Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pitlock removal tool - Forum Wereldfietser

Pitlock removal tool

Heeft er iemand in de buurt van den haag een pitlock removal tool
De fietsenwinkel had geen idee wat ik bedoelde Wil graag mijn wielen uit mijn fiets halen
Maar kan het tooltje niet meer vinden
Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
"Het tooltje" is nou net iets wat bij pitlock niet op gaat: er zijn tal van unieke sleuteltjes in omloop. Het sleuteltje van een ander zal niet op de jouwe passen, tenzij je een toevalstreffer hebt.

Als je de code nog hebt kun je hier een nieuw sleuteltje bestellen:
https://www.pitlock.de/en/shop/repurcha ... t-key.html

Ben je ook de code kwijt dat wordt het een omslachtig verhaal.

Hier staan 8 pitlock-dealers in NL. Helaas niet in Den Haag zelf.

WimB schreef:
di 01 sep, 2020 12:18
Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
Ik heb ze ook. Met een dure naafdynamo en een Rohloffnaaf is een quickrelease me toch net even te makkelijk. Ik heb goede banden dus lekrijden zal niet snel gebeuren, en die enkele keer in zo'n 2000 kilometer, nou ja, daarvoor wil ik dan best een minuut of twee langer bezig zijn vanwege de pitlock. Voordeel is dat ik mijn slot niet door 1 of 2 wielen hoef te halen bij het vastzetten van mjin fiets aan bv een lantaarnpaal. Daardoor kan ik een korter slot meenemen, scheelt gewicht.

Je moet het sleuteltje inderdaad niet kwijtraken, maar dat principe gaat wel vaker op bij sleuteltjes.
Even de vorige eigenaar laten graven, scheelt een hoop gedoe. Of het zonder te zeggen aan de volgende eigenaar laten ;)
Oeps. Mij komt het voor als een gevalletje 'middel erger dan de kwaal'. Succes iig.
WimB schreef:
di 01 sep, 2020 12:18
Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
Ik vind het een prima idee (ook al heb ik ze zelf nog niet) om dure wielen/naven te beschermen tegen diefstal.

@TS: Ik denk alleen dat een vlakke kant slijpen in de buitenrand (dus slopen) en dan met een tang opendraaien gaat helpen. Als er universele tooltjes (een loper dus) zouden zijn zou het hele Pitlock-principe niet (goed) werken. Maar misschien hebben dealers die wel?
Ik heb de dealer in schiedam een mailtje gestuurd.
Nog geen reactie gehad. Mocht ik dat donderdag nog niet hebben gehad dan ga ik even bellen.

Had al een fietsenwinkel gebeld. Maar hun reactie was een WAT???
Dus dat helpt ook niet :)
Vond dit op Reddit,

A few years ago, the founder of the London Fixed Gear & Single Speed forum witnessed a demonstration of Pitlocks being defeated, very quickly, using a simple method involving two flathead screwdrivers braced against a third tool wedged in between them. Until that point, Pitlock had been the go-to security skewer.
Immediately, a warning went up on the forum about the security of these skewers having been compromised, but the method was not disclosed while the manufacturer was contacted to see whether they would do anything to address the issue. They weren't interested in solving the problem at that time and accused the forum members involved of being 'irresponsible' for disclosing the security risk to other cyclists. As they weren't interested in fixing the issue, the details of the method were disclosed so that Pitlock users could see for themselves and make their own mind up about whether they wanted to continue using them. Security through obscurity (i.e. a fatal flaw that is secret) is not a good method - it's the equivalent of hiding the front door key under a plant pot.
Even if you don't use this method to undo the pitlock, the rotating guard stands quite proud of the dropout, and can easily be crushed with mole grips and then the whole thing rotated off in a few seconds - and the problem is that ordinary cyclists spend so long faffing about when they lock or unlock their bikes that nobody really takes a second glance when someone is busting a lock.
I've been looking for the original thread where this issue with Pitlocks was discussed, but the forum has changed technology and a lot of older threads seem to have gone missing. I'll link to it if I find it - so far I've found references to it but not the thread itself.
Hier misschien een methode? Met een hamer en schroevedraaier.

https://www.youtube.com/watch?v=pG7GuesacsA
Toch weer die hamer....
Fedor schreef:
di 01 sep, 2020 18:42
Hier misschien een methode? Met een hamer en schroevedraaier.

https://www.youtube.com/watch?v=pG7GuesacsA
Dat is alleen geen Pitlock maar Pinhead. Maar ook Pitlocks zijn wel te uhm, omzeilen. Eerst die reactie van de dealer maar eens afwachten.
M276 schreef:
di 01 sep, 2020 17:20
Had al een fietsenwinkel gebeld. Maar hun reactie was een WAT???
Als je een willekeurige slotenmaker opbelt en vraagt om dat tooltje om een voordeur open te maken omdat je je sleutel kwijt bent, hoop ik dat de reactie niet veel anders zal zijn.

Groetjes,

Carl
Mijn vraag aan de fietsenwinkel was niet lever mij een "loopsleutel"
Maar meer van zouden jullie kunnen helpen als ik langs kom met de fiets.
Op Youtube staat een Duitser die het met een platte schroevendraaier open krijgt.
M276 schreef:
di 01 sep, 2020 19:35
Mijn vraag aan de fietsenwinkel was niet lever mij een "loopsleutel"
Maar meer van zouden jullie kunnen helpen als ik langs kom met de fiets.
O oké, een heel andere vraag dan "Heeft er iemand in de buurt van den haag een pitlock removal tool" dus.

Carl
@Carl Nu heb ik vaker problemen met mij uitdrukken. En mensen begrijpen. Maar mijn vraag is toch ook niet zo raar. En niet gek veel anders als ik aan de fietsenmaker vroeg?

De reden waarom het in de buurt van Den Haag moest zijn is dat ik met de fiets langs kan fietsen om het los te maken.

Ik probeer niet een tool te bemachtigen om midden in de nacht alle wielen te jatten.

Maar goed. De dealer in schiedam die ik gemaild had wist niet eens dat hij op de site van pitlock stond. Dus die kan mij niet helpen.
Bike4travel kon mij ook niet helpen en verwees mij door naar Elan. Maar die zit weer in Nijmegen. En is te ver fietsen. En de fiets past niet in of op de auto.

We gaan de manier van de Duitser proberen :)

Bedankt voor iedereen zijn reactie en ideeën.
Komt uiteindelijk wel goed :)
M276 schreef:
wo 02 sep, 2020 06:08
@Carl Nu heb ik vaker problemen met mij uitdrukken. En mensen begrijpen. Maar mijn vraag is toch ook niet zo raar. En niet gek veel anders als ik aan de fietsenmaker vroeg? [...]
Ik probeer niet een tool te bemachtigen om midden in de nacht alle wielen te jatten.
O jee nee, als ik die suggestie heb gewekt, spijt me dat. Dat was geenszins wat ik bedoelde! Daarom wil ik, hoewel erg off-topic, graag uitleggen wat ik bedoel.
Ik vind je vraag aan ons, "heeft iemand een pitlock removal tool" wél heel iets anders dan de vraag aan je fietsenzaak, "kunnen jullie helpen als ik langskom met mijn fiets (waarvan ik het Pitlocksleuteltje kwijt ben)". Het eerste suggereert dat er een 'removal tool' ís, waarmee je willekeurige pitlocks open kunt krijgen. Ik kan me levendig voorstellen dat iemand die bekend is met Pitlock heel gek opkijkt van die vraag, het is immers te vergelijken met de vraag aan een slotenmaker: "Heeft u een voordeursleutel voor mij, ik ben de mijne kwijt." Maar de vraag: "Kunt u mij helpen met mijn voordeur, ik kom er niet meer in" zou wel op een coherent antwoord moeten kunnen rekenen. Variërend van "nee helaas, niet als u de originele sleutel én de code voor vervanging niet hebt" tot "tuurlijk, ik pak even de haakse slijper erbij".

Hopelijk voel je je nu niet meer onheus beschuldigd van criminele intenties! En natuurlijk wens ik je een spoedige oplossing toe.

Groetjes,

Carl
Bij het plaatsen van mijn bericht wist ik niet dat er 1000den verschillende waren.
Het is mij nu duidelijk dat er geen 1 removal tool het zelfde is.
En dat mijn vraag dus eigenlijk niet zoveel zin meer heeft.
Maar dat had ik niet geweten zonder dit topic. :lol:

Ik had namelijk al verzonnen om de goedkoopste set met gereedschap te bestellen.
Maar dat heeft weinig nut omdat het toch ook niet gaat passen
Mocht je de pitlock later toch niet meer willen gebruiken, dan zou een voorzichtige fietsenmaker gewoon met een slijptol een sleuf in de zijkant kunnen maken waarna je er alsnog een grote platte schroevendraaier op kunt zetten om te openen.
WimB schreef:
di 01 sep, 2020 12:18
Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
Ik gebruik mijn fiets ook dagelijks, dus heb ik het zitten door mijn naafdynamo, Rohloff en zadel (incl. de imbusboutjes onder het zadel. Het is niet voor het eerst dat mooie lederen zadels gestolen worden (om op een hippe fixie te eindigen). Ik zet hierdoor zorgeloos mijn mooie fiets met een dik slot door het frame midden in de stad. Op fietsvakantie laat ik mijn fiets met spullen, nauwelijks alleen achter en gebruik ik een licht slotje ter voorkoming van gelegenheidsdiefstal. Ook dan is het veel makkelijker om alleen het frame te hoeven vast zetten aan de wereld.

Het grootste nadeel is dat de fietsenmaker niet kan beginnen aan je fiets, omdat het sleuteltje nog aan je sleutelbos bungelt.
groverr schreef:
Ik gebruik mijn fiets ook dagelijks, dus heb ik het zitten door mijn naafdynamo, Rohloff en zadel (incl. de imbusboutjes onder het zadel. Het is niet voor het eerst dat mooie lederen zadels gestolen worden (om op een hippe fixie te eindigen). Ik zet hierdoor zorgeloos mijn mooie fiets met een dik slot door het frame midden in de stad. Op fietsvakantie laat ik mijn fiets met spullen, nauwelijks alleen achter en gebruik ik een licht slotje ter voorkoming van gelegenheidsdiefstal. Ook dan is het veel makkelijker om alleen het frame te hoeven vast zetten aan de wereld.
Ik doe mijn uiterste best naïef te blijven geloven in de wereld en medemens zonder de kat op het spek te binden. Ik probeer me dus vooral niet druk te maken en de fiets niet teveel te beschermen: gewoon standaard slot. Ik zet mijn vakantiefiets ook rustig vol beladen voor de supermarkt tijdens fiestvakantie. Paspoort, geld etc neem ik de winkel mee in. Mogelijk heb ik makkelijk praten vanuit de regio Arnhem-Nijmegen.