Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laos en de ATM - Forum Wereldfietser

Laos en de ATM

Het gaat snel, Laos in de vaart der volkeren. afgelopen week zagen wij een 10tal ATMs in Vientiane. Er stonder er een paar nog in dozen en onze gok kwam uit: ook Vang Vieng en Luang Prabang zijn nu gezegend met ATMs. Scheelt weer wat rondrijden met contanten! O, ja, het werkt en bijvullen gaat hier nog zonder beveiliging aan de voorkant van het apparaat....

We zien ook weer meer guesthouses op onze route dan tot nu toe bekend. Als iemand meer wil weten, mail dan even.

Bert Vinken

voor de route: cebenz.web-log.nl

Beste Bert,

Was zijn dat voor ATM's: alleen geschikt voor VISA, of ook Master Card en Cirrus. In het eerste geval kunnen alleen houders van een VISA-creditcard gebruik maken van deze ATM's in het tweede geval kunnen alle houders van een postgiro- of bankpasje daar flappentappen.

Overigens moeten daar flink wat kippen uitrollen.
Ga je nog door naar Udomxai?
Ben net een weekje terug uit Laos,
In Ventiane kon ik alleen pinnen met mijn Visa kaart maar niet met mijn bankpas, in Luang Prabang was wel een pinautomaat ,maar hierop een briefje geplakt dat hij alleen maar voor "locals" geschikt was. kon wel in de bank zelf geld opnemen, maar mijn bankpas(Fortis)) met alle bekende logo,s erop kende ze niet. uiteindelijk hebben we maar reischeques gewisseld.Overigens kan je vrijwel overal met Bath of dollars betalen

Altijd nuttig dit soort informatie maar had dit bericht even bij de landeninfo geplaatst. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=774 , dan kan de informatie eenvoudiger worden opgenomen. Nu is het maar te hopen dat de beheerder van Azië het niet over het hoofd ziet.
bert sitters schreef:Beste Bert,

Was zijn dat voor ATM's: alleen geschikt voor VISA, of ook Master Card en Cirrus. In het eerste geval kunnen alleen houders van een VISA-creditcard gebruik maken van deze ATM's in het tweede geval kunnen alle houders van een postgiro- of bankpasje daar flappentappen.

De ATM's werken in ieder geval in Vientiane, Vang Vieng en Luang Prabang met mastercard (ook al zegt een briefje op de deur alleen voor locals) We zitten nu in Mukdahan en bij de BCEL staat ook een tap, proberen we nog uit.

Overigens moeten daar flink wat kippen uitrollen.

de kippen komen er in briefjes van 50.000 uit, valt wel mee met de geldrol.

Ga je nog door naar Udomxai?
Vanuit LP naar Sayanbuli, Hongsa, Pak Beng en dan naar Udomxai. Vandaaruit oostwaarts en via Sam Neua (Vieng Xai) de grens over naar Vietnam. En daar zijn we gevlucht voor de extreme drukte en zitten nu dus weer in zuid Laos.