Additionally, paste this code immediately after the opening tag: yes mijn rohloff doet het ...... - Forum Wereldfietser

yes mijn rohloff doet het ......

:D

Tijdens 3000 km in Spanje ,was mijn nieuwe Rohloff zeer nukkig.
Veel herrie ,het geluid wat eruit kwam deed denken aan een hand aangedreven slijpsteen .
Verder was er een irritante blokkade bij de hoogste versnellingen .Schakelen in de bergen bij 9 % was een ergenis .
Nu had ik al veel vernomen over inrijperiodes,wennen aan het geluid.Niet zeuren maar doorfietsen,wordt "vanzelf wel minder " advies en ander begrijpende commitments.

De Rohloff met wiel retour , naar de importeur , en na 12 weken zonder,ben ik vandaag op pad gegaan .
Wat een verademing !
Vrijwel geluidloos.Schakelen gaat als boter en het enige geluid kwam van mijn Big Apples.

Maar weer terug naar Spanje volgend jaar :roll:
frietser schreef::D

De Rohloff met wiel retour , naar de importeur , en na 12 weken zonder,ben ik vandaag op pad gegaan .
Wat is daar in vredesnaam verkeerd gegaan? Maandag naar Rohloff opgestuurd, moet je het wiel voor het weekend toch weer terug hebben!

Hoi!

12 weken?? Rohloff is altijd razendsnel met de reparaties en zeer coulant. Ik denk dat die bij de importeur is blijven hangen :?

Fiets de wereld (met Rohloff),
Whisky

[quote="whisky"]Hoi!

12 weken?? Rohloff is altijd razendsnel met de reparaties en zeer coulant. Ik denk dat die bij de importeur is blijven hangen :?

Fiets de wereld (met Rohloff),
Whisky[/quote]


Lijkt mij ook; Donderdag opgestuurd en op dinsdag fietste ik weer... en zonder kosten een nieuw naafhuis ivm een afgebroken spaakflens. De service van Rohloff is snel en top: ik kreeg zelfs een brief met verontschuldiging van ze...

Het zit zo : (zonder namen te noemen :twisted:
Gebeld met de bouwer van de fiets ,stuurde mij naar de dealer.
Bij de dealer fietswiel met Rohloff ingeleverd.
Deze heeft het wiel toch naar de bouwer van de fiets gestuurd ,want het was een garantiekwestie waar zij geen rekening voor wilde ontvangen van Rohloff.
Bij de fietsbouwer is het wiel blijven liggen ,want ja die fietsbeurzen !!druk,druk ,druk :evil:
Na flink bellen .
Sorry we zullen het gelijk regelen.
Na 11 weken geklooi is het wiel dus naar Rohloff gegaan .Ligt dus niet aan hun maar gezever van fietswinkel en fietsbouwer.

Wat mij nu zo verbaasd is het feit dat de Rohloff nu zo stil en smooth werkt.Ook geen gezoem en zo .
Het kan dus wel en het verhaal dat je moet inrijden en ,het wordt wel beter op de uur, is dus flauwekul.

frietser schreef:Het zit zo : (zonder namen te noemen :twisted:
Gebeld met de bouwer van de fiets ,stuurde mij naar de dealer.
Bij de dealer fietswiel met Rohloff ingeleverd.
Deze heeft het wiel toch naar de bouwer van de fiets gestuurd ,want het was een garantiekwestie waar zij geen rekening voor wilde ontvangen van Rohloff.
Bij de fietsbouwer is het wiel blijven liggen ,want ja die fietsbeurzen !!druk,druk ,druk :evil:
Na flink bellen .
Sorry we zullen het gelijk regelen.
Na 11 weken geklooi is het wiel dus naar Rohloff gegaan .Ligt dus niet aan hun maar gezever van fietswinkel en fietsbouwer.

Wat mij nu zo verbaasd is het feit dat de Rohloff nu zo stil en smooth werkt.Ook geen gezoem en zo .
Het kan dus wel en het verhaal dat je moet inrijden en ,het wordt wel beter op de uur, is dus flauwekul.
Santos?.

Idworx?

Snel?

... en zo kunnen we nog even doorgaan ;)

Gewoon even zoeken in de andere berichten van de Frietser, en je weet wie de fietsenbouwer is.

Maar Frietser: wat hebben ze dan met die naaf van jou gedaan? Vervangen of gemaakt?

Ik heb zelf sinds een half jaar en 1.200km een Rohloff en vind dat die best veel lawaai maakt, in de 1e 7 versnellingen (ratel) en in de hogere alleen als ik terugtrap. Maar ik had idd altijd begrepen dat dit er deels uit zou gaan. Nu ik jouw bericht lees ga ik twijfelen.

Zijn er meer Rohloff fietsers met geluidloze naven?!

:D Ja, ik heb nu 3500 km gereden met de Rohloff, alleen bij (ik geloof) 6 en 7e versnelling wat geluid als je klimt. Verder niet. Wel moet ik zeggen dat ik altijd schakel met stilstaande trappers, lijkt me toch beter. Ik zo niets anders meer willen.
Oja, ik heb een Avaghon 28 series uit Wageningen van re-cycle.
Rob

Hoi!

Dat de Rohloff in de 7e het meeste geluid maakt maakt komt doordat alle planeetsystemen dan werken. Met de tijd zou het minder moeten worden (net als na de eerste oliewissel) maar na 4000km merk ik weinig verschil. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig in de 6 en 7 fiets dus ik heb hoogstens 100km in die versnellingen gereden of zo. Vanwege het geluid sla ik de 7e expres over (eigenlijk irrationeel maar ja). Meestal zit ik in de 11 (de 1:1, totaal geruisloos) of de 4. En als het erg stijl is in de 1 maar dan maakt mijn geheig meer herrie :D Verder vind ik het gezoem niet zo een probleem. Dat is het geruststellende geluid van duits precisie werk dat je hoort, ik weet door te luisteren blind in welke versnelling ik zit.
Niks is zo lekker als met met een tevreden spinnende fiets door de heuvels te snorren :)

Fiets de wereld (lekker snorren),
Whisky

Mijn Koga is ook best wel stil. Uit ervaring weet ik dat de ene naaf van de andere gewoon kan verschillen, dus het is niet afhankelijk van het merk. Wel van het framemteriaal. De resonantiefrequentie van een stalen frame zal meer meewerken aan het geluid dan de resonantiefrequentie van een alu frame. Zowaar een reden om aluminum te nemen dus... :lol:

Het verhaal van Frietser is een echte Mees/Santos klucht!! Veel zeggen en weinig (zeg maar niets) doen. Garantie is maar gezeik vinden ze.

dus Eric... je raadt mensen die hinder van het geluid ondervinden dus af om stalen frame en rohloff te nemen? En daarmee vallen voor hen fabrikanten die alleen stalen frames leveren af?

Hallo Eric,
De Vakantiefietser schreef:Mijn Koga is ook best wel stil. Uit ervaring weet ik dat de ene naaf van de andere gewoon kan verschillen, dus het is niet afhankelijk van het merk. Wel van het framemteriaal. De resonantiefrequentie van een stalen frame zal meer meewerken aan het geluid dan de resonantiefrequentie van een alu frame. Zowaar een reden om aluminum te nemen dus... :lol:
O, kan ik mijn fiets inruilen? :wink:

Nee hoor, ik vind het wel meevallen. De vijf, zes en zeven maken het meeste geluid, waarvan de zeven de luidrustigste is, die sla ik dan ook meestal over. Bij de versnellingen > 7 is het geluid als stop met trappen vergelijkbaar met mijn Batavus fiets (met ouderwets pionwiel), maar wel meer dan de LX-naaf in mijn andere fiets.

Inmiddels heb ik zo'n 5000 km gereden en is vorige week de olie in de naaf ververst, ik weet nog niet of dit invloed heeft op het geluid van de naaf. De wind loeide teveel in mijn oren dit weekeinde.

groetjes,
Frank

Ik heb op m'n VSF T-400 Rohloff nu z'n 2600 km zitten, en ik merk wel een beetje verschil met het geluid van de versnellingen in vergelijking met het begin. Het is iets minder maar niet echt veel.
Nu heb ik alleen nog maar hier bij huis gereden dus versnelling 1 t/m 6 nog nauwelijks aangeraakt, de 7 en 8 ratelen wel wat, 9 t/m 12 zoemen heerlijk door 8) , 13 en 14 ook nog niet echt gebruikt om goed over te oordelen.

Het weinige schoonmaakonderhoud in vergelijking met de derailleur is een zegen. :D

groet, Jasper

De geluiden in de 7 en 8e versnelling verdwijnen vanzelf. Bij mijn R-naaf heeft het even geduurd, (ik heb een naaf met een serienummer rond de 10.000) maar op een dag wordt het stil van binnen. De voordelen van de naaf zijn evident, weg met slijtage van tandwielen en het oervervelend dagelijks terugkerende onderhoud. Zeker voor de forens, zoals ik, een zegen. Je fietst nu eenmaal onder alle weersomstandigheden en voor het schoonmaken van een vuile ketting zo rond 7 uur 's morgens was ik ook nooit echt te porren.

Marcel

whisky schreef:Hoi!

Dat de Rohloff in de 7e het meeste geluid maakt maakt komt doordat alle planeetsystemen dan werken.
Euuhh.... ik wil niet muggenziften over een tand je meer of minder, maar je zit er tweeversnellingkjes naast, tussen de derde en de vijfde versnelling draait er intern het meeste mee, Rohloff zelf adviseert ook, dat waneer je olie gaat verversen en eerst spoelen enz., je tijdens het draaien van het wiel je zeer veelvuldig schakelt tussen de 3e en de 5e versnelling.