door
_Peter_ » zo 06 sep, 2020 14:49
Kees, ik hoop het niet, Ik had dit vorig jaar ook maar heb het toen toegeschreven aan overbelasting door te weinig training.
Dit was dus de al bestaande route van Amsterdam naar Berlijn, wat me hieraan vooral opviel en waar ik soms ook wel aan ergerde is dat waar het maar mogelijk was voor een route over wegen met zo min mogelijk verkeer werd gekozen. Ook al kwam je dan uiteindelijk vaak al binnen een paar honderd meter weer op dezelfde weg terecht. Dat zorgt er echter wel voor dat je extra over moet steken (en vaak ook stoppen) zonder dat dit nu ten goede komt aan de route. Daarnaast ook weinig door dorpjes (wel weer mooi door steden) zodat je daar dan weer minder van mee krijgt.
Het lijkt wel of de route is gemaakt door iemand die het er bijna om te doen is om maar zo weinig mogelijk mensen in contact te laten komen met een ander manier van transport.
De route zelf is niet bebord en onderdeel van diverse andere lokale routes, en soms een wat langere. Waarschijnlijk ook de reden dat ik onderweg weinig tot geen andere bepakte fietsers tegenkwam. Het wegdek was van uitermate beroerd tot superstrak. Al kan ik niemand aanraden het Mittellandkanaal te volgen, dat is veelal een onverharde veldweg langs het kanaal waar je zo nu en dan even omhoog en weer omlaag moet of om een stuk industrie heen. Als hier nu strak asfalt had gelegen, dan was dit een mooie snelle manier om van Rheine naar Magdeburg te fietsen. Zoiets als de Vennbahn maar dan anders.