Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Specificatielijst Koga-Miyata WorldTraveller 1993? - Forum Wereldfietser

Specificatielijst Koga-Miyata WorldTraveller 1993?

Ik ben op zoek naar de specificaties van een Koga-Miyata WorldTraveller uit 1993. Een model wat in de periode 1991 tot 1993 verkocht werdt in de luxere Hardtlite FM-1 triple butted STB buizen uitvoering en daarvoor in de zwaardere FM-2 variant.

Ik weet dat Koga haar oude brochures hier heeft staan, maar net in deze periode staan de specificaties er niet bij en zijn ze ook niet ingescand door Koga. :/

Achterin de digitale scan staat:
"Achterin deze brochure bevindt zich het specificatie- en prijzenboek. Indien dit niet het geval is, vraag dan uw dealer."

Heeft iemand heel toevallig deze brochure nog liggen?

Afbeelding
Ik verwacht dat alles wat draait en beweegt Shimano LX was. Goed spul. Pomp Zefal HP-X als ik het goed heb; ook een goed ding.
Van dragers, verlichting en standaard van deze fiets moet je je niet te veel voorstellen. De voordrager is zelfs zeer matig; dragers van dit ontwerp braken erg gauw.
De overige onderdelen waren ook geen bijzonderheden. Velgen, spaken en banden weet ik niet.

Kortom: het geld van deze fiets zat in frame en groep. Daarna hebben ze hem tamelijk goedkoop aangekleed. Dat was toen al aardig wat.
Zeg maar wat je wil weten
Senior2 schreef:
vr 23 okt, 2020 20:29
Zeg maar wat je wil weten
Ik ben denk ik vooral benieuwd naar het gewicht volgens de folder, de oorspronkelijke bandenmaat en de prijs destijds.
Ook details zoals de originele stuurpen en de namen van de kleuren volgens Koga zou ik interessant vinden.

Ik heb vandaag een 66cm variant van het frame op de kop getikt die ik als basis voor een project wil gebruiken, maar een aantal onderdelen is niet langer origineel.

Afbeelding
Leon schreef:
vr 23 okt, 2020 19:29
Ik verwacht dat alles wat draait en beweegt Shimano LX was. Goed spul. Pomp Zefal HP-X als ik het goed heb; ook een goed ding.
Van dragers, verlichting en standaard van deze fiets moet je je niet te veel voorstellen. De voordrager is zelfs zeer matig; dragers van dit ontwerp braken erg gauw.
De overige onderdelen waren ook geen bijzonderheden. Velgen, spaken en banden weet ik niet.

Kortom: het geld van deze fiets zat in frame en groep. Daarna hebben ze hem tamelijk goedkoop aangekleed. Dat was toen al aardig wat.
Shimano LX klopt inderdaad, alleen de zadelpen is XT.

Ik heb vandaag een goedkoop exemplaar gekocht, maar wilde graag meer over de geschiedenis en de onderdelen weten. Dat gebruik ik om wat meer context te geven en meer een verhaal te maken van een eventueel project. Voor een stadsfiets project van mij ben ik bijvoorbeeld ook in de geschiedenis gedoken en heb ik alle feiten zoals gewicht en materiaal op een rijtje gezet.

Leuk om te horen hoe het beeld is van deze fietsen en het ontwerp van bepaalde onderdelen. Je kan je inderdaad niet meer voorstellen dat men vroeger op van die dunne aluminium dragers de wereld rond gingen.
Data volgens de bijlage van de folder

Gewicht ca 15.9 kg
Kleur G160 donkergroen metallic (twotone platina metallic s33)
Banden Continental Toptouring 700 32C wat volgens mij een vrij standaard randonneur band was toen.
Stuurvoorbouw Nitto Hirise MT 10 80-190mm zwart
Zadelpen SR CTE-100, geen XT
Bagagedragers Koga eigen merk, maar lijkt heel erg op Bor Yueh dragers die je toen heel erg veel zag.
Prijs 3150 gulden incl btw

Zoals Leon zegt afgemonteerd met LX en Zefal HPX pomp.
Senior2 schreef:
vr 23 okt, 2020 22:59
Data volgens de bijlage van de folder

Gewicht ca 15.9 kg
Kleur G160 donkergroen metallic (twotone platina metallic s33)
Banden Continental Toptouring 700 32C wat volgens mij een vrij standaard randonneur band was toen.
Stuurvoorbouw Nitto Hirise MT 10 80-190mm zwart
Zadelpen SR CTE-100, geen XT
Bagagedragers Koga eigen merk, maar lijkt heel erg op Bor Yueh dragers die je toen heel erg veel zag.
Prijs 3150 gulden incl btw

Zoals Leon zegt afgemonteerd met LX en Zefal HPX pomp.
Heel erg bedankt voor het opzoeken! :D

Heb je heel toevallig nog meer brochures en informatie uit die periode?
Ik woon zelf in Rotterdam en Hoekse Waard is redelijk dicht in de buurt. :wink:

Ik probeer meer informatie over deze fietsen naar een internationaal publiek te krijgen, dus deel alles wat ik tegen kom hier:
Show us your Koga-Miyata - Bikeforums.net
jaccow schreef:
za 24 okt, 2020 12:04
Senior2 schreef:
vr 23 okt, 2020 22:59
Data volgens de bijlage van de folder

Gewicht ca 15.9 kg
Kleur G160 donkergroen metallic (twotone platina metallic s33)
Banden Continental Toptouring 700 32C wat volgens mij een vrij standaard randonneur band was toen.
Stuurvoorbouw Nitto Hirise MT 10 80-190mm zwart
Zadelpen SR CTE-100, geen XT
Bagagedragers Koga eigen merk, maar lijkt heel erg op Bor Yueh dragers die je toen heel erg veel zag.
Prijs 3150 gulden incl btw

Zoals Leon zegt afgemonteerd met LX en Zefal HPX pomp.
Heel erg bedankt voor het opzoeken! :D

Heb je heel toevallig nog meer brochures en informatie uit die periode?
Ik woon zelf in Rotterdam en Hoekse Waard is redelijk dicht in de buurt. :wink:

Ik probeer meer informatie over deze fietsen naar een internationaal publiek te krijgen, dus deel alles wat ik tegen kom hier:
Show us your Koga-Miyata - Bikeforums.net
Ik heb de brochures incl bijlagen van 1988 tot 2010, dat was de laatste zwarte geloof ik, daarna werd de informatie in de brochures duidelijk minder omdat dat allemaal digitaal moest. Ik wil ze (nog) niet kwijt, maar ik kan ze prima een tijdje missen. stuur maar een pb
Onderwerp: Specificatielijst Koga-Miyata WorldTraveller 1993?
Senior2 schreef:
za 24 okt, 2020 13:00
Ik heb de brochures incl bijlagen van 1988 tot 2010, dat was de laatste zwarte geloof ik, daarna werd de informatie in de brochures duidelijk minder omdat dat allemaal digitaal moest. Ik wil ze (nog) niet kwijt, maar ik kan ze prima een tijdje missen. stuur maar een pb
Heel erg bedankt nog voor de brochures en de fiets! Ik ga er wat leuks van maken waar iemand in mijn buurt nog jaren plezier van gaat hebben. :)

Er staat een schat aan informatie in de brochures en ik denk dat ik ook een hoop mensen blij kan maken met de informatie die er in staat. Ik ben begonnen met ze in te scannen en deel ze natuurlijk in het Show us your Koga-Miyata-thread op Bikeforums.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn:
De fiets is een Adventure Lady, als het goed is een 1994. Kijk maar even in de folder. Zo niet dan is het een 1995 model. Volgens mij staat het type ook op de sleutelhanger.
Senior2 schreef:
zo 22 nov, 2020 23:49
De fiets is een Adventure Lady, als het goed is een 1994. Kijk maar even in de folder. Zo niet dan is het een 1995 model. Volgens mij staat het type ook op de sleutelhanger.
Ah een Adventure Lady uit 1995 inderdaad! Bedankt. :D