Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbestemming: Zeeland - Forum Wereldfietser

Fietsbestemming: Zeeland

Hallo bezoekers van wereldfietser.nl,

Ik ben Richard Huntjens en woon in Landgraaf (ligt in zuid-limburg).

Ik ben van plan om in de zomervakantie vanuit Limburg naar Zeeland(Middelburg) te gaan fietsen via de fietsroute die gaat via turnhout(België, deze route is ongeveer 300 km lang. Mijn bedoeling is om met een groep vrienden (5 personen) erheen te gaan fietsen. Misschien enige tips of wat ons budget zou moeten zijn?

Ook misschien graag tips over de spullen die we moeten meenemen.

Bedankt,

Richard

Wil je kamperen of een hotelletje o.z.d. pakken? Dat scheelt wel in budget...

Tips... een groot deel van het gebied gaat via het knopennetwerk, kan je leuk wat uitzoeken kwa route.

300 km betekent tussen de 3 en 5 dagen fietsen (al na gelang fietsen, ervaring e.d.) reken dan maar uit wat je kwijt bent.

3 dagen: 2 overnachtingen, 3 * 3 maaltijden plus tussendoortjes e.d.

Wij willen onderweg het snachts kamperen op een camping, we nemen 2 3-persoonstenten mee. En in Middelburg blijven we dan een paar dagen overnachten. wat kunnen wij het beste qua eten meenemen? ( we nemen ook een gasstelletje mee).

MvG,

Richard

Ligt eraan of je van kokkerellen houdt ;), dan is er onderweg vast wel mogelijkheid om spullen in te kopen. Kost het niet veel meer dan thuis eten. Maar overdag worden vast ook wel terrasjes aangedaan, dat wil wel in de centen lopen ;)

Ik dus niet :P, dus voor mij alleen oplossoep en kant-en-klaar maaltijden (zoals deze: http://www.zwerfkei.nl/cgi-bin/page.pl?koken:voeding ). Lekker makkelijk, kost niet veel gas en vol energie :), wel prijziger dan supermarktspul. Adventure Food heeft trouwens meer keuzen dan deze pagina aangeeft: http://www.adventurefood.nl)

Kamperen: reken op gemiddeld 8-10 euro pppn. Vaak goedkoper maar beetje marge inschatten is wel handig. Sommige campings kunnen verdomd duur uitvallen.

bedankt fedor voor deze informatie, misschien enige tips voor spullen die wij moeten meenemen en vooral niet moeten vergeten?

MvG,

Richard

Als je hieronder op hetknopje www klikt vindt je mijn meeneemlijst. Zoals bekend in deze groep is die lijst aan de uitgebreide kant. Voor een tocht als die van jullie zou ik vooral niet moeilijk doen en bv een gasstelletje meenemen en veel minder gereedschap. Op het gewicht hoef je niet zo te letten want het is allemaal bergaf :D
De kortste route is overigens langs het Albertkanaal, maar dat wordt na een paar km toch al gauw saai.
Veel fietsplezier,
Leon

Hoi!

Ik eet na een lange dag fietsen het liefst pasta of rijst met een of andere saus en een soepje of puree vooraf. Makkelijk en erg lekker. Voor het ontbijt dan musli en een kop thee. Onderweg eet ik 's middags brood en tussendoor snacks. Als het niet ander kan fiets ik de hele dag op snacks.

Ik heb ook een paklijst maar die is veel langer dan wat jullie nodig hebben voor in Nederland maar misschien staat er nog wat nuttigs tussen:
http://itchy-wheels.exploder.org/blog/?page_id=26

Een korte lijst (hangt af van de hygienische- en comfort voorkeur):

Kleding:
Regenjas
Regenbroek
2x onderbroek
2x sokken
1x(fiets)broek
2x T-shirt, 1x kort, 1x lang
1x Fleece oid
schoenen
(sandalen)

EHBO:
pleisters
verband
iodium

Verzorging:
Handdoek
Sjampoo
Tandenborstel
Tandpasta (waarom is het geen tandenpasta??)
Scheerspullen
Kam

Kamperen:
matje
slaapzak
tent
(grondzeil)
haringen
waterfles/bidon
pan
lepel
schuursponsje
brander
gasblikje

Onderhoud:
plakspullen
binnenband (voor een korte toer niet echt nodig)
fiets gereedschap
kettingolie (voor een korte toer niet echt nodig)
Zwitsers zakmes

Verder: goed weer en een goed humeur :D

Fiets de wereld,
Whisky

Oops, een dubbele post :oops: AUB weghalen.

Hoi!

Ik eet na een lange dag fietsen het liefst pasta of reist met een of andere saus en een soepje of puree vooraf. Makkelijk en erg lekker. Voor het ontbijt dan musli en een kop thee. Onderweg eet ik 's middags brood en tussendoor snacks. Als het niet ander kan fiets ik de hele dag op snacks.

Ik heb ook een paklijst maar die is veel langer dan wat jullie nodig hebben voor in Nederland maar misschien staat er nog wat nuttigs tussen:
http://itchy-wheels.exploder.org/blog/?page_id=26

Een korte lijst (aantallen hangen af van de 'hygienische' voorkeur):

Kleding:
Regenjas
Regenbroek
2x onderbroek
2x sokken
1x(fiets)broek
2x T-shirt, 1x kort, 1x lang
1x Fleece oid

EHBO:
pleisters
verband
iodium

Verzorging:
Handdoek
Sjampoo
Tandenborstel
Tandpasta (waarom is het geen tandenpasta??)
Scheerspullen
Kam

Kamperen:
matje
slaapzak
tent
(grondzeil)
haringen
waterfles/bidon
pan
lepel
schuursponsje
brander
gasblikje

Onderhoud:
plakspullen
binnenband (voor een korte toer niet echt nodig)
fiets gereedschap
kettingolie (voor een korte toer niet echt nodig)
Zwitsers zakmes

Verder: goed weer en een goed humeur :D

Fiets de wereld,
Whisky

Ok, bedankt, en wat is het beste om te doen om op te slapen? qua kussen en zo

Hoi!

Ik slaap altijd zonder kussen. Om een kussen te maken stop je kleding in je fleece en tadaa, een heerrrrlijk zacht kussen :D zzzzzz. Er zijn ook opblaasbare kussens en 'nekworsten' te koop maar die heb ik nooit gekocht omdat de fleece methode echt goed werkt. En je bespaart zo weer geld en gewicht.

Als matje kan je een schuim mat nemen (die kan niet lek en is goedkoop) of als je iets meer luxe wilt een Thermalek, erm ik bedoel Thermarest matje. Wil je met 5 sterren slapen neem dan een Exped down matress.

Maar als je nog niet zo weet of kamperen je wel bevalt zou ik het lekker simpel en goedkoop houden :)

Mocht het weer eens hollands waaien zet de tent dan op de windrichting en zo dat de wind van achteren op de tent waait. Bij het opbouwen de kant die naar de windrichting wijst gelijk vastzetten met haringen, en laag bij de grond werken. Dat bespaart een hoop gezoek in de boomtoppen :wink:

Fiets de wereld (zonder kussen),
Whisky

Ik krijg toch stellig de indruk dat dit een grap is! :lol:

nou nou Willem, voor een ieder is er een eerste keer... en als je dan geen mensen in je omgeving hebt om dergelijke vragen op af te vuren is dit zeker wel de plaats waar het zou moeten kunnen.

Bas

Daar geef ik je helemaal gelijk in, bovendien ben ik zelf zeker ook geen avonturier. Maar die vraag over dat slapen en dat kussen geeft toch te denken, of niet?

hmmm,

je wilt echt niet weten wat een gemiddelde welp op zijn eerste kamp allemaal van de ouders mee mag zeulen...

met de inhoud van die 3 (!!!) weekeind tassen kan ik zowat een jaar vooruit...

En als je echt een n00b bent wat dit betreft....

Bas

- gelukkig alweer 22 jaar bij de scouting... :lol: -

willem.megens schreef:Daar geef ik je helemaal gelijk in, bovendien ben ik zelf zeker ook geen avonturier. Maar die vraag over dat slapen en dat kussen geeft toch te denken, of niet?
Nee hoor, helemaal niet. Dat is een heel normale vraag. Kijk maar eens hoeveel kampeerkussens er te koop zijn. Er zijn zat mensen die zo een kussen bij zich hebben. http://www.de-wit.nl/selectie.php?rubri ... 3c59692025

Beginnende kampeerders weten alleen al die handige foefjes nog niet en kopen dus spulletjes die ze dan later niet nodig blijken te hebben. Ik heb ook nog spulletjes die ik nu niet meer gebruik maar waar ik de eerste jaren niet zonder mee kon. Ik leer ook nog iedere keer weer nieuwe handigheidjes hier op het forum :)

Fiets de wereld,
Whisky

nee willem, dit is echt geen grap;) ik doe wel eens vaker camperen, maar dan is er altijd een auto in de buurt geweets om de spullen in te doen, omdat ik dit keer dus met de fiets ga, is dit heel anders en een normaal kussen neemt veel plaats in.

Bedankt voor deze tips allemaal, hier kan ik echt wat mee, ik ga nu opzoek naar de spullen :)

MvG,

Richard

Hoi!

Veel succes en plezier bij de voorbereidingen en de toer. En wie weet is je volgende toer dan in Zeeland 'down under' :D

Fiets de wereld,
Whisky