Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 724 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34199 berichten
Bij Kootwijk in de buurt?
Dat klopt. De foto is gemaakt vanaf het eerste plateau van de brandtoren die daar staat.
Volgende
foto.jpg
FransD schreef:
za 10 okt, 2020 20:41
Deze is dichter bij huis genomen.

2020-10-09 16.18.02.jpg
Omgeving Radio Kootwijk? :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
zo 11 okt, 2020 19:59
FransD schreef:
za 10 okt, 2020 20:41
Deze is dichter bij huis genomen.

2020-10-09 16.18.02.jpg
Omgeving Radio Kootwijk? :wink:
Er is al een ander raad plaatje Martin.
Radio Kootwijk bevindt zich (voor de kijkers) links van de kerktoren, maar kan je niet zien. 😉
De tovenaar schreef:
ma 12 okt, 2020 14:40
Radio Kootwijk bevindt zich (voor de kijkers) links van de kerktoren, maar kan je niet zien. 😉
Is het op de lijn Zeist-Rhenen?
Leon schreef:
ma 12 okt, 2020 14:46
Is het op de lijn Zeist-Rhenen?
Nee, maar je bent al wel in de goede provincie aan het zoeken
De tovenaar schreef:
ma 12 okt, 2020 14:40
Martin E. van Doornik schreef:
zo 11 okt, 2020 19:59
FransD schreef:
za 10 okt, 2020 20:41
Deze is dichter bij huis genomen.

2020-10-09 16.18.02.jpg
Omgeving Radio Kootwijk? :wink:
Er is al een ander raad plaatje Martin.
Radio Kootwijk bevindt zich (voor de kijkers) links van de kerktoren, maar kan je niet zien. 😉
Dan had ik het raad plaatje met de kerktoren en de huizen in aanbouw nog niet gezien, kan gebeuren.
Gezocht op Google afbeeldingen naar "alle kerktorens provincie Utrecht" en gevonden: de St. Ansfriduskerk in Amersfoort, volgens mij vanaf de omgeving van het ziekenhuis Meander gezien.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 okt, 2020 17:23
Dan had ik het raad plaatje met de kerktoren en de huizen in aanbouw nog niet gezien, kan gebeuren.
Gezocht op Google afbeeldingen naar "alle kerktorens provincie Utrecht" en gevonden: de St. Ansfriduskerk in Amersfoort, volgens mij vanaf de omgeving van het ziekenhuis Meander gezien.
Ja, dat reken ik goed. Het is hier https://www.mapillary.com/map/im/5KgR6T2NJKpBrAQTnw6oiX
Het Meander ziekenhuis op de Lichtenberg staat er niet meer, is gesloopt. Men is nu bezig met het bouwen van een villawijk met riante vergezichten. Volgende is voor jou Martin!
De tovenaar schreef:
ma 12 okt, 2020 17:43
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 okt, 2020 17:23
Dan had ik het raad plaatje met de kerktoren en de huizen in aanbouw nog niet gezien, kan gebeuren.
Gezocht op Google afbeeldingen naar "alle kerktorens provincie Utrecht" en gevonden: de St. Ansfriduskerk in Amersfoort, volgens mij vanaf de omgeving van het ziekenhuis Meander gezien.
Ja, dat reken ik goed. Het is hier https://www.mapillary.com/map/im/5KgR6T2NJKpBrAQTnw6oiX
Het Meander ziekenhuis op de Lichtenberg staat er niet meer, is gesloopt. Men is nu bezig met het bouwen van een villawijk met riante vergezichten. Volgende is voor jou Martin!
Het ziekenhuis is nog wel te zien op Streetview, maar met bouwhekken rondom. Aan de ingangszijde niet, waar auto's geparkeerd stonden. Ik weet goed dat op sommige plekken aan de zuidkant van Amersfoort uitzicht hebben. Zoals de vroegere jeugdherberg de Grasheuvel. Hier is mijn volgende raadsel! Deze foto is nog drie weken geleden genomen vanuit mijn fiets.

DSCF4123.jpg
Foto moeilijk? Tip: het is een stuwdam. Het water op de achtergrond ligt veel lager.
Martin E. van Doornik schreef:
di 13 okt, 2020 09:46
Foto moeilijk? Tip: het is een stuwdam. Het water op de achtergrond ligt veel lager.
Had al gezoch op stuwdam in Zweden, maar kon niets vinden. :(
JanH schreef:
di 13 okt, 2020 14:23
Martin E. van Doornik schreef:
di 13 okt, 2020 09:46
Foto moeilijk? Tip: het is een stuwdam. Het water op de achtergrond ligt veel lager.
Had al gezoch op stuwdam in Zweden, maar kon niets vinden. :(
Probeer eens met vattenkraftverk.
Als een Raad plaatje in het buitenland is genomen, heb je de beste kans bij het zoeken wanneer je een term gebruikt in de eigen taal van het vermoedelijke land.
Gezocht op "vattenkraft karlstad" en kom dan bij Dejefors Kraftverk. Dat zou hiero moeten zijn.
renel schreef:
di 13 okt, 2020 21:12
Gezocht op "vattenkraft karlstad" en kom dan bij Dejefors Kraftverk. Dat zou hiero moeten zijn.
Je hebt het juist opgelost. De vattenkraftverk van Dejefors in de rivier Klarälven. Gefotografeerd vanaf de brug, maar iets meer naar rechts, daar stond ik op 20 september j.l.
Pas vorige week bekeek ik de Gmail in mijn smartphone en daarbij ontdekt dat er een Timeline bestaat. De Gmail gebruik ik eigenlijk nooit. Ik bleek die dag precies 64 km te hebben gefietst! En veel plaatsen op de kaart waar ik de afgelopen twee jaar ben geweest.... Best bizar.
De volgende is voor jou.
Bedankt voor alle hints Martin.

Een nieuwe opgave:
step.jpg
Dat is binnen de tijd Leon en helemaal goed. Overigens niet zo ver van m'n raadplaatje van februari vorig jaar.
Beurt naar Leon.
Het was niet moeilijk. Ik dacht eerst in een vreemde droom aan Luik, maar helaas. Luik is nog zoals als het was.
Maar de foto schreeuwde Frankrijk. Dus Parijs. Daar was niet zo'n brug voorradig. De Seine was me ook te smal. Bordeaux? Nee, ook niet zo'n brug - weinig bruggen ook. Toen dacht ik Boedapest. Niet in Frankrijk, maar de stijl is overeenkomstig. Wenen heb ik niet bekeken. Dan andere steden, weer in Frankrijk. Daarvan is maar een kleine voorraad met zo'n rivier. Lyon was meteen raak. De plek zo gevonden. Misschien moet ik toch eens naar Lyon op bezoek, en Bordeaux.
De volgende is iets minder stads. Ik heb de foto laatst gemaakt omdat het zomaar de laatste kans zou kunnen zijn voor die schuur.
Afbeelding