Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 746 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33880 berichten
fietsAr schreef:
di 17 nov, 2020 12:54
Sterke stroming lijkt me niet de oorzaak want het land is hier vrij vlak en de spoorbrug ligt ter bescherming stroomopwaarts.
Zelfs in een vlak landschap kunnen overstromingen plaatsvinden. Mijn vrouw en ik waren in 1997 op kampeervakantie in Polen. Weliswaar per auto.... Op een dag, we vertrokken van Zakopane richting Wrocław en het ging heel erg hard regenen, dat het water óver de zwiepende ruitenwissers gutste. De motor sputterde door de waterverstuiving in de omgeving, daardoor zuurstofgebrek en sloeg af. De auto aan de kant gezet en maar wachten tot de regenbui voorbij was. Zo konden wij niet meer verder kamperen. Dan maar een jeugdherberg opgezocht. Die stond in Oława. Wij sliepen op krakkemikkige bedden met doorgezakte spiralen. Kapotte wasbakken. Kort na ons vertrek uit deze "schronisko" (Pools voor jeugdherberg) stond het gebouw twee meter onder water, op de foto tot onder het rode bordje aan de gevel! Overal veel schade in de omtrek dat het in alle Europese kranten heeft gestaan.
JH Olawa.jpg
fietsAr schreef:
di 17 nov, 2020 12:54

In de Ardeche ben je ongeveer halverwege en de Rhonemonding heeft er inderdaad wel iets van weg, al is deze rivier een paar maatjes kleiner.
Zuid-Spanje of Portugal?
De tovenaar schreef:
di 17 nov, 2020 13:51
Zuid-Spanje of Portugal?
Ja. Als je nou spoorlijnen in Google Maps tovert ben je er zo uit.
Gevonden met de Openfietsmap :lol:
Ribeira Do Almargem, Portugal: https://goo.gl/maps/PrniWYXR7tqFKFWNA
Rap gevonden! Brug dicht hé.
Jij bent.
Hier een in betere staat.
brug.JPG
Lijkt op Viertorenbrug in Emmer-Compascuum.
renel schreef:
di 17 nov, 2020 15:23
Lijkt op Viertorenbrug in Emmer-Compascuum.
Dat is snel geraden :shock: jouw beurt!
Het zag er Drents uit en met zoeken op op "hefbrug drenthe" kwam 'ie snel boven.

Nog wat bruggen:
nogbrug.jpg
De tovenaar schreef:
di 17 nov, 2020 15:00
Gevonden met de Openfietsmap :lol:
Ribeira Do Almargem, Portugal: https://goo.gl/maps/PrniWYXR7tqFKFWNA
Die andere fietser is weer omgekeerd zo te zien. (Even het beeld draaien)
Perfect FransD, beurt gaat naar jou.
FransD schreef:
di 17 nov, 2020 16:38
Dat is in Belgrado https://www.google.com/maps/@44.8149327 ... 312!8i6656
Ik dacht het al maar een brug te ver gekeken en dan zie je die andere bruggen dus niet liggen, wel fijn dat ze daar ook liften bij een paar van de bruggen hebben trouwens. (Als je langs de Sava fietst is het anders bijna onmogelijk om op sommige van die bruggen te komen omdat je naar de overkant wilt verder langs de Donau)
Om in het thema te blijven: nog een brug met een fietsbrug op de achtergrond.
2020-08-14 10.58.47 bewerkt.jpg
Ben geen bruggendeskundige maar deze brug lijkt hel erg op bruggen over het Apeldoorns Kanaal, zowel qua bouw als kleurstelling. Ik stop er even mee.
JanH schreef:
wo 18 nov, 2020 13:48
Ben geen bruggendeskundige maar deze brug lijkt hel erg op bruggen over het Apeldoorns Kanaal, zowel qua bouw als kleurstelling. Ik stop er even mee.
Ik heb op Google satelliet het hele Apeldoornse Kanaal gevolgd, van Hattem tot Dieren. Allebei uitkomend op de IJssel. Inderdaad vooral ten zuiden van Apeldoorn zijn er vergelijkbare bruggen te zien. Maar niet met die horizontale witte stangen bij de schuine schoren en de trekstangen, waarmee het brugdek wordt opgetild, zijn allemaal donkergroen. Maar de meeste opnamen van Streetview zijn van 2008....
Kijk of de brug op de raadselfoto nog beweegbaar is, de slagbomen en zo. Want het Apeldoornse Kanaal kent ook vele vaste bruggen dus niet meer bevaarbaar behalve voor kano's....
Ik heb alle bruggen over het Apeldoorns Kanaal bekeken maar de raadplaat vond ik er niet tussen.
renel schreef:
wo 18 nov, 2020 14:40
Ik heb alle bruggen over het Apeldoorns Kanaal bekeken maar de raadplaat vond ik er niet tussen.
Ik heb de indruk dat de Rijkswaterstaat of een andere overheidsinstelling opdracht heeft gegeven tot het bouwen van zo'n serie klapbruggen en niet alleen voor het Apeldoornse Kanaal maar ook daarbuiten.
Ten oosten daarvan loopt nog een vaart: de Veluwse Wetering, maar niet één klapbrug te vinden. Bijv. in Schalkhaar en Heeten staat ook een klapbrug van hetzelfde model, maar het contragewicht is hier "afgerond".
Het type hoogspanningsmast links kan je verwachten in NO Nederland.
https://www.hoogspanningsnet.com/hetnet/110kv/

De mast die achter de brug schuil gaat heb ik nog niet kunnen identificeren. Maar lijkt de leiding over de mast links te kruisen.

Er zijn daar te veel kanalen buiten gebruik gesteld om snel de combo mast en kanaal te vinden.
110 kV hoogspanningsnet Nederland België.png
110 kV hoogspanningsnet Nederland België.png (73.91 KiB) 1571 keer bekeken
De brug heeft overigens een heel apart ophaalmechanisme dat ik nergens anders heb gezien.
Let op het vertikale groene ijzer rechts. Dat ijzer heeft een vertanding.
Denk dat ik hm gevonden heb. Op Streetview is het geen ophaalbrug meer. :o
https://www.google.nl/maps/@52.2667687, ... !1e3?hl=nl
Het is de Cröddenbrug bij Deventer.