Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 734 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33590 berichten
willem.m schreef:
vr 30 okt, 2020 18:28
De tovenaar schreef:
vr 30 okt, 2020 14:27
...
Morgen ook kijken naar de Somiedo!
Ah, daar is het ook mooi. Waren jullie daar niet naartoe gegaan nadat wij er eerder vanaf de andere kant op waren gekomen?

Dat leverde mooie plaatjes op (https://photos.app.goo.gl/UBoG2TkpFwh2kVv17):
Ja via de verharde Alto de Farrapona (die de renners morgen moeten bedwingen):
https://ridewithgps.com/trips/27536882
Een Google Search in mijn beste Italiaans naar murale pittura capovolto heeft mij geleerd dat we naar een kunstwerk kijken van Vera Bugatti.
Helaas, voor mij, is zij beroemd, en heeft ze op veel plekken gewerkt.
spoorzoeker schreef:
vr 30 okt, 2020 21:05
Een Google Search in mijn beste Italiaans naar murale pittura capovolto heeft mij geleerd dat we naar een kunstwerk kijken van Vera Bugatti.
Helaas, voor mij, is zij beroemd, en heeft ze op veel plekken gewerkt.
Maar dit is wel een heel bijzondere variant, met die man in het bijpassende donsjasje 😉
De tovenaar schreef:
vr 30 okt, 2020 21:18
Haven van Genua: https://goo.gl/maps/BbbS6wmuTMsTJLpg9
Correcto!
Net te laat: https://www.google.com/maps/@44.409551, ... 312!8i6656

Ik zag via Bing een site die het over Genua had. Toen een ijssalon de de buurt van een viaductweg. Even op en neer lopen en raak. Maar te laat.
Volgende
brug.jpg
Volgende is weer voor Willem 😆
Volgende opgave:

Capture.JPG
Die hijskranen en de plakband op de bomen (tegen de eikenprocessierups, "dus" Brabant) zullen wel tijdelijk zijn. Blijft over een vrij nieuw fietspad langs een heel klein kanaaltje in ZO richting, tussen bomen in een boomrijk gebiedje. Het nieuwe van het fietspad duidt er op dat het waarschijnlijk tot een (knooppunten)fietsroute behoort. Ik vermoed ergens in de buurt van Den Bosch. Ik zal eens kijken.
Vorig jaar was anders die eikenprocessierups een landelijk probleem.
Maar die –nutteloze– folie rond de boomstam zag je idd voornamelijk in Brabant, dat wel. 8)
Leon schreef:
za 31 okt, 2020 11:33
Die hijskranen en de plakband op de bomen (tegen de eikenprocessierups, "dus" Brabant) zullen wel tijdelijk zijn. Blijft over een vrij nieuw fietspad langs een heel klein kanaaltje in ZO richting, tussen bomen in een boomrijk gebiedje. Het nieuwe van het fietspad duidt er op dat het waarschijnlijk tot een (knooppunten)fietsroute behoort. Ik vermoed ergens in de buurt van Den Bosch. Ik zal eens kijken.
Het is niet in de buurt van Den Bosch. Zoek in een gebied elders in NL waar rond 1900 veel kanalen werden gegraven. Tegenwoordig fungeert dit stukje als afwateringskanaal om in het gebied het waterpeil op peil te houden.

Die hijskraan staat ook op Google Streetview, opnamedatum september 2016. Op de Google Satellite foto uit 2020 is een hoop rommel (bouwmaterialen?) op het terrein te zien. Wat men met deze kraan uit dit kanaaltje haalt weet ik niet.

[in 2e alinea enkele edits gedaan]
Die twee draglines staan op een plek waar ze volgens mij niet ingezet kunnen worden. Lijkt mij dat ze daar geparkeerd staan, misschien op het terrein van een grondwerkbedrijf? Heb nu geen mogelijkheden om verder te zoeken.
Ik zie rechts een perceeltje met zand, omgeven door een stevig bruin hek. Een paardenbak? Ik heb een kaart met Brabantse fietsknooppunten geopend en plekken waar een kanaaltje of riviertje langs loopt opgezocht en vergeleken met Google satelliet. Maar het is zo ingewikkeld geworden. Net craquelé op een oud schilderij....
Martin E. van Doornik schreef:
za 31 okt, 2020 15:40
Ik zie rechts een perceeltje met zand, omgeven door een stevig bruin hek. Een paardenbak? Ik heb een kaart met Brabantse fietsknooppunten geopend en plekken waar een kanaaltje of riviertje langs loopt opgezocht en vergeleken met Google satelliet. Maar het is zo ingewikkeld geworden. Net craquelé op een oud schilderij....
Het is niet in Brabant. Vanuit mij gezien is het zelfs, en vergeef mij dit bsmmetje, over de IJssel.
willem.m schreef:
za 31 okt, 2020 15:54
Het is niet in Brabant. Vanuit mij gezien is het zelfs, en vergeef mij dit bsmmetje, over de IJssel.
Heb op Google satelliet langs de Berkel gezocht, maar het is 'em niet....
Ik heb geen flauw idee waar het is. :D
Maar eikenprocessierupsen komen in heel Nederland voor, dus dat is inderdaad geen aanwijzing.
Wel heb ik deze zomer al fietsend die draglines gezien.
Ik dacht toen: "Draglines, da's ouderwets. Lang niet gezien."
En ik fietste langs De Grens. Dat zou zomaar een aanwijzing kunnen zijn. Maar misschien zijn er nog wel meer lokaties met draglines.
willem.m schreef:
za 31 okt, 2020 11:59
Zoek in een gebied elders in NL waar rond 1900 veel kanalen werden gegraven.
Heb geen idee waar dit is, ik vermoed ergens langs de route die willem.m hier beschrijft.
viewtopic.php?f=12&t=34776&p=366174&hil ... en#p366174
JanH schreef:
zo 01 nov, 2020 16:57
willem.m schreef:
za 31 okt, 2020 11:59
Zoek in een gebied elders in NL waar rond 1900 veel kanalen werden gegraven.
Heb geen idee waar dit is, ik vermoed ergens langs de route die willem.m hier beschrijft.
viewtopic.php?f=12&t=34776&p=366174&hil ... en#p366174
Óóóh 😉