![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb gekozen voor de Trunk Bag en voor zover ik nu kan overzien is dat de juiste keuze. Ik heb liever geen stuurtas (zie eerder beschreven redenen) en dit is voor mij een prima oplossing. Vanavond meteen maar even naar de bouwmarkt voor de dempende onderlaag
Ik gebruik soms een combinatie van fiets + Gorillapod als statief. Heeft zijn beperkingen (vooral qua hoogte) maar dat hebben de meeste lichtgewicht statieven sowieso al. De Gorillapod kan dan aan één van de framebuizen (rubber pootjes dus verschuift niet) gemonteerd worden met bandjes..
Ik dacht dat ze ook inzetten maakten voor Ortlieb-achtertassen, maar die vind ik nu zo gauw niet terug op de website. Misschien dat één van de trekkBags (onder Trekking) een beetje leuk in een voor- of achtertas past, dan kun je naast de spiegelreflex die je grijpklaar in de stuurtas hebt, ook je tele- en je portret- en je macro-objectief, je hoekzoeker flitsers draadontspanner reserveaccu's filterset lichtmeter geheugenkaartjes blaasbalg grijskaart...JohnB schreef: ↑wo 09 sep, 2020 20:41https://www.koenig-photobags.de/radfahren/
Dat zijn op zich mooie oplossingen, niks mis mee. Ik had bij het schrijven echter lange fietstochten in m'n hoofd (had ik er duidelijker bij moeten zetten) met achtertassen, voortassen en stuurtas,
Een groothoek zoom werkt perfect. Het kader in de zoeker beweegt dan mee. Bij telezooms is het duidelijk minder, je moet dan vanaf 70mm overschakelen op electronische zoeker. En mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de optische zoeker. Voel je je op je gemak bij een electronische zoeker dan gaat ook een telezoom prima. Bij de X-Pro2 overigens is de scherpstelling en de reactiesneheid van de electronische zoeker overigens een stuk beter dan de X-Pro1. En aangezien de X-Pro3 eind vorig jaar is uitgekomen begint de 2e hands prijs van de X-Pro2 erg leuk te wordenJohnB schreef: ↑do 10 sep, 2020 09:17Werkt dat goed, een X-Pro met zoomlenzen? Ik dacht nl. dat zo'n camera meer geschikt was voor prime-lenzen, maar best mogelijk dat ik me daarin vergis. Eerder heb ik gefotografeerd met een Fuji X-E1, ook een stukje kleiner dan de bodies van de X-T serie maar de EVF daarvan vond ik tegenvallen en ook de balans tussen een iets grotere zoom + body was niet optimaal. Die X-T1 (2,3,4) liggen mij perfect in de hand maar zijn te groot i.c.m. de insert van een Ortlieb stuurtas.