deze gepost heeft :) Kende BLB niet en dit is ook een mooie..

Helaas niet voor op de lowrider-punten, maar mooi genoeg om evt. als inspiratiebron te gebruiken ;)
Ivo Miesen schreef:
wo 25 nov, 2020 00:29
Ik heb ook zo'n rekje op m'n m-gineering. Toen ik Marten vroeg hoeveel kilo dat kan hebben was het antwoord 'zoveel je wil'. Dat is dus stevig geconstrueerd.
Fotootje er van? Ik ben benieuwd hoe Marten zoiets geregeld heeft.
Fedor schreef:
wo 25 nov, 2020 08:29
Ivo Miesen schreef:
wo 25 nov, 2020 00:29
Ik heb ook zo'n rekje op m'n m-gineering. Toen ik Marten vroeg hoeveel kilo dat kan hebben was het antwoord 'zoveel je wil'. Dat is dus stevig geconstrueerd.
Fotootje er van? Ik ben benieuwd hoe Marten zoiets geregeld heeft.
Foto's heb ik er wel van maar sinds de Digitale Stad haar fotodienst afgeschaft heeft staan dien iet meer online.
Je kunt ze tegenwoordig rechtstreeks op de website plaatsen.
Op Marten's blog staan veel fietsen met custom made dragertjes.
Die TimTas...mooie spulletjes. Ik zie alleen niet waar hij zit. Of kijk ik niet goed? Of is het alleen online? :oops:
Den Bosch
Dank 2x
Al bij https://www.libertecycles.nl/producten/nitto/ of https://www.libertecycles.nl/producten/soma/ of https://www.libertecycles.nl/producten/velo-orange/ gekeken? Ze hebben overigens nog veel meer om je bankrekening af te laten slanken :?
Mooi simpel voordragertje op deze fiets :) :

Afbeelding

Onafgewerkt:
Afbeelding
Fedor schreef:
di 08 dec, 2020 18:57
Mooi simpel voordragertje op deze fiets :) :
Niet dat ik niet geloof dat Marten geen goede frames kan bouwen maar deze voorvork in combinatie met schijfremmen geven me toch een wat onveilig gevoel. De voorvork is wel erg mager. (En de fiets ziet er ongelakt bijna mooier uit dan met een kleurtje)
Volgens mij staat er republica op het frame, geen M-Gineering?
Shadow schreef:
di 08 dec, 2020 21:48
Volgens mij staat er republica op het frame, geen M-Gineering?
Helamaal gelijk, maar daar moest ik wel flink voor inzoomen, het lettertype niet ingezoomd heeft wel wat weg van m-gineering, en op de balhoofdbuis zit ook geen mooie M.
Ondanks dat hoop ik voor de eigenaar dat de voorvork stevig genoeg is.
_Peter_ schreef:
di 08 dec, 2020 22:24
Shadow schreef:
di 08 dec, 2020 21:48
Volgens mij staat er republica op het frame, geen M-Gineering?
Helamaal gelijk, maar daar moest ik wel flink voor inzoomen, het lettertype niet ingezoomd heeft wel wat weg van m-gineering, en op de balhoofdbuis zit ook geen mooie M.
Ondanks dat hoop ik voor de eigenaar dat de voorvork stevig genoeg is.
Ja en ik vind de hoeken heel gek ogen van dit frame, naloop waar een binnenvaartschip door kan zo...
Shadow schreef:
di 08 dec, 2020 21:48
Volgens mij staat er republica op het frame, geen M-Gineering?
Hier het verhaal:
https://bikepacking.com/plog/republica- ... s-ushuaia/
Ah, de foto's vertekenen een beetje dus, de hoeken zien er vanaf de zijkant wel goed uit, wat ik gek vind is dat ze foto's nemen van een kaal frame waar de flux nog op zit, die wil je zo snel mogelijk van je blanke staal af hebben lijkt me...
Verder lijkt me 2.2 inch banden met een 68mm bb ook nogal optimistisch, maar met een 1x en het kettingblad in de middenpositie zal het wel gaan, 2x wordt krapjes denk ik...