Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Lijkt een plan...
Twee maanden geleden fietste ik op een Batavus met 6 versnellingen. Langste afstand,53 km. Daarvoor naar mijn werk. Iedere dag 10km vv. Ik pakte onlangs deze fiets om ff naar het dorp te fietsen en vroeg me af hoe ik dat ooit had gedaan. Na 2 maanden Cannondale lijkt dit ineens een martelwerktuig....
Discussie hoeft het niet te zijn als ik iemand vind die het leuk lijkt om een dagdeel op mijn fiets met trapondersteuning te rijden als ik het eens mag proberen op een fiets zonder. Dat is alles.alstro schreef: ↑ma 07 sep, 2020 21:10Wil geen discussie losmaken over wel of geen ebike. Maar als je laatste tijd veel op ebike hebt gereden zal je kracht en conditie ook minder zijn dan toen wanneer je 50 km op je oude fiets reed.
En 25 op ebike voelt waarschijnlijk ook al erg makkelijk.
Koop desnoods een extra accu erbij voor je reis naar Spanje. En elke beetje serieuze fietswinkel zal je willen helpen als je je probleem voorlegt. En ja ze willen jouw best een fiets verkopen. Maar niet ten koste van alles. Een winkel is er om fietsen te verkopen, anders hebben ze geen bestaansrecht en hebben we straks alleen maar online webshops
Ik denk dat zo’n middag-ritje rond de kerk niet zoveel zegt over hoe het fietsen in Spanje zal zijn, met zijn verlaten bergen en (sub-)woestijnen. Da’s toch wel andere koek in ervaring, en mogelijke problemen, op de ene of de andere fiets.
Flix schreef: ↑ma 07 sep, 2020 22:20Ik denk dat zo’n middag-ritje rond de kerk niet zoveel zegt over hoe het fietsen in Spanje zal zijn, met zijn verlaten bergen en (sub-)woestijnen. Da’s toch wel andere koek in ervaring, en mogelijke problemen, op de ene of de andere fiets.
Maar goed: beter iets dan niks.
Erfenis van twee jaar werktuigbouw studeren denk ik. De belasting van de zadelpen rondom de zadelstrop is flink en wordt ongunstiger naarmate de zadelpen langer is en het gewicht van de fietser hoger is. Dan maakt het weinig uit hoever de zadelpen in het frame steekt.
Jouw aanbod vind ik nog steeds leuk. Hoop dat jij het ook leuk vindt om eens op mijn fiets te rijden. Die omgeving daar ken ik niet per fiets. Veel haast is er niet bij. Ik mag vrij onverwacht de fiets van mijn buurman gebruiken. Hij gaat vanaf as vrijdag voor 2 maanden naar Frankrijk...