Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn in De Telegraaf - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Vennbahn in De Telegraaf

Prachtig stukje fietsen in de hoge Venen.
Zoveel kritiek, niet te geloven, en laat ons dan maar ineens de e-bike ook nog eens door het slijk halen...
Blijf dan wat op de Veluwe klutsen hé, pffff
Je kunt ook prima de Ardennen, Vogezen, Alpen in zonder oude spoorbaan of elektrische fiets.
Rokon schreef:
di 11 aug, 2020 21:04
Prachtig stukje fietsen in de hoge Venen.
Zoveel kritiek, niet te geloven, en laat ons dan maar ineens de e-bike ook nog eens door het slijk halen...
Blijf dan wat op de Veluwe klutsen hé, pffff
goed gezegd Rokon,
wat een stelletje azijnzijkers soms op deze site, bah, ben benieuwd hoe ze zelf zijn op een bepaalde leeftijd.
mvg
Willem Klein
Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Bert van Sprang schreef:
di 11 aug, 2020 22:14
Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Maak nou geen discussie van, positief of negatief. Ieder zijn meug, maar het mag de naam van Vennbahn niet schaden.
Eigenlijk wordt Venn (veen) in Noord-Duitsland als Fehn geschreven.
Bert van Sprang schreef:
di 11 aug, 2020 22:14
Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.

Bert,

daar gaat het niet om, het gaat erom dat een ander niet bepaalt wat ik of een ander leuk vindt, als ik als 70 jarige de Vennbahn wil fietsen en ik het daar naar mijn zin heb is dat prima, feit is dat er een aantal personen op deze site regelmatig anderen de maat nemen en daar hou ik niet zo van.

mvg
Willem Klein
Bert van Sprang schreef:
di 11 aug, 2020 22:14
Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.

Bert,

daar gaat het niet om, het gaat erom dat een ander niet bepaalt wat ik of een ander leuk vindt, als ik als 70 jarige de Vennbahn wil fietsen en ik het daar naar mijn zin heb is dat prima, feit is dat er een aantal personen op deze site regelmatig anderen de maat nemen en daar hou ik niet zo van.

mvg
Willem Klein
Ik heb alle reacties nog eens teruggelezen en volgens mij valt er geen onvertogen woord, tenzij je hele lange tenen hebt. Mijn reactie was het scherpst, maar daar stond een hele grote smiley achter. Ik zie heel vaak dat fietsers routes door de dalen zoeken of over een oude spoorlijn omdat "ze niet kunnen klimmen". Het is een beetje mijn missie geworden om ook minder geoefende fietsers plezier in het klimmen (en dalen) te geven. Volgens mij kan iedereen het, je hoeft er ook niet voor te trainen, gewoon een knopje in je hoofd omzetten en in je kleinste versnelling omhoog.
(ps Loes neemt mij ook de maat, maar zolang ze me niet van het Forum gooit omdat ik geen foutloos Nederlands schreef, kan ik daar alleen maar om glimlachen.)
Loes van den Bergen schreef:
zo 09 aug, 2020 18:39
Bert van Sprang schreef:
zo 09 aug, 2020 15:42
Maar ook de Kyltalroute is volgens mij grotendeels een oude spoorlijn, wel veel mooier (vind ik) als de Vennbahn.
Het is mooier DAN en net zo mooi ALS, Bert!
Loes, dan moet je niet naar Apeldoorn komen, want daar wordt als vaker gebruikt als dan, of was het nu andersom. Ik wordt iig regelmatig gecorrigeerd, door niet Apeldoorners (en zelf ben ik er ook geen, alleen opgegroeid)

Over de route weet ik niets, wel dat voormailge spoorlijnen vaak een goede manier zijn om rustig, snel en vaak ook veilig door een gebied te fietsen. Dat je vaak omlaag en vervolgens weer terug omhoog moet om bij een plaats te komen is dan jammer.
Ik heb de Telegraaf niet gelezen en de Vennbahn niet gefietst. Ik kan er dus niet over mee praten, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.
Bert van Sprang schreef: Ik heb alle reacties nog eens teruggelezen en volgens mij valt er geen onvertogen woord, tenzij je hele lange tenen hebt. Mijn reactie was het scherpst, maar daar stond een hele grote smiley achter. Ik zie heel vaak dat fietsers routes door de dalen zoeken of over een oude spoorlijn omdat "ze niet kunnen klimmen". Het is een beetje mijn missie geworden om ook minder geoefende fietsers plezier in het klimmen (en dalen) te geven. Volgens mij kan iedereen het, je hoeft er ook niet voor te trainen, gewoon een knopje in je hoofd omzetten en in je kleinste versnelling omhoog.
(ps Loes neemt mij
ook de maat, maar zolang ze me niet van het Forum gooit omdat ik geen foutloos Nederlands schreef, kan ik daar alleen maar om glimlachen.)
Werkelijk 100 % mee eens en wel een beetje jaloers op je glimlach en incasseringsvermogen. Ik moet nogal zoeken om het knopje te vinden om de berg (én de lange tenen aan tere zielen) te verdragen met een glimlach. Uiteindelijk probeer ik ook genot te vinden in de weerstand. Ik ben een fietser.

On topic: de Venn Bahn is fantastisch en mooi aangelegd. Je kan heel snel en comfortabel cruisen. Ik ben heel blij dat ie is aangelegd en maak er regelmatig gebruik van. Ik kan het aanbevelen. Ook heel geschikt voor kinderen, zware belading/fiets etc. In de vakantieperiodes kan het wat druk zijn, maar als je je een beetje aan de gemiddelde snelheid houdt, kom je niet zoveel mensen tegen.
Martin E. van Doornik schreef:
di 11 aug, 2020 23:08
Bert van Sprang schreef:
di 11 aug, 2020 22:14
Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Maak nou geen discussie van, positief of negatief. Ieder zijn meug, maar het mag de naam van Vennbahn niet schaden.
Eigenlijk wordt Venn (veen) in Noord-Duitsland als Fehn geschreven.
Alleen ligt de de Vennbahn niet in een regio waar Noord-Duits gesproken wordt. Wel in een regio waar Ripuarisch gesproken wordt.
_Peter_ schreef:
wo 12 aug, 2020 00:08
Over de route weet ik niets, wel dat voormailge spoorlijnen vaak een goede manier zijn om rustig, snel en vaak ook veilig door een gebied te fietsen. Dat je vaak omlaag en vervolgens weer terug omhoog moet om bij een plaats te komen is dan jammer.
En dat laatste is nu net bij de Vennbahn ook niet het geval (uitgezonderd Monschau). Dorpen waar de Vennbahn echt doorheen komt (en met voorzieningen):
Brand, Kornelimünster, Walheim, Roetgen, Lammersdorf, Küchelscheid, Sourbrodt en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
JenL schreef:
wo 12 aug, 2020 00:25
Ik heb de Telegraaf niet gelezen en de Vennbahn niet gefietst. Ik kan er dus niet over mee praten, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.
Wat let je?
In juni ben ik naar Italie gefietst en de Vennbahn was er onderdeel van waardoor ik veel vergelijkingswaar heb. Ik kan me erin vinden dat het niet het mooiste stuk was maar het is vooral heerlijk rustig fietsen. Vlak en daardoor gaan als een tierelier en heerlijk om erin te komen. Bomen belemmeren idd de vergezichten maar toch is er veel te zien (oude treinwagons, stations, Monschau bv)
Mijn collega vergezelde me tot Trier en hij is iemand die altijd positief denkt en de dingen op zijn mooist ziet dus vanuit zijn ogen was het een prachtige route.
Bovendien was het heerlijk ontspannen rustig fietsen waardoor het perfect was om naast elkaar te fietsen en veel te praten.
Er gaat wat mij betreft niets boven het stuk wat ik gefietst heb van de Bodensee tot Chur. 60 km langs de Rijn met prachtige alpenweiden met de bergen als decor.
Al met al had ik er wel wat meer van verwacht.
pat-rick schreef:
wo 12 aug, 2020 17:12
...Heeft iemand nog tips waar het geweldig fietsen is?
Ik vermoed van wel. Maar je kunt dan het beste een nieuw topic opstarten, anders verzuipt dit draadje straks in off-topic reacties.
En zet er dan meteen bij wat jij geweldig vindt!
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 17:24
pat-rick schreef:
wo 12 aug, 2020 17:12
...Heeft iemand nog tips waar het geweldig fietsen is?
Ik vermoed van wel. Maar je kunt dan het beste een nieuw topic opstarten, anders verzuipt dit draadje straks in off-topic reacties.
Idd heb het maar meteen verwijderd.
bert sitters schreef:
JenL schreef:
wo 12 aug, 2020 00:25
Ik heb de Telegraaf niet gelezen en de Vennbahn niet gefietst. Ik kan er dus niet over mee praten, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.
Wat let je?
In mei stond de Vennbahn op het programma omdat ik begrepen had dat het een mooie route was voor een beginner. Maar door Corona ging dat niet door. Om deze reden deze zomer ook gekozen voor minder druk deel van Duitsland. Nu kijken of het volgend voorjaar lukt.
Wij zitten er nu op, vanuit Luxemburg eerst die fietspaden naar Deidenberg wat wij heel mooi vonden, vervolgens de vennbahn wat wij ook mooi en afwisselend vonden en lekker fietsen na weken lang klimmen. Nu op een camping bij Raeren. Morgen de keuze om de Vennbahn af te maken en door Aachen heen te gaan naar camping de Bosrand bij Maastricht. Of een paar km naar links te fietsen om de linker variant van Benjaminse te pakken. Wij neigen nu naar Aachen.

Even een opmerking in het algemeen. Wij vinden de routes die we fietsen bijna altijd mooi. Het een is nog mooier of unieker dan het andere maar onze conclusie is dat als je van natuur, rust en ruimte houdt het al snel 'mooi' is. Wij fietsen ook graag langs de alpen, maar vandaag was ook gewoon lekker fietsen door prachtige natuur en omgevingen.