Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedrager gezocht - Forum Wereldfietser

Bagagedrager gezocht

Ik ben op zoek naar een goede bagagedrager voor m'n Giant X-air. Er zijn voldoende bevestigingspunten. Inmiddels heb ik al twee bagagedragers versleten in vier jaar. Twee keer een onderdeel afgebroken. De dragers waren van aluminium en ik heb ze niet overdreven belast (twee gevulde Ortlieb tassen)

Nu wil ik graag een stevige, degelijke drager die tegen een stootje kan. De vorige drager kostte ongeveer 40 euro. Is dit een lachertje en moet ik gewoon wat dieper in de buidel tasten?

Ervaringen, merken, links?

Hi,

zelf rijd ik alweer zo een 6 jaar met mijn goedkope dragers... kwestie van mazzel denk ik?

Maar erg goede en degelijke dragers, dan kijk je naar Tubus (staal) of Oldman mountain (alu-lichtmetaal).

Kijk voor OMM eens hier: http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm

En tubus oa hier

Bas

- maar je was toch een BoB-er?? -

- maar je was toch een BoB-er?? -
Klopt maar als we samen fietsen neem ik ook nog tassen mee onder het mom van "de sterkste draagt de zwaartste lasten"

Misschien moet ik overgaan op staal. Oppassen voor corrosie denk ik?

hmm, bekent

Afbeelding

maar denk dat je met een degelijke alu drager net zo ver komt...

Wat had je er in het verleden voor drager gemonteerd? Zelf heb ik der een van cordo/ agu, goedkoop dingetje maar wel erg stevig. Als ik nu moest kiezen zou ik denk ik een tubus cargo pakken of een OMM White rock (alu).

Corrosie, geen idee, zelf een cromo fiets maar tot op heden geen spoorje van roest.

Bas

Ja, zo ziet dat er bij ons ook ongeveer uit haha

Ik heb twee keer bij Profile een alu drager gekocht en twee keer stuk door een gescheurd klemblok.
De Cargo van Tubus lijkt me een goede optie en een klemblok kun je als los onderdeel kopen mocht het stuk gaan.

Corrosie door werking staal/aluminium, zadelpen bv is berucht.

Hi,

dit is wel uitzonderlijk kwa bagage, had alles voor zen 2-en bij... (maar das wee een ander verhaal)

Maar roest door staal/ alu? De meeste boutjes op mijn fietsen zijn rvs, ook op de alu fiets en tot op heden nog geen roest gezien. Maar je kunt ook kijken naar die mooie dragers van OMM, zijn erg degelijk.

Maar voor wie van de 2 ist? Voor de 2 achter tassen of de voortassen?

Voor de achter tassen zou ik kiezen tussen de Cargo, Logo of Varo.
van OMM de White rock of de Red Rock. Maar der zijn wel meer degelijke merken, deze 2 steken er wat mij betreft wel bovenuit.

Bas

Ik zoek een achterdrager. Een voordrager vindt ik overbodig want ook als ik alleen ga neem ik tegenwoordig de beast of burden.

Contactcorrosie treedt op bij direct contact tussen twee materialen met een duidelijk verschillende edelheid. Bij dit contact en de aanwezigheid van water komt er een chemisch proces op gang dat tot gevolg heeft dat het onedele metaal versneld wordt aangetast. Het edele metaal wordt in zijn geheel niet aangetast, zolang het onedele metaal nog aanwezig is.

Vandaar dat ik me afvroeg of een stalen drager niet schadelijk is voor een alu frame.

mazzeltovv schreef:Ik zoek een achterdrager. Een voordrager vindt ik overbodig want ook als ik alleen ga neem ik tegenwoordig de beast of burden.

Contactcorrosie treedt op bij direct contact tussen twee materialen met een duidelijk verschillende edelheid. Bij dit contact en de aanwezigheid van water komt er een chemisch proces op gang dat tot gevolg heeft dat het onedele metaal versneld wordt aangetast. Het edele metaal wordt in zijn geheel niet aangetast, zolang het onedele metaal nog aanwezig is.

Vandaar dat ik me afvroeg of een stalen drager niet schadelijk is voor een alu frame.
Hi, ik snap dat je opzoek bent naar een achter dragert... maar omdat je het in een andere post hebt over het meenemen van twee voortassen achter nam ik dat even mee.. dan zou je nl. met een kortere drager afkunnen (bv de White Rock) maar gaat het om meestal achtertassen dan moet je wat langers hebben...

Bas.

apropos, stop altijd montage "vet" tussen de onderdelen, dan loopt dat wel los.