Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Faro naar Compostela. - Forum Wereldfietser

Fietsen van Faro naar Compostela.

Heeft er iemand info over deze fietstocht?

Hoi,

Wij zijn van Nederland naar Portugal gefietst. Wij zijn net niet in Santiago geweest maar we hebben wel door heel Portugal gefiest. Van Branganca- Guarda - Castello branco- Evora - Faro. Vooral het noorden is echt een prachtig gebied met woeste natuurgebieden. Je ziet overal nog echte schaapherders, veel bewoning is er niet.
Het is wel pittig klimmen, de dag bestaat uit het dalen en klimmen uit en naar rivierdalen.
Wij waren hier half september, het was toen ongeveer 30 graden. Verder waren toen de meeste bosbranden verdwenen.
Bij de plaatsen die ik hier boven noem zijn campings, deze zijn spotgoedkoop. Wildkamperen kan ook, dit vinden ze hier normaal. Wij betaalden soms maar 6 euro voor met zijn tweeën. Zorg wel dat je genoeg eten inslaat in de grote steden daar tussen heb je echt alleen kleine dorpswinkels.
Als je deze route fiets kan je het beste door het binnenland gaan. Van meerdere fietsers hebben we gehoord dat de weg tussen Lissabon en Porto verschrikkelijk is, heel druk en geen vluchtstrook. Wij kwamen juist bijna geen auto's tegen.
In de algarve is het is het even wennen na 3 weken natuur en geen bebouwing. Je moet hier echt zoeken naar kleine weggetjes, om te zorgen dat je niet op de grote N-weg komt, soms ontkom je hier niet aan. Ik Portugal één van de mooiste gebieden waar ik door heen ben gereden.

Luc otemans heeft ook een fietsroute boekje over Portugal dat ons heel goed heeft geholpen, momenteel is het volgens mij uitverkocht. Verder heb je ook nog een duits route boekje van Bikerad.

Oh ja, nog één tip: De camping bij Faro is er nog wel maar is wel gesloten. Er is nog wel een goed hotel, dit hotel licht achter het vliegveld richting de kust.

Kijk op onze site voor meer info: www.cyclingadventures.nl ( hij wordt momenteel vernieuwd )

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kun je ook een omweg maken via Spanje. Dat wordt dan de Via de la Plata, van Sevilla naar Santiago. Je kunt de route oppikken in bv. Mérida. Op deze website is een beschrijving opgenomen in het Spaans, maar de kaartjes en foto's spreken voor zich.
http://www.amigosdelciclismo.com/rutas/ ... oviedo.htm
Bert Sitters heeft er een boekje over geschreven, de Zilverroute, maar ik weet niet of dit dezelfde wegen volgt. Reken wel met onverharde trajecten.

Staat nog op mijn wensenlijstje...

Die Spaanse routebeschrijving gaat via de wandelroute. Op veel stukken is dit een slecht pad, dat eigenlijk alleen maar voor geoefende moutainbikers met een minimum aan bagage te doen is, met veel losse ondergrond en gemene losse stenen. Soms moet je ook nog over een hek. Op andere delen gaat deze wandelroute vele kilometers via de vluchtstrook van een drukke weg. :cry: :cry: :cry: Al met al geen leuke omstandigheden voor een fietstocht.
De route die ik heb uitgezet in mijn gids DE ZILVERROUTE/Vía de la Plata gaat over goed befietsbare, rustige en leuke wegen. :idea: :idea: :idea: Er zitten kleine stukjes ongeasfalteerd in om historische plaatsen te bereiken. De route begint in Sevilla en loopt via Mérida, Salamanca en Zamora naar Santiago.
Speciaal voor de Belgen (en Nederlanders uit de omgeving van Eindhoven en Tilburg): zaterdag 17 maart geef ik een dialezing over de Zilverroute op de Fietsreisbeurs in Retie (bij Turnhout). De lezing begint om 16:00 uur.
Zie meer over deze beurs: www.vakantiefietser.be (dus niet: www.vakantiefietser.nl :lol: :lol: :lol: )
Voor meer informatie over de gids de Zilverroute/Via de la Plata: www.fietswegen.nl
Hallo,

Bedankt allen voor de info.

Maar onze bedoeling is toch om de portugese weg naar Compostela te nemen.

Van Compostela naar Finistere en terug, en dan de Camino français, in omgekeerde richting tot in Puent La Reina,
vandaaruit fietsen we richting Arles, Avignon en zo verder tot thuis.

Naar de beurs kom ik zeker, maar moet het programma nog eens goed bekijken.

Groeten,

Remi