Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 60 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Grappig, deze heb ik ook. Werkt verder prima. Koffie zetten, keertje pasta koken oid. Neemt weinig ruimte in en weegt idd niet veel bevalt mij prima
alstro schreef:
wo 12 aug, 2020 22:18
Grappig, deze heb ik ook. Werkt verder prima. Koffie zetten, keertje pasta koken oid. Neemt weinig ruimte in en weegt idd niet veel bevalt mij prima
Mooi om te weten :) Ik neem aan dat er idd een 100ml-blikje en de Crux Lite in de pan past? Evt. sponsje er bij tegen het rammelen.
Fedor schreef:
wo 12 aug, 2020 22:00
Optimus Crux Lite + Terra Solo Pannenset(je)
Set is binnen maar ik moet er nog ff over nadenken. Is wel héél erg klein.

Volgens Optimus (en alle andere aanbieders):
"0.6 L saucepan with pouring lip and measuring marks (mL and oz)"

Nou nee dus :shock: :? . De markeringen gaan tot 400ml en de pan helemaal vol is 500ml. Moet ff kijken of dat wel afdoende is. Voor de meeste kant-en-klaar maaltijden wel maar er zitten er tussen die meer dan 500ml nodig hebben. En een zak soep (Unox) is bijv. 570ml. Een pan van 600ml was wel zeker OK geweest.
Het zou bij dit pannensetje veel handiger zijn als het kookpangedeelte hoger en het koekenpan/deksel-gedeelte lager zou zijn. Ook het kunststof op de grepen valt snel ten prooi aan de vlammen die langs het smalle pannetje lekken.
Fedor schreef:
vr 14 aug, 2020 12:28
En een zak soep (Unox) is bijv. 570ml. Een pan van 600ml was wel zeker OK geweest.
Twee keer de helft van de soep opwarmen?

;)
Fedor schreef:
vr 14 aug, 2020 12:28

Nou nee dus :shock: :? . De markeringen gaan tot 400ml en de pan helemaal vol is 500ml.
Dat is een gekend probleem. Toen ik mijn eerste Trangia kocht, was dat in de veronderstelling dat er inderdaad 900 ml in de potjes ging. Nou ... misschien wel, als het kleine ml zijn, maar koken met 900 ml in de pot is onmogelijk.

Men zou in feite een wet tegen deze praktijken moeten stemmen, aangevuld met een gestandaardiseerde methode om de inhoud te bepalen.
Jurr schreef:
vr 14 aug, 2020 13:10
Fedor schreef:
vr 14 aug, 2020 12:28
En een zak soep (Unox) is bijv. 570ml. Een pan van 600ml was wel zeker OK geweest.
Twee keer de helft van de soep opwarmen?

;)
Het zou ook wel lukken. De soep al beginnen te eten vanuit de pan en dan het laatste restje toevoegen ;)

Ik vind het wel frappant dat ook bij de reviews hier geen melding van gemaakt is (geldt trouwens bij meer pannensets die "kleiner" uitvielen (de Weekend HE gaat ook maar tot 800ml i.p.v. de gegeven 950)).

Het zou idd veel handiger zijn als het "bakpannetje" een deksel was (of iig wat lager) en de kookpot wat hoger. Toch zie je deze opzet veel meer. Alsof zo'n "bakpannetje" überhaupt als los pannetje te gebruiken is. Misschien een ei bakken maar dat wordt dan wel een dikke ;)
Screenshot_20200818-140051_Gallery.jpg
Een setje andere dropouts (:
Oude "nieuwe aanwinst" is terug gestuurd. Hier de nieuwe nieuwe aanwinst(en) :P

MSR PocketRocket 2 en Toaks Titanium 750ml pan
Totaal gewicht nieuwe kookset (OK wel met kleiner gastankje): 506 gram minder dan de oude set :D
DSCN8374.JPG
Jurr schreef:
di 18 aug, 2020 14:02
Een setje andere dropouts (:
Voor wat? Andere gearset of remmen?
Van 148mm Boost steekas naar 135mm quickrelease (:

Veel mensen zouden het andersom doen, maar ach... die Rohloff hè... En singlespeed is leuk, maar ach... wat andere verzetten dan alleen de 11 is best fijn ;)

Fedor schreef:
di 18 aug, 2020 15:18

MSR PocketRocket 2 en Toaks Titanium 750ml pan
Is deze wel naar wens?
Jurr schreef:
di 18 aug, 2020 15:37
Fedor schreef:
di 18 aug, 2020 15:18
MSR PocketRocket 2 en Toaks Titanium 750ml pan
Is deze wel naar wens?
Ik verwacht van wel. In de pan kan idd 750ml (zit dan wel bommetjevol). Met 600ml is goed te koken. En een echt plat deksel dus verder geen loze ruimte.

Brander moest (naast een gasblik) in de pan passen en de PocketRocket heeft daarbij een kleine kop zodat de vlam niet te snel onder de pot vandaan komt. Merkte wel dat er redelijk wat gas ontsnapt bij het op het blik schroeven (en weer afschroeven). dat had ik met de vorige brander (en ander blik) niet.

Ik verwacht wel dat de handvatten heet worden. Veel lui gebruiken het foedraal als handbescherming maar misschien zoek ik wel wat anders (GSI-siliconengreep bijv.). Daarnaast komt er misschien ook een Wildo fold-a-cup bij (brand je je mond ook niet zo snel). Die past precies in de pan en daar kan mooi de brander in liggen (het doosje van de brander is mooi maar veel te groot) zodat die niet rondstuitert in de pan.

En met een titanium pan lijk ik nu net een bikepacker. Eigenlijk zou ik hem buiten op de tas moeten hangen :lol: :lol: :wink:
De droomfiets uit mijn jeugd, een trek 970. Gekocht voor 150 euro via marktplaats.

De (niet originele) verende voorvork gaat er uit, als ik een goede starre vork kan vinden. Oorspronkelijk zat er een 63mm verende vork in, dit is een 100mm. De starre modellen hadden een 395mm as-tot-kroon vork, volgens de Trek brochure. Ik ga zoeken naar een 420mm vork, zodat de geometrie net iets luier wordt. Feedback hierop kan ik waarderen.

Origineel zaten er cantilevers op, maar deze zijn blijkbaar vervangen door v-brakes. Prima, maar de nokjes voor kabels zijn anders, dus de achterrem werkt voor geen meter, omdat de buitenkabel geen goede stop heeft. Ik heb nog een set Magura remmen liggen, dus die gaan er waarschijnlijk op.

De wielen (Matrix voodoo) zijn erg licht en slap en het voorwiel een beetje krom (die trek ik wel recht), niet geschikt voor bepakking. Ik heb nog een paar goede stevige wielen liggen, dus ik ga er twee setjes van maken: licht voor woon-werk, stevig voor fietsen met bepakking.

En de banden zullen vervangen worden, er zitten nu Marathon Plus banden op, ze wegen meer dan een kilo per stuk. Almotions zijn niet meer verkrijgbaar in 26", dus ik neig naar Big Apples, want daar heb ik nooit spijt van gehad.

Ik zie nu dat ik de foto van de verkeerde kant heb gemaakt, er zit een 8-speed goed op, alles LX (eind jaren 90) en een XT achterderailleur, nog kaarsrecht. En gripshifters.

Bijlagen

mooi!
ik heb laatst een Trek 970 van zo
Afbeelding
naar zo om-/opgebouwd
Afbeelding
rijdt nu een kind tevreden mee rond :D
Getverpilekes, ik heb iets met koeien. Ik vind het origineel mooier dan het resultaat.
Het probleem met deze frames is dat ze een absurd lange bovenbuis hebben. En dan zat er ook nog een stuurpen van 12cm op.
Ik dacht het ding om te bouwen naar een gravel-racer-achtige fiets, maar dat kan gewoon niet. Vandaar de vraag naar een iets hogere vork.
ErikB81 schreef:
za 05 sep, 2020 23:38
Ik dacht het ding om te bouwen naar een gravel-racer-achtige fiets, maar dat kan gewoon niet.
Jammer. Zoiets is wel heel erg cool (is een 970).
970gravel.jpg
Benieuwd hoe 'ie gaat worden straks :)
deze frames hebben inderdaad verhoudingsgewijs lange bovenbuis. frame een maatje kleiner kiezen scheelt al een boel en met een korte voorbouw is dan meestal een prima zit te vinden.
ne ik ben ook benieuwd hoe je fiets wordt :D
Ik heb vandaag een nieuwe binnentent voor mijn MSR Hubba NX éénspersoontentje ontvangen als van vervanging van mijn oude binnentent die na opbergen altijd aan elkaar plakte. De coating binnenin begon ook af te schilferen.

Dat is niet zo heel bijzonder ware het niet dat ik deze tent via dit forum tweedehands heb aangekocht. Ik had een mail gestuurd naar CJ Agencies BV, de Benelux-vertegenwoordiging, met de vraag wat te doen. Zij hebben me gevraagd de binnentent op te sturen. Op hun beurt hebben ze de binnentent verder naar het tech center in Ierland gestuurd. En vandaag werd er dus plotsklaps een nieuwe geleverd. En ja, natuurlijk heb ik in mijn eerste mail vermeld dat het een tweedehandse tent was.

Top service.
Netjes geregeld zeg!
bdr schreef:
di 13 okt, 2020 22:00
Ik heb vandaag een nieuwe binnentent voor mijn MSR Hubba NX éénspersoontentje ontvangen als van vervanging van mijn oude binnentent die na opbergen altijd aan elkaar plakte. De coating binnenin begon ook af te schilferen.

Dat is niet zo heel bijzonder ware het niet dat ik deze tent via dit forum tweedehands heb aangekocht. Ik had een mail gestuurd naar CJ Agencies BV, de Benelux-vertegenwoordiging, met de vraag wat te doen. Zij hebben me gevraagd de binnentent op te sturen. Op hun beurt hebben ze de binnentent verder naar het tech center in Ierland gestuurd. En vandaag werd er dus plotsklaps een nieuwe geleverd. En ja, natuurlijk heb ik in mijn eerste mail vermeld dat het een tweedehandse tent was.

Top service.
Ja dat is inderdaad wel goede service zeg. Gratis ook? Of wel zelf voor betaald?

Goed om te weten dat CJ Agencies importeur is van diverse merken die ik gebruik, dat kan nog wel eens handig zijn bij toekomstige garantie zaken.