Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 709 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33592 berichten
. (sorry, foutje)
.
Je zit in de buurt Willem, maar is niet het kanaal
Martin E. van Doornik schreef:
zo 23 aug, 2020 15:44
alstro schreef:
zo 23 aug, 2020 14:54
Duitsland is goed
Het is geen industrieel gebied
Met uurtje fietsen vanaf de grens moet het wel lukken

De silo heeft vroeger een functie gehad, maar is blijven staan nadat ie niet meer nodig is. Staan er trouwens 2 en je kan met trap naar boven waar een uitzicht punt gemaakt is.

Had wel verwacht dat een route maker/ schrijver hier het wel geweten had.
Ik heb eens vroeger langs de vaart in Diemen, bij de inmiddels afgebroken kerk, een dergelijke trechter gezien, maar vierkant van vorm. Daar reed ik dagelijks per bus langs, naar school en terug. Het hele oude dorp van Diemen is inmiddels aan de slopershamer ten offer gevallen. Nu een van de lelijkste plaatsen van Nederland.
Zo'n ding dient om het zand van de vrachtboten met een grijper over te laden en dan kan er een vrachtwagen onderdoor rijden om zijn lading in te nemen om het zand naar de uiteindelijke bestemming te vervoeren. Maar grind kan ook.
Klopt , dat is de functie geweest. Afvoeren van zand
willem.m schreef:
zo 23 aug, 2020 15:58
Het zal vast in de buurt van Rheine zijn. Ik heb alleen geen tijd om te gaan zoeken.
Hebbes: https://www.google.nl/maps/@52.234335,7 ... 704!8i4352

Offlumer See bij Neuenkirchen. Vlakbij het restaurant Ewige Liebe, kennelijk... :wink:

Formaat van het meer valt me tegen; met een bootje ben je vrij snel uitgekeken hier, lijkt me.

Dankzij Willem, want anders was ik nog bezig de kustlijn te scannen. Ze vallen uiteindelijk best op op de satelliet.
Jan-Joost schreef:
zo 23 aug, 2020 12:04
OK. Eens kijken of ik met wat hardop denken de oplossing dichterbij kan krijgen, want ik heb geen idee..

.... lijken er links van de windmolens twee pilonen te staan van een tuibrug (maar ik word wat kippig van naar die pixels kijken..)
Het zijn hoogspanningsmasten, want de rij masten lopen verder tussen de windturbines door naar rechts terwijl de afstand vanaf de camera groter wordt.
Jan-Joost schreef:
zo 23 aug, 2020 17:47
willem.m schreef:
zo 23 aug, 2020 15:58
Het zal vast in de buurt van Rheine zijn. Ik heb alleen geen tijd om te gaan zoeken.
Hebbes: https://www.google.nl/maps/@52.234335,7 ... 704!8i4352

Offlumer See bij Neuenkirchen. Vlakbij het restaurant Ewige Liebe, kennelijk... :wink:

Formaat van het meer valt me tegen; met een bootje ben je vrij snel uitgekeken hier, lijkt me.

Dankzij Willem, want anders was ik nog bezig de kustlijn te scannen. Ze vallen uiteindelijk best op op de satelliet.
Yes, is idd geen meer om te varen. Er loopt wel mooi pad om het meer heen. Kwam er langs tussen Bad Bentheim en Tecklenburg. Zie nu pas dat er 3 silo’s staan ipv 2
De volgende dan maar.. en we blijven bij de bootjes..
Schermafbeelding 2020-08-23 om 17.56.08.png
Waar is dit?
Sloten
Klaar alweer. Next! :D
Jan-Joost schreef:
zo 23 aug, 2020 19:57
Klaar alweer. Next! :D
Uit het blote hoofd. Ik ga Ff goed zoeken in mijn archief voor een leuke plaat.
Mijn volgende opgave. Om vast wat te helpen deze foto is vlakbij een rivier gemaakt :-)
boot.jpeg
alstro schreef:
zo 23 aug, 2020 19:24
Sloten
Had je 1 minuut eerder gereageerd had je een nieuw snelheidsrecord Raad Plaatje! gehaald!
Ben vanavond pas weer beetje online, werken.....

Mijn opgave is wederom in Duitsland, hele bekende rivier.
Dat kan ik volgende week denk ik wel bevestigen (als ik aan de goede kant van de rivier zit tenminste)
renel schreef:
di 25 aug, 2020 08:17
Elster.
Goed gevonden, aan de oostkant vd de rivier
Nieuwe ronde:
dak.jpg
Zo te zien iets als in Zuid Frankrijk aan de kust. Maar kan ook Italie zijn :D
Leuk raad plaatje met veel aanknopingspunten. Ik gok in de buurt van Nice.
Ik denk dat ik het gevonden heb, in Monaco. Moet nog even de juiste camera positie vinden.

Hier dus: https://goo.gl/maps/hAsbGNuF8XHn2UK68

Deze is nog wat beter: https://goo.gl/maps/X1U3Tv5pC8xAyXXK9