Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bosch bedieningscomputer Intuvia - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bosch bedieningscomputer Intuvia

Ga je dan niet naar de fietsenmaker die het spul kan doormeten?
WimB schreef:
ma 16 nov, 2020 17:02
Twee uur fietsen is bij ons niet gelukt.
LOL, de wereldfietser is ook niet meer wat het geweest is.


De gebruiksaanwijzing zegt dit over het opladen van de interne batterij:

Met de USB-aansluiting kunnen de meeste apparaten, die via USB-aansluiting van stroom worden voorzien (bijvoorbeeld diverse mobiele telefoons), gebruikt en opgeladen worden. Voorwaarde voor het laden is dat de boordcomputer en een voldoende geladen accu in de eBike geplaatst zijn.

Vreemde voorwaarde, dat wel.
Nee ik kom niet bij fietsenmakers. Via forums kan je ook een eind komen. Mijn vrouw is bij aanvang van het probleem bij de fietsenmaker geweest en zij kreeg toen het advies om met een USB lader de Intuvia op te laden en hij liet haar zien dat je met het knopje op de accu ook kon fietsen. Twee uur fietsen ging ons best goed af echter de batterij van de Intuvia vertoonde het zelfde gedrag. We hebben ons tot nu toe geholpen met het beruchte knopje op de accu.

Zoeven de Intuvia via USB aangesloten. Het scherm sprong aan en te zien was dat de accu van de fiets volledig was opgeladen, vervolgens ging de Intuvia uit. De oplader even losgehaald en het scherm blijft aan o nee het is al weer uit. :D

Kan je een Intuvia op een andere fiets klikken zonder problemen te veroorzaken.
Ja het intuvia scherm is zonder problemen uitwisselbaar
Je moet echt het batterijtje even vervangen. Dan is er niets meer aan de hand.
Kan dit verplaatst worden naar "Reizen per elektrische fiets" waar alles mbt elektrische fietsen thuishoort? Dan houden we dit subforum zuiver voor techniek en onderdelen van echte fietsen.
Mijn vrouw heeft een aantal jaren geleden een elektrische fiets gekocht, tweedehands.
Die had op een gegeven moment problemen.
De verkopende fietsenmaker gaf niet thuis.
Wij naar Brama in Borne waar de fiets geleverd was.
Dat hebben ze het hele elektrische spul doorgemeten, de accu naar Shimano gestuurd, er gratis en voor niets een nieuwe display op gezet en de fiets loopt weer als een zonnetje.
Kosten: nul
Service 100%
Geef mij maar de fietsenmaker!

O ja, hou het zuiver met alleen trapfietsen, blijf vooral zuiver in de leer.

Wereldfietser, dat staat toch voor er op uit trekken? Genieten van alles om je heen?
Neem een ander niet de maat, help elkaar te genieten van fietsen.
Werelds!
M276 schreef:
di 17 nov, 2020 11:41
Ja het intuvia scherm is zonder problemen uitwisselbaar
Je moet echt het batterijtje even vervangen. Dan is er niets meer aan de hand.
Daar begint het op te lijken. Dat batterijtje kopen is het opstakel. Gedoe met het internet, soldeerwerk op een printplaat. Vind het een matig ontwerp. Maar wat moet dat moet. Bedankt in ieder geval.
WimB schreef:
di 17 nov, 2020 21:05
M276 schreef:
di 17 nov, 2020 11:41
Ja het intuvia scherm is zonder problemen uitwisselbaar
Je moet echt het batterijtje even vervangen. Dan is er niets meer aan de hand.
Daar begint het op te lijken. Dat batterijtje kopen is het opstakel. Gedoe met het internet, soldeerwerk op een printplaat. Vind het een matig ontwerp. Maar wat moet dat moet. Bedankt in ieder geval.
Ik heb er nog 3 liggen
Als je mij je adres pb't stuur ik er 1 naar je toe.
Mooi ga ik doen en hartelijk dank voor het meedenken.
Wordt vervolgd als het mag. :wink:
Geen commentaar dus het vervolg. :wink:
De Intuvia doe het weer. Vanmiddag is het batterijtje prima verpakt met de post bezorgd.
M276 bedankt voor het meedenken en de batterij.

Er is gesproken en er wordt geadviseer om twee uur te gaan fietsen om, neem ik dan aan, het batterijtje op te laden?
Wat zou het resultaat worden als ik de Intuvia in de houder van het stuur klik, aanzet om te rijden maar de fiets gewoon een uurtje in de schuur laat staan. Ik zie zo een twee drie geen verschil.
Geen dank :)

Je kan hem ook via de usb aansluiting van de intuvia opladen.
Als de fiets niet beweegt gaat hij automatisch uit. En volgens mij laadt hij dan ook niet het batterijtje van de intuvia op.
Tuurlijk het zelfde effect. De Intuvia even aan een USB lader aangesloten en met een maand of wat maar weer even onderlading zetten.
WimB schreef:
vr 20 nov, 2020 16:24
Geen commentaar dus het vervolg. :wink:
De Intuvia doe het weer. Vanmiddag is het batterijtje prima verpakt met de post bezorgd.
M276 bedankt voor het meedenken en de batterij.

Er is gesproken en er wordt geadviseer om twee uur te gaan fietsen om, neem ik dan aan, het batterijtje op te laden?
Wat zou het resultaat worden als ik de Intuvia in de houder van het stuur klik, aanzet om te rijden maar de fiets gewoon een uurtje in de schuur laat staan. Ik zie zo een twee drie geen verschil.
Na 10 min valt de motor en de Intuvia uit, en dan wordt er niet meer geladen.

Je kan natuurlijk om de 10 min eens op het knopje gaan duwen...’
Hoi ik kom nog even terug op onze ervaring. De oude Intuvia heeft het dankzij het Forum prima gedaan.
In juli 2022 een nieuwe fiets gekocht.
De nieuwe fiets heeft ook de motor en de computer van Bosch. De batterij in de Intuvia Display van de nieuwe fiets is veel slechter dan de eerste batterij in de oude fiets, deze loopt nu al met een paar dagen leeg.
Het is gelukkig geen verrassing. Is er een norm voor dat je de fiets via de Intuvia kan bedienen.
Binnen zoveel ???? anders via het onhandige knopje op de accu van de motor.
Fedor schreef:
za 23 mei, 2020 12:41
[
Zaken die in NL worden verkocht moeten aan veiligheidsnormen voldoen. Die van Ali niet.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Import moet voldoen aan Europese regels. En dat is maar goed ook.

NB Je zou ook kunnen stellen dat niet alle importeurs goed op de hoogte zijn.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/import- ... -uit-china
Die pagina van de NVWA gaat over Nederlandse winkels en internetshops.
Ali is toch geen Nederlandse webshop en hu produkten worden toch niet in Nederland verkocht? Wel naar Nederland, maar dat is AFAIK wat anders.
Leon schreef:
ma 19 sep, 2022 10:00
Die pagina van de NVWA gaat over Nederlandse winkels en internetshops.
Ali is toch geen Nederlandse webshop en hu produkten worden toch niet in Nederland verkocht? Wel naar Nederland, maar dat is AFAIK wat anders.
AFAIK veel producten die via webshop met soms fysieke winkel of verkoop vanuit de garage aan huis worden verkocht hebben een herkomst van buiten Nederland. Een webshop kan zich bevinden op een platform zijn zoals Marktplaats, eBay, Amazon of AliExpress.

"Zaken die in NL worden verkocht moeten aan veiligheidsnormen voldoen. Die van Ali niet".

Consumentenbond zegt; "die webwinkels hoeven zich niet aan de EU-regels en normen te houden. "De veiligheidsstandaarden zijn anders dan bij ons en er is minder toezicht". Als consument is het dus opletten. Gesjoemel blijft mogelijk.

Bij die Nederlandse web(winkel) is het de vraag of het wel altijd honderd procent veilig gaat. Alle keurmerken en regels kunnen niet garanderen dat er nooit iets fout zal gaan. Dat blijkt alleen al uit de terugroepacties die je regelmatig ziet.

NVWA zegt; "Ook in Nederlandse winkels kom je veel producten tegen die made in China zijn, maar dan is de verkoper verantwoordelijk voor veiligheid. Daarom laten sommige bedrijven hun spullen al controleren in China, nog voor ze op de boot gaan. Of ze doen steekproeven op de producten als die in Nederland aankomen". Als koper heb je geen garantie dat elke aanbieder in Nederland dit doet. Let dus op de voorwaarden. Opgelicht worden is mogelijk.

Maar als je bv. bij Dennisdeal webwinkel een Chinees product koopt krijg je 'eenzelfde' product in handen dan wanneer je het zelf via het platform Ali besteld. Je krijgt het wel vaker voor de helft van de prijs of minder als je zelf rechtstreeks besteld. Het product heb je vaak ook sneller in huis als je zelf bij Ali besteld. Het heeft er alle schijn van dat zo'n webshop zelf geen voorraad heeft, maar rechtstreeks uit China laat komen, en dan zijn doos of brievenbusenvelop pakt met zijn merknaamsticker.
joukon schreef:
ma 19 sep, 2022 12:18
Bij die Nederlandse web(winkel) is het de vraag of het wel altijd honderd procent veilig gaat. Alle keurmerken en regels kunnen niet garanderen dat er nooit iets fout zal gaan. Dat blijkt alleen al uit de terugroepacties die je regelmatig ziet.
Hulde aan de winkels die aan terugroepacties doen.
Niemand die kan zeggen he dat herken ik wel. Heb toch het idee dat er genoeg lezers zijn die zich laten ondersteunen door Bosch.
Je zet je fiets weg. Je wilt je fiets gaan gebruiken en zet de ondersteuning aan. Helaas het beeldscherm blijft zwart. Hoe lang heb jij de fiets niet gebruikt.
WimB schreef:
wo 21 sep, 2022 10:52
Niemand die kan zeggen he dat herken ik wel. Heb toch het idee dat er genoeg lezers zijn die zich laten ondersteunen door Bosch. ...
Ondanks dat dit forum vergrijst (of ontgroent), lijkt me het aantal op dit forum actieve mensen met een ebike nu nog beperkt. Misschien dat een oproep op een ander forum gericht op fietsers met trapondersteuning meer reacties oplevert.