Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 721 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33602 berichten
De tovenaar schreef:
wo 30 sep, 2020 17:00
Uitzicht op Slenaken? https://goo.gl/maps/cVS3H4464euVS6bLA
Nee. Wel enigszins in de buurt.
Epen / Camerig ?
alstro schreef:
wo 30 sep, 2020 22:26
Epen / Camerig ?
Iets meer in de buurt.
Iets meer naar het noorden , tussen Mechelen en Epen

Bij Helle denk ik, alleen streetview wil daar niet overal komen
alstro schreef:
do 01 okt, 2020 10:48
Iets meer naar het noorden , tussen Mechelen en Epen

Bij Helle denk ik, alleen streetview wil daar niet overal komen
Ook niet. Je was warmer met Epen / Camerig ;)

Foto is overigens zichtbaar op Streetview, maar wat meer "verborgen".
De tovenaar schreef:
do 01 okt, 2020 11:51
Diependalseweg? https://goo.gl/maps/AWerBFJcnSwGR5Rg8
Heel mooie locatie (die moet ik ff onthouden voor als ik er weer ben om mooie landschapsfoto's te maken) maar die is het ook niet.

Van Slenaken richting Epen / Camerig ging het van "in de buurt" naar "iets meer in de buurt" ;)
De pas van Wolfhaag gezien vanaf de afdaling vanuit het Vijlenerbos, precies op de plek waar je in de afdaling denkt "Hé, wat een mooi uitzicht" + de remafstand. Hier ongeveer dus?
https://www.google.com/maps/@50.7650622 ... 384!8i8192
Leon schreef:
do 01 okt, 2020 12:12
De pas van Wolfhaag gezien vanaf de afdaling vanuit het Vijlenerbos, precies op de plek waar je in de afdaling denkt "Hé, wat een mooi uitzicht" + de remafstand. Hier ongeveer dus?
https://www.google.com/maps/@50.7650622 ... 384!8i8192
Klopt :)

Ik dacht al "Waar blijft Leon?" :wink:

Foto is genomen vanaf het terras van "Lodge". Vooral het witte huis op de "col" tussen Vaals en Gemmenich is goed zichtbaar.
Waar staat dit royale energiezuinige landhuis van betoverende schoonheid?
(grote versie: www.leonpoels.nl/fietsen/landhuis-g.jpg)
Afbeelding
De "betoverende schoonheid" doet mij aan België denken.
Ik kan echter de routebordjes niet thuis brengen. Het MTB-bordje is duidelijk.
Maar die andere langwerpig met de punt omhoog? Ik kan niets vergelijkbaars vinden op het www.
Ik dacht dat die bovenste met het groene kruis wel te vinden zou zijn..... :?
Idem hier. Die met het groene kruis zocht ik ook als eerste op :lol:

Dacht ook meteen aan België (al ben ik ook ff alle kleuren van de routebordjes van de Limburgse routebordjes nagegaan ;))

Rood-met-witte-achtergrond moet nog gevonden worden (alleen bij één route bij Maastricht maar daar was het huis niet te vinden).
Er staan geen geheime aanwijzingen in de tekst, maar het is - hoe kan het ook anders met zo'n huis - in het land waar men er zojuist twee prinsessen en een prins bij heeft gekregen, en wel op een hoogte van 160 m. Dwz het huis, niet de prins en prinsessen.
Fedor schreef:
do 01 okt, 2020 12:21
Leon schreef:
do 01 okt, 2020 12:12
De pas van Wolfhaag gezien vanaf de afdaling vanuit het Vijlenerbos, precies op de plek waar je in de afdaling denkt "Hé, wat een mooi uitzicht" + de remafstand. Hier ongeveer dus?
https://www.google.com/maps/@50.7650622 ... 384!8i8192
Klopt :)

Ik dacht al "Waar blijft Leon?" :wink:

Foto is genomen vanaf het terras van "Lodge". Vooral het witte huis op de "col" tussen Vaals en Gemmenich is goed zichtbaar.
Jemig, ben daar wel 100 keer overheen gefietst....dom niet aan gedacht.
alstro schreef:
do 01 okt, 2020 22:46


Jemig, ben daar wel 100 keer overheen gefietst....dom niet aan gedacht.
Camerig Classic :lol: Heb het ook al niet herkend :shock:
gios schreef:
do 01 okt, 2020 23:11
alstro schreef:
do 01 okt, 2020 22:46


Jemig, ben daar wel 100 keer overheen gefietst....dom niet aan gedacht.
Camerig Classic :lol: Heb het ook al niet herkend :shock:
Toen had ik geen tijd om rond te kijken :-)
Leon schreef:
do 01 okt, 2020 19:50
Er staan geen geheime aanwijzingen in de tekst, maar het is - hoe kan het ook anders met zo'n huis - in het land waar men er zojuist twee prinsessen en een prins bij heeft gekregen, en wel op een hoogte van 160 m. Dwz het huis, niet de prins en prinsessen.
Het zal wel lastig zijn. De aanwijzing die in het plaatje zelf verborgen zit heeft te maken met de flauwe bocht in het pad, de breedte van het pad en met de leeftijd van de heggen in vergelijking met die van het huis.

Ik heb zelf geen enkel verband kunnen ontdekken tussen de routebordjes op de foto en routes op de bekende online wandel- en fietsroutekaarten, dus daar heb je niet veel aan denk ik. Het tafereel is prima op streetview te zien. De foto is ook gewoon vanaf de street gemaakt.
Fedor schreef:
do 01 okt, 2020 17:40
..
Rood-met-witte-achtergrond moet nog gevonden worden (alleen bij één route bij Maastricht maar daar was het huis niet te vinden).
Ik kwam deze tegen maar de huizen daar in de buurt lijken er niet op.
Afbeelding
Lopen de fietsroutes over een RAVeL?
Ik heb de rode pijl (de onderste pijl op de paal naast het huis) gezien in de buurt van de Kemmelberg.
Niet toevallig ? een heuvel van 160 meter hoog.