Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cyclaire - Forum Wereldfietser

cyclaire

Heeft iemand ervaring met deze fietspomp: de Cyclaire Rapid.

Afbeelding

http://www.cyclaire.com

Gerd

Ha Gerd,

als jij hem nu bestelt, mag ik hem dan eens testen?

Eric

Sorry Eric, maar dan zul je nog even moeten wachten. De Topeak Morph die ik op jouw advies heb aangeschaft is nog niet kapot.

Ik zal ook niet ontkennen dat het een goed pompje is, maar ik vind het toch iedere keer een hele klus als ik op het vliegveld twee banden van bijna leeg moet oppompen tot 4 bar.

Vandaar mijn interesse voor de toekomst. Pompt dit cyclaire-pompje inderdaad zoveel makkelijker, dan pompjes met een traditionele werking?

Gerd

Deze pomp lijkt me echt heel handig!
'Jammergenoeg' heb ik ook een topeak morph.....

John.

Ik ga zeker eentje kopen!

Deze pomp past precies bij mijn fiets - kijk!

Afbeelding

Ze zijn pas eind van de maand leverbaar, dus ervaring is er denk ik nog niet.

Het pompen gebeurd volgens mij door aan een touwtje te trekken.
Alsof je een grasmaaier aan het starten bent.

Wel een leuk kleurtje.

Marco

Ik ben nog geen betere pomp tegengekomen dan de Topeak road morph, er is er een die in de buurt komt, maar die qua constructie iets minder, Zefal. De rest is allemaal bagger in de klasse van frame pompen. Jullie moesten je schamen; zo'n goede pomp en weer niet tevreden.... :cry: :wink: :D

Marco de Wit schreef:Ze zijn pas eind van de maand leverbaar, dus ervaring is er denk ik nog niet.

Wel een leuk kleurtje.

Marco
Op 27 december heb ik er een bij Bever in Maastricht gekocht. Ik heb 'm tot nu toe alleen gebruikt om twee banden bij te pompen. Het werkt. Het is zeker wel meer comfortabel. Hoe het zit met duurzaamheid weet ik nog niet. Die van mij is overigens gewoon zwart en inderdaad moet je aan een touwtje trekken.

Grappig detail uit de gebruiksaanwijzing is dat je niet 'm niet meer dan tien minuten per dag mag gebruiken wegens de trillingen van de compressor op je lichaam. :?

Ik had geen Topeak Road Morph dus ben ik daadoor niet gehinderd in mijn aankoop. :wink:

Sjirk

SjirkM schreef:
Marco de Wit schreef:Ze zijn pas eind van de maand leverbaar, dus ervaring is er denk ik nog niet.

Wel een leuk kleurtje.

Marco
Op 27 december heb ik er een bij Bever in Maastricht gekocht. Ik heb 'm tot nu toe alleen gebruikt om twee banden bij te pompen. Het werkt. Het is zeker wel meer comfortabel. Hoe het zit met duurzaamheid weet ik nog niet. Die van mij is overigens gewoon zwart en inderdaad moet je aan een touwtje trekken.
Het plaatje hierboven is van de nieuwste versie. Blijkens de website is de originele versie (die grijs/zwart van kleur is) al langer op de markt.

Gerd

GerdC schreef:
SjirkM schreef:..... Die van mij is overigens gewoon zwart en inderdaad moet je aan een touwtje trekken.
Het plaatje hierboven is van de nieuwste versie. Blijkens de website is de originele versie (die grijs/zwart van kleur is) al langer op de markt.

Gerd
Oeps, ik ben blijkbaar kleurenblind :shock: De pomp die ik gekocht heb heeft is niet zwart/grijs maar roze/grijs (niet roze/blauw zoals op de foto hierboven, dat is natuurlijk wel een tegenvaller :( ). Ik heb dus wel degelijk de cyclaire rapid, die dus nu echt wel op de markt is. Hij gaat ook maar tot 80 psi.

Sjirk

Ik heb het niet zo op die kleine modellen. Ik blijf liever bij mijn oude vertrouwde Zefal.

Afbeelding

Hoi allemaal

Mijn pomp dient binnenkort vevangen te worden.

Ik zie dat over die cyclaire voor het laaste in jan gescreven heeft. Inmiddels zullen toch al wel veel mesen hum banden met die innovatie opgepomp hebben ?

Wie kan er evaringen toevoegen of mij berichten
Gr.
Rob

Eric Schuijt schreef:Ha Gerd,

als jij hem nu bestelt, mag ik hem dan eens testen?

Eric
Aangezien mijn Topeak Morph (ongewild) in de Filippijnen is achtergebleven, heb ik eerder dan verwacht de Cyclaire besteld en ontvangen.
Ik heb hem inmiddels geprobeerd. Hij pompt inderdaad vrij vlot, maar het grootste voordeel vind ik dat je rechtop kunt staan tijdens het pompen.

Ik zal hem de volgende keer als ik naar de winkel kom meenemen, zodat je hem kunt testen.

Gerd