Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 50 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
Dank je, en fijn dat je mijn presentatie op de beurs nuttig vond. Dit zijn inderdaad erg betaalbare tassen. Het probleem dat ik zie is dat de totale inhoud niet enorm is. Dat betekent dat je het volume van je bagage wel erg moet beperken, en dat kost meestal (veel) geld.
Wim schreef:
di 10 mar, 2020 10:05
Dat betekent dat je het volume van je bagage wel erg moet beperken, en dat kost meestal (veel) geld.
Beperken gaat vaak ook ten koste van een zeker comfort ('t hoeft natuurlijk niet altijd zo uit te pakken: onze Hilleberg tent is kleiner en lichter qua inpak, en daarbij comfortabeler in vergelijk met een gelijksoortige voorganger ... maar daar hing dus wel een fors prijskaartje aan).
Inderdaad, voor mezelf enkel interessant voor mtb dagtocht/hotelweekendje (rij met fietskar en dochter van anderhalf jaar en heb,indien niet solo, graag wat meer "luxe"). Maar wel leuk dat er in deze prijsklasse nu ook wat te vinden valt in een fysieke winkel (al komt het spul mogelijks ook van alibaba en zijn ontwerproversregio).
Peul schreef:
di 10 mar, 2020 09:10
Vanmorgen in de lidl-folder kwam ik deze stuur-, zadel, frametassen tegen: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-F ... p100285548.
Leuk! Bereikbaarder voor meer mensen qua prijs, en lekker proberen en combineren.
Inderdaad, groot voordeel dat er meer aanbieders op de markt komen,
Peul schreef:
di 10 mar, 2020 09:10
Vanmorgen in de lidl-folder kwam ik deze stuur-, zadel, frametassen tegen: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-F ... p100285548. Dacht die hier nog niet gezien te hebben. Geen gewicht bij vermeld en uiteraard interessant qua prijs (misschien iets voor jouw lichtgewichtgoedkoopvisie Wim, waar ik heel wat van opstak, dank).
Ik kwam toevallig al een review tegen van de Lidl tassen: https://www.cyclingabout.com/worlds-che ... king-bags/ . Voor wie daar in geïnteresseerd is.
En over tassen gesproken, Ortlieb komt ook met wat nieuwe:

https://bikepacking.com/news/2021-ortli ... king-bags/

Ik had ze natuurlijk een nieuw topic kunnen gunnen, veel leuker is het om deze tot leven te wekken toch? (-:
Mwaah, ik word er nog niet warm van, die updates... En een forkbag van 275 gram vind ikzelf veel te zwaar.
Alleen die rolltop frametas is wel heel tof! :D
jwkeij schreef:
za 29 aug, 2020 22:07

Alleen die rolltop frametas is wel heel tof! :D
Ja die rits in mijn Ortlieb frametas is geen succes gebleken inderdaad....
jwkeij schreef:
za 29 aug, 2020 22:07
Mwaah, ik word er nog niet warm van, die updates...
Van de kleur wel iig :D

Jammer dat de vorktassen niet passen op tapered vorken (als er geen montagepunten op zitten).
Wat ik wel goed vind aan de (nieuwe) frametassen van Ortlieb, is dat de velcro-strips op de bovenbuis (die het meeste gewicht moeten aankunnen) met een "gesp" werken. Dat "voelt" voor mij iig veel steviger aan.

En de rits rechts i.p.v. links had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren.
al scrollend voor cool stuff kwam ik deze tegen, wellicht interessant voor dezen of genen,

https://www.planetx.co.uk/i/q/ZXSPIBUN/ ... -it-bundle

(ze hebben véél meer, uiteraard)
Fedor schreef:
zo 30 aug, 2020 14:13
En de rits rechts i.p.v. links had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren.
Ik heb twee frametassen, een full-frame van Alpkit en een toptube van Ortlieb, met de ritsen links. Ik stap links af, zet mijn fiets altijd met de rechterkant tegen een boom/muur en vind de rits links dus een stuk handiger dan als'ie rechts zou zitten.
PeterFokkinga schreef:
zo 06 sep, 2020 16:24
Fedor schreef:
zo 30 aug, 2020 14:13
En de rits rechts i.p.v. links had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren.
Ik heb twee frametassen, een full-frame van Alpkit en een toptube van Ortlieb, met de ritsen links. Ik stap links af, zet mijn fiets altijd met de rechterkant tegen een boom/muur en vind de rits links dus een stuk handiger dan als'ie rechts zou zitten.
Heel veel mensen (iig in de USA, blijkbaar zijn daar minder bomen ;)) leggen hun fiets plat, en dan altijd aan de linkerkant (vanwege ketting/derailleur).
Ik leg 'm plat met de rits naar beneden, zolang ik nog een rits heb dan ;) Dan heb ik minder kans op inregenen. Derailleurs doe ik dan weer niet aan, dus mij bevalt die kant ook wel.

Maar liever een rolsluiting, dus als iemand met de large tas uit het nieuwe modeljaar toch liever een rits heeft, PM even ;)
Even het stof van dit topic afblazen. Iedereen thuis, dus er zal wel meer dan ooit ge-bikepacked worden? :D

Gewoon om de gesprekken weer wat op gang te brengen, was ik benieuwd naar jullie bedrituelen als je op reis bent, en dan met name waar je in slaapt, of en hoe je je omkleedt, etc. Kleed je je om voor de nacht, of duik je in je fietskleding je bed in? En zit daar nog verschil in met een s24o of een langere reis. Dat soort dingen...
Ik kleed me uit voor ik ga slapen.
Ik kleed me sowieso altijd uit, het lijkt me echt niet relaxed om in je smerige kleren te slapen.

Meestal slaap ik alleen in mn boxer, volgens mij heb ik een enkele keer nog een merino skirt aangehad ivm de kou
FransD schreef:
vr 25 dec, 2020 00:23
Ik kleed me uit voor ik ga slapen.
Dit. Bib wordt omgeruild voor een onderbroek and that's it.

Als het echt te koud is trek ik het thermoshirt aan wat ik dan waarschijnlijk ook al onder het fietsen aanhad. Heb iig geen aparte slaapkleding.
Hugsni schreef:
do 24 dec, 2020 22:15
Kleed je je om voor de nacht, of duik je in je fietskleding je bed in?
Ik heb het een keer meegemaakt dat ik dacht: verdomd, wat stinkt het in deze omgeving.
Tot ik door had dat het mijn kleren waren.
Ik hou mijn fietskleren dus niet aan in de slaapzak. Ik slaap altijd in een daarvoor bestemd shirt (dat opgevouwen nauwelijks plaats inneemt).