Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor korte fietsbroek: lang & smal - Forum Wereldfietser

Tips voor korte fietsbroek: lang & smal

Ik heb vrij lange, dunne bovenbenen, en ben op zoek naar een nieuwe korte fietsbroek zonder 'bretels'.

Ik heb de afgelopen tien jaar diverse Pearl Izumi fietsbroeken maat L versleten. Deze vind ik echt heel fijn. Maar de meest recente aankoop valt tegen: de zoom onderaan de pijpen sluit onvoldoende aan en gaat na diverse wasbeurten zelfs lubberen.

Mijn vraag is dan ook:
Wie heeft er tips voor korte fietsbroeken (type zonder 'bretels') voor die lang vallen en nauw sluiten?

N.B.
Alsjeblieft geen advies en discussie over wel/niet fietsbroeken en zeemkwaliteit.
Voor onze wereldreis een Assos gekocht en inderdaad ; perfecte pasvorm. De 'padding' vind ik te veel voor een rekreatieve veelfietser met gevolg ; te veel zweten in de broek met warm weer dus heen en weer glijden op 't zadel. Zit nu 35000 km op en nog in prima staat.
Voor de rest altijd 8 van die Lidl broekies van 9 Euro in de kast ; erg dunne stof maar doen 't prima met mijn erg modale kont [ 80 kg / 1m84] .
Verder veel plezier van een 'Muddy Fox' broek maar lastig verkrijgbaar in mijn regio.
Groeten van Pier.
Mijn vraag gaat specifiek 🧐 over tips voor mensen zoals ik met lange maar smalle bovenbenen.
Ik gebruik Gonso Billy (de kortere versie) of Gonso California (langere versie). Ik ben 66 kg en 1:80 cm dus ook zeer smal of slank. Deze fietsbroeken zitten altijd strak. Ook na vele malen wassen.
Helaas maken ze nog steeds maar weinig broeken zonder bretels, zelf tijden lang Ultima gedragen, maar die bestaat niet meer en nu BBB (de bovenbeenmaat is nu 52 cm bij mij), ik moet wel zeggen het iets duurdere model BBW-220 heeft een merkbaar soepelere zeem.
De Assos zaten bij mij niet als gegoten de ene maat te ruim en en een maat kleiner te strak, daarnaast zat die zeem ook niet lekker, te dik naar mijn smaak, maar als je op een hard zadel zit misschien toch wel fijn. Ook de aansluiting bij de buik deed me denken dat deze broek voor mannen met een spoiler van een niet nader genoemd biermerk gedacht was. vanwege gebrek aan die spoiler zat die daar dus ook niet goed.
_Peter_ schreef:
di 17 nov, 2020 00:06
De Assos zaten bij mij niet als gegoten ...Ook de aansluiting bij de buik deed me denken dat deze broek voor mannen met een spoiler van een niet nader genoemd biermerk gedacht was. vanwege gebrek aan die spoiler zat die daar dus ook niet goed.
Herkenbaar :)

Staat overigens wel in de omschrijving van die Assos-broek (als het de Mille GT is):

"Deze fietsbroek is een zeer bijzondere in het aanbod van Assos: ten eerste omdat hij geen bretels heeft en ten tweede omdat hij een ComfortFit heeft. Dit laatste houdt in dat hij niet zo strak zit als de meeste Assos-broeken."

Ik heb de band 8 cm laten innemen omdat het verder voor mij toch wel een lekkere zomerbroek is (en bij mijn benen zat het wel lekker strak) 8)