Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Insta360 One X camera - Forum Wereldfietser

Insta360 One X camera

Heeft iemand ervaring met de Insta360 One X camera ?

Voor de mensen die niet weten wat dit is https://www.youtube.com/watch?v=wk3dfd7WVhg
is een 360 camera voor bv op fiets.

Ik zoek dus ervaringen van gebruikers.
Niet de X maar z'n voorganger, simpelweg "One". Beide zijn al uit de productie en opgevolgd door de One R, een modulaire camera die een stuk forser is. Wat wil je weten?
De tovenaar schreef:
zo 23 aug, 2020 23:41
Niet de X maar z'n voorganger, simpelweg "One". Beide zijn al uit de productie en opgevolgd door de One R, een modulaire camera die een stuk forser is. Wat wil je weten?
Met name bedieningsgemak maar als de X al uit productie is. Zal ik me eerst even verdiepen in de One.
alstro schreef:
di 25 aug, 2020 22:18
De tovenaar schreef:
zo 23 aug, 2020 23:41
Niet de X maar z'n voorganger, simpelweg "One". Beide zijn al uit de productie en opgevolgd door de One R, een modulaire camera die een stuk forser is. Wat wil je weten?
Met name bedieningsgemak maar als de X al uit productie is. Zal ik me eerst even verdiepen in de One.
Die van mij blinkt niet uit qua bedieningsgemak. Maar die is al wat ouder, heeft geen display, alleen een aan/uit knop die je kan configureren. Alles werkt via de app. Je moet een up to date smartphone hebben, liefst een iphone want de IOS apps lopen voor op de android apps. Bij de "X" is de bediening al een stuk verbeterd vanwege de lcd display, de "R" heeft een touchscreen plus voice control en is daardoor nog makkelijker in te stellen.
Met welke software kan je de beelden bewerken. Wat zijn de eisen voor je computer.
De software voor de computer is best wel goed, heeft niet alle features van de app maar wordt steeds beter. Ik gebruik Insta360 Studio 2020. Je hebt de software (of app) sowieso nodig om de 360 beelden om te zetten naar mp4 formaat.
Daarnaast gebruik ik meestal Cyberlink Powerdirector voor het "reframen" (dwz een 16:9 uitsnede maken van de 360 beelden) maar dat kan je ook met Insta360 Studio of de app. Een recente desktop pc met snelle processor is wel handig voor een snellere verwerking maar niet absoluut noodzakelijk, op m'n 4 jaar oude pc gaat het ook wel.

Insta360 Studio 2020 is gratis te downloaden, ook geschikt voor andere 360 camera's en op youtube zijn veel tutorials en ook samples die je kan downloaden.