Ik was laatst op een tochtje mijn stuurtas vergeten mee te nemen. Wat me opviel was dat dat toch wel lekkerder stuurt, zelfs in vergelijking met een niet erg zwaar beladen stuurtas. Ik vind een stuurtas wel erg makkelijk, dus mijn voorlopige uitdaging is enerzijds er toch nog wat minder gewicht in te doen, en anderzijds eens te kijken of ik die (Ortlieb) stuurtas toch niet wat lager en dichter bij het balhoofd kan bevestigen met bijvoorbeeld de NItto Lampholder 2-70.
Ik kan deze aanbevelen: https://timtas.nl/product/handlebarbag/*. Is heel licht, zit strak op het stuur, en is makkelijk te bevestigen.Wim schreef: ↑do 19 nov, 2020 16:32Ik was laatst op een tochtje mijn stuurtas vergeten mee te nemen. Wat me opviel was dat dat toch wel lekkerder stuurt, zelfs in vergelijking met een niet erg zwaar beladen stuurtas. Ik vind een stuurtas wel erg makkelijk, dus mijn voorlopige uitdaging is enerzijds er toch nog wat minder gewicht in te doen, en anderzijds eens te kijken of ik die (Ortlieb) stuurtas toch niet wat lager en dichter bij het balhoofd kan bevestigen met bijvoorbeeld de NItto Lampholder 2-70.
Let niet op de kleur op de website: je kan zelf een kleur kiezen, en ook wensen voor materiaal en verdere afwerking aangeven.
Vanaf het moment dat ik deze stuurtas kreeg heb ik de wiebelende Ortlieb-tas nooit meer gebruikt, en dat zegt denk ik wel genoeg.
*) Handmade in Den Bosch, dus goed voor onze lokale economie