Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Is dit alles wat op het lijstje staat ook daadwerkelijk in de tassen of heb je al wat kleding aan?Marco Meijerink schreef: ↑za 25 jul, 2020 10:34Mooi. En ook een eerlijke lijst. Inclusief het gewicht van de tassen.
De enige reden om een Lofoten 1 tent te nemen is dat het één van de, zo niet de, meest compacte tent is voor in je fietstas. Dit doordat de dunne tentstok in ~20cm lange stukjes is op te vouwen. Voor de rest: duidelijk comfortabeler dan een bivakzak maar dan houdt het ook wel op. Ik heb geen Akto als vergelijking, maar ik vind de ventilatie van de Lofoten niet denderend. Hij bevalt me goed als de nadruk meer ligt op kilometers maken dan op comfortabel kamperen, en jeugdherbergen, B&B's of ander accommodatie als uitwijk mogelijk is bij aanhoudend slecht weer.
Dat maakt eea duidelijk, dank! Ik maak geen solo-meerdaagse tochten, dus niet gedacht aan minder luxe in mijn eentje, of aan een e-bike met bijbehorende lader.FransD schreef: ↑ma 10 aug, 2020 10:04Wat Bert zegt klopt. De bagagelijst voor twee personen is voor een langere tocht en dan is comfort belangrijker. Dus dan gaat de ruimere tent en de stoeltjes mee. Ook heeft mij vrouw een e-bike en moet de oplader dus mee. Als ik alleen ga, dan is dat voor een paar dagen en wil ik vooral zo licht mogelijk reizen.
Ik heb eea gewogen voor een tocht die ik binnenkort ga doen. Er zijn een ondertussen wel een paar paar kleine aanpassingen in de paklijst maar, bijv. mondkapjes zijn toegevoegd, maar die mogen geen naam hebben.JanH schreef: ↑wo 05 aug, 2020 21:01Nav deze post viewtopic.php?f=21&t=35122&p=372598#p372598 waarin ik schrijf
"Ik ga ook altijd met voortassen, achtertassen, stuurtas en tenttas op pad." mijn paklijst.
Een aantal onderdelen heb ik hierin niet verder uitgewerkt, denk bijv. aan de inhoud van mijn apotheektasje.
Als ik weer een tocht onderneem zal ik ook eea wegen.
En wat betreft de kleding, laatste plaatje, daarbij staat dus ook de kleding genoemd die ik draag.
Paklijst-1.JPG
Paklijst-2.JPG
Paklijst-3.JPG
Paklijst-4.JPG
'k Ben wel benieuwd wat er allemaal mee gaat, daar gaat het tenslotte hier over
Kijk eens naar een setje MTB schoenen met SPD. Zeker de modellen met veters zien er casual nog best okay uit en is nog best prima op te lopen. Als je er een hele dag op wil lopen zou je zelfs de plaatjes er voor die dag nog onder vandaan kunnen schroeven.
Ok, ik ga op bikepack vakantie (hoop ik, als de pandemie het toe laat) en ik neem mee: