Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame ander model Giant expedition 1.0/2.0, 3.0 - Forum Wereldfietser

Frame ander model Giant expedition 1.0/2.0, 3.0

We denken erover een giant expedition 1.0 2006 aan te schaffen. Bij de www.fietsenwinkel.nl is deze met bijna 300 euro korting te bestellen. Een probleem natuurlijk: hoe weet je of de maat goed is! Voor het framehoogte kun je thuis meten en berekenen hoe hoog je fiets moet zijn. We komen beide op 60 cm. Maar nu lijkt het op de foto of de 1.0 een iets ander model frame heeft dan de 2.0 of 3.0. Het stuur lijkt dichterbij te zitten. We hebben zelf een Giant tracker gehad in deze zat prima. Deze leek veel op het model frame van de 2.0 en 3.0. Weet iemand hier een oplossing voor? Weet iemand een fietsenwinkel die een 1.0 heeft staan, zodat we proef kunnen rijden?

Mag ik zeggen dat ik vind dat je dat niet kunt maken: proefrijden terwijl je al weet dat je hem bij een ander gaat kopen? Overigens is niet zozeer de hoogte van het frame van belang, als wel de lengte.
Wim

Willem Jongman schreef:Mag ik zeggen dat ik vind dat je dat niet kunt maken: proefrijden terwijl je al weet dat je hem bij een ander gaat kopen?
Wim
Juist.

300 euro is wel een flink bedrag, misschien valt dat wel te onderhandelen bij een andere leverancier. Bij deze zaak moet je voor je service en garantie naar Heerhugowaard, als je er in de buurt woont is dat geen probleem. Bovendien krijg je hier zo te zien niet de noodzakelijke eerste service beurt. Nee, geef mij maar een vertrouwd adres in de buurt.

De Expedition 1.0 (ook 2006) die ik heb gekocht had meer het framemodel van de 2.0 (gelukkig maar want dit framemodel vind ik persoonlijk ook mooier en deze paste ook goed), maar ik heb idd ook mensen het het frame zoals getoond zien rijden, dus blijkbaar is er geen pijl op te trekken.

Ben het overigens eens met de andere posters dat een zaak in de buurt echt wel veel voordelen heeft. Dan maar wat meer betalen.

Beste,

IK kan niet in je portemonee kijken dus ga je niet vertellen wat je wel of niet in moreel opzicht moet doen.

Wat je wel kunt doen is dat je naar een fietsen zaak gaat, en op een pas fiets je helemaal laat meten. Kost ongeveer 25/35 euro.

Ben je eerlijk geweest en scheelt het je toch nog ongeveer 275 euro,

kan je weer tassen voor kopen, als je die koopt bij de zaak waar je ook je maat laat meten is iedereen weer gelukkig.

mario

Als je binnen de termen valt is de beste manier om veel te besparen een fiets te kopen in een woon-werk fietsenplan van je werkgever. Dat levert alles bijeen al gauw 400 euro op aan korting plus fiscaal voordeel.
Wim

Misschien werkt hij wel niet?

Dit vind ik een flauwe en overbodige reactie. Ik probeer iemand die daar misschien niet van weet te informeren over een heel mooie en zinvolle regeling. Natuurlijk zijn er mensen die niet werken, omdat ze zo rijk zijn dat ze niet hoeven, of omdat ze dat niet kunnen, of omdat het ze niet gelukt is werk te krijgen (met dat laatste heb ik ooit ook ervaring gehad, helaas). Ook zijn er mensen die wel werken, maar toch niet voor de regeling in aanmerking komen, bijvoorbeeld omdat ze een eigen bedrijf hebben, omdat ze tijdelijk werk hebben, of omdat ze helaas niet op de fiets naar hun werk kunnen (of willen) gaan. Mijn antwoord was bewust heel zorgvuldig geformuleerd om daar allemaal niet in te treden (dat gaat noch jou noch mij namelijk iets aan). Er staat alleen maar dat als je binnen de termen van de regeling valt, die regeling de moeite waard is. Immers, ik weet uit ervaring dat niet iedereen weet van de regeling.
Wim