Hoi,
Wij zijn van Nederland naar Portugal gefietst. Wij zijn net niet in Santiago geweest maar we hebben wel door heel Portugal gefiest. Van Branganca- Guarda - Castello branco- Evora - Faro. Vooral het noorden is echt een prachtig gebied met woeste natuurgebieden. Je ziet overal nog echte schaapherders, veel bewoning is er niet.
Het is wel pittig klimmen, de dag bestaat uit het dalen en klimmen uit en naar rivierdalen.
Wij waren hier half september, het was toen ongeveer 30 graden. Verder waren toen de meeste bosbranden verdwenen.
Bij de plaatsen die ik hier boven noem zijn campings, deze zijn spotgoedkoop. Wildkamperen kan ook, dit vinden ze hier normaal. Wij betaalden soms maar 6 euro voor met zijn tweeën. Zorg wel dat je genoeg eten inslaat in de grote steden daar tussen heb je echt alleen kleine dorpswinkels.
Als je deze route fiets kan je het beste door het binnenland gaan. Van meerdere fietsers hebben we gehoord dat de weg tussen Lissabon en Porto verschrikkelijk is, heel druk en geen vluchtstrook. Wij kwamen juist bijna geen auto's tegen.
In de algarve is het is het even wennen na 3 weken natuur en geen bebouwing. Je moet hier echt zoeken naar kleine weggetjes, om te zorgen dat je niet op de grote N-weg komt, soms ontkom je hier niet aan. Ik Portugal één van de mooiste gebieden waar ik door heen ben gereden.
Luc otemans heeft ook een fietsroute boekje over Portugal dat ons heel goed heeft geholpen, momenteel is het volgens mij uitverkocht. Verder heb je ook nog een duits route boekje van Bikerad.
Oh ja, nog één tip: De camping bij Faro is er nog wel maar is wel gesloten. Er is nog wel een goed hotel, dit hotel licht achter het vliegveld richting de kust.
Kijk op onze site voor meer info: www.cyclingadventures.nl ( hij wordt momenteel vernieuwd )