Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKG] Lonely Planet Cycling New Zealand - Forum Wereldfietser

[TKG] Lonely Planet Cycling New Zealand

Dit boek is blijkbaar uitverkocht en volgens Lonely Planet verschijnt er vooralsnog geen nieuwe editie. Wie heeft een z.g.a.n. exemplaar liggen en wil er afstand van doen voor een leuk prijsje?

M.vr.gr.

Jan

Tip,

De twee simpel uitgevoerde gidsjes (blauw en groen) Cycling Paradise bevatten veel meer nuttige informatie dan die fietsgids van Lonely Planet.

Ik heb nog een exemplaar liggen van deze uitermate nutteloze reisgids. Er staat niets meer in dan de logische routes die elke fietser op basis van een normale kaart zou verzinnen. Wel natuurlijk met de nodige info over exacte afstanden, hoogteprofiel en overnachtingen.

Als mountainbiker vond ik de classic NZ mountainbike rides 1000 keer interessanter en beter, maar de asfaltmachine staat stevig aan in NZ en het was in 2002 al erg moeilijk nog wat leuke doorgaande wegen te vinden op het Noordereiland.

Als je desondanks interesse hebt, ben ik bereid de LP gids tegen een redelijk bod te verkopen.

Dennis

bert sitters schreef:Tip,

De twee simpel uitgevoerde gidsjes (blauw en groen) Cycling Paradise bevatten veel meer nuttige informatie dan die fietsgids van Lonely Planet.

Boekjes heten Peddlars Paradise en zijn wat mij betreft onmisbaar voor een fietsreis in NZ.
Heb ze zelf gebruikt voor het Noord- en Zuider-eiland

Veel plezier daar!

Inderdaad, klopt. Ik had peddlars verward met cycling!!!

Er is ook een engelstalige Nieuw Zeeland-gids van Uitgever Esterbauer. Deze heeft hulp gehad voor deze gids van Nigel Rushton himself.

Nigel zelf heeft daar een tweeledig gevoel over. Hij moppert erover omdat zijn boekjes hierdoor minder lopen.
(En zoals ook Bert weet, is het veel leuker om een eigen-beheer boekje te verkopen dan via een uitgever :lol: )

Ondertussen de twee deeltjes Peddlars Paradise, de Engelstalige Nieuw Zeeland-gids van Uitgever Esterbauer en Capitool Reisgids Nieuw zeeland aangeschaft. Daar zou het toch mee moeten lukken, lijkt mij. Haal ik de diverse route kaartjes wel op als ik eenmaal in Nieuw Zealand ben.

M.vr.gr.

Jan