Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee fietsen gewonnen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Twee fietsen gewonnen

Prima geregeld zo Martin. Heb je toch nog plezier van je prijs :D
willem.m schreef:
vr 16 okt, 2020 21:23


Slotje erop?
Zit op allebei al een slot toch? Zelfs met reservesleutel ;)
Fedor schreef:
vr 16 okt, 2020 22:07
Prima geregeld zo Martin. Heb je toch nog plezier van je prijs :D
Fietsenmaker weer van z'n overjarig model af met de korting die 'ie al bedacht had, en dan ook nog de loterij gewonnen ;)

Alleen maar winnaars...
Jurr schreef:
vr 16 okt, 2020 22:25
willem.m schreef:
vr 16 okt, 2020 21:23


Slotje erop?
Zit op allebei al een slot toch? Zelfs met reservesleutel ;)
Willem bedoelt vast het slotje om deze discussie af te sluiten. Hans v.d. Veeke zal die winkel op de foto zeker meteen herkend hebben.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 16 okt, 2020 19:03
terwijl er een bestelling voor de e-bike is geplaatst. Met € 750,– korting.
Het is toch wel een Batavus geworden? Prima fietsen!
Grandonneur schreef:
vr 16 okt, 2020 23:06
Martin E. van Doornik schreef:
vr 16 okt, 2020 19:03
terwijl er een bestelling voor de e-bike is geplaatst. Met € 750,– korting.
Het is toch wel een Batavus geworden? Prima fietsen!
Is een Batavus Entree e-go® 7
Mooi voormekaar Martin. Goed geregeld! En jullie samen veel plezier gewenst van de e-bike.
AndreM schreef:
za 17 okt, 2020 23:42
Mooi voormekaar Martin. Goed geregeld! En jullie samen veel plezier gewenst van de e-bike.
Dank je. Het gaat om één e-bike en die is voor m'n vrouw bestemd. Ik blijf bij mijn eigen trouwe fietsen.
Jurr schreef:
vr 16 okt, 2020 22:27
Fedor schreef:
vr 16 okt, 2020 22:07
Prima geregeld zo Martin. Heb je toch nog plezier van je prijs :D
Fietsenmaker weer van z'n overjarig model af met de korting die 'ie al bedacht had, en dan ook nog de loterij gewonnen ;)

Alleen maar winnaars...
:D :D :D
En 2 fietsen over
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 okt, 2020 10:12
AndreM schreef:
za 17 okt, 2020 23:42
Mooi voormekaar Martin. Goed geregeld! En jullie samen veel plezier gewenst van de e-bike.
Dank je. Het gaat om één e-bike en die is voor m'n vrouw bestemd. Ik blijf bij mijn eigen trouwe fietsen.
Vaak zie je dat als er een (eerste) e-bike bijkomt het gemakkelijker wordt om er samen op uit te trekken omdat er vaak toch verschil is in kracht/uithoudingsvermogen. Dit verschil wordt door introductie van een e-bike voor die persoon dan vaak weer rechtgetrokken.
AndreM schreef:
ma 19 okt, 2020 21:08
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 okt, 2020 10:12
AndreM schreef:
za 17 okt, 2020 23:42
Mooi voormekaar Martin. Goed geregeld! En jullie samen veel plezier gewenst van de e-bike.
Dank je. Het gaat om één e-bike en die is voor m'n vrouw bestemd. Ik blijf bij mijn eigen trouwe fietsen.
Vaak zie je dat als er een (eerste) e-bike bijkomt het gemakkelijker wordt om er samen op uit te trekken omdat er vaak toch verschil is in kracht/uithoudingsvermogen. Dit verschil wordt door introductie van een e-bike voor die persoon dan vaak weer rechtgetrokken.
Je op pure menselijke kracht verplaatsen, de wereld over, dat is pas wereldfietsen. Met zo'n hulpmotortje zou ik me lullig voelen, een slappeling. Ik ben weliswaar bijna 70 maar ik ga zo lang door tot ik erbij neerval.
Eergisteren heb ik de bestelde nieuwe e-bike voor m'n vrouw opgehaald, na inruil van de twee gewonnen fietsen van Postcodeloterij. Mooi € 700,– korting op de catalogusprijs. Een pracht ding en na het controleren en afstellen (zadelhoogte etc.) een ritje in de omgeving van Pieterburen gemaakt. Ik op mijn gewone gele Giant haar steeds bijhouden....

IMG_20201103_133355.jpg

Het is logisch om een verzekering af te sluiten. Dat deed ik online bij de ANWB in Hoogeveen, op haar naam. Het ging prima. Enkele dagen daarna een brief ontvangen met bijgevoegd een track&trace zender.
De instructies op de brief luiden: download de ANWB Eropuit App. Maar m'n vrouw heeft geen smartphone, alleen een vaste computer. Pogingen daartoe zijn mislukt. Zelfs ook niet op mijn smartphone. Waarom niet gewoon per computer? :x
Bovendien is er nergens een gebruiksaanwijzing te vinden hoe en waar de track&trace zender op de nieuwe e-bike bevestigd kan worden. Met een tape om de framebuis, soms? :roll:
Op deze pagina: https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... k-en-trace

Staat:
Bij het afsluiten van de verzekering wordt een zender naar je toegestuurd. Deze wordt gratis door een monteur aan je fiets bevestigd.

Met lijm als ik het goed heb.
Martin_123 schreef:
do 05 nov, 2020 18:07
Op deze pagina: https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... k-en-trace

Staat:
Bij het afsluiten van de verzekering wordt een zender naar je toegestuurd. Deze wordt gratis door een monteur aan je fiets bevestigd.

Met lijm als ik het goed heb.
Dus te makkelijk zichtbaar voor de fietsendief? Een hamer en beitel en de track&trace is zo eraf. En niet ergens vanbinnen verstoppen zoals bij gechipte huisdieren? Ik zal eens naar de fietsenzaak van Baflo toe moeten.
Even op de computer ietsje verder gezocht want op de telefoon blijft toch gepriegel en gepruts...

Voor het maken van de afspraak:
https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... aakplanner

En de veel gestelde vragen:
https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... en-fietsen

Bevat o.a:
Hoe wordt de track&trace-zender bevestigd?
Met speciale industriële lijm.

Waar wordt de track&trace-zender geplaatst?
Achter of op het slot, op een vlakke ondergrond. Dit is de beste plek voor het signaal. Andere plekken hebben we ook getest, maar hier is het signaal zwakker.
Martin_123 schreef:
do 05 nov, 2020 19:18
Even op de computer ietsje verder gezocht want op de telefoon blijft toch gepriegel en gepruts...

Voor het maken van de afspraak:
https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... aakplanner

En de veel gestelde vragen:
https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... en-fietsen

Bevat o.a:
Hoe wordt de track&trace-zender bevestigd?
Met speciale industriële lijm.

Waar wordt de track&trace-zender geplaatst?
Achter of op het slot, op een vlakke ondergrond. Dit is de beste plek voor het signaal. Andere plekken hebben we ook getest, maar hier is het signaal zwakker.
Ik kreeg een mail van de ANWB waarin staat dat ik inderdaad naar de fietsenmaker moet gaan voor het laten aanbrengen van zo'n zender. Toch raar dat er in de gebruiksaanwijzing met geen woord over wordt gerept.
Goede verzekering, maar dat betekent ook een stevig slot op de deur van m'n schuur. Niet zo'n duur modern geval, maar ik heb een antieke 17e eeuws smeedijzeren slot op de kop getikt, afkomstig van een oude deur van een kasteel. De eveneens smeedijzeren sleutel is bijna 20 cm lang. Met een stukje ijzerdraad in het sleutelgat peuteren gaat lekker niet lukken. Grinnik, grinnik, kom maar op!
Gewoon met lijm. Lachen toch.
Nou ja, bv bij vliegtuigen is de kritische constructie aan elkaar gelijmd, dus dan moet dit ook wel lukken.
Vandaag zijn wij naar de fietsenzaak geweest. Ik op m'n vertrouwde gele Giant en m'n vrouw op haar nieuwe aanwinst. Het was zo'n mooie zonnige dag. De eerste twee kilometer leek zij zo zwaar te trappen. Ik keerde me om en ging kijken wat er aan de hand was. Bleek dat zij de stroom had vergeten aan te zetten. De display op het stuur stond gewoon uit. Hilariteit. Bij de fietsenzaak in Baflo aangekomen toonde ik de verzekeringspapieren van ANWB met de bijbehorende track&trace. Hij is nu met een tweecomponentenlijm en strak aangetrokken tie-wraps aan de onderkant van de batterijbehuizing aangebracht. Later kunnen de tie-wraps eraf. Nu de track&trace nog online activeren.
Flix schreef:
za 07 nov, 2020 14:09
Nou ja, bv bij vliegtuigen is de kritische constructie aan elkaar gelijmd, dus dan moet dit ook wel lukken.
Max Verstappen rijdt met 160 door die bocht dus dat kan met mijn auto ook. :lol: